ombouw bf20l naar cnc

h speed spindel.

weer een stap verder.
foto`s zeggen genoeg.

721437163_5_CDHh.jpeg

721437222_5_CsGl.jpeg

721437282_5_Tt2L.jpeg

721437386_5_YxnE.jpeg

ik heb alles zelf gemaakt dan bedoel ik de motor bevestigingsplaten en alle koppelstukken .
de spindels heb ik kaal besteld en zelf opmaat gedraaid [vergis je niet dit kost je een paar bijtels zo hard als dat spul is].
verder over de spindels als je precies wild werken dan heb je de kogelomloop nodig ik heb op mijn bank totaal geen speling en kan dus lagerpassingen maken die 100% zijn.
als dat niet van belang is dan kan je de standaard spindels gebruiken en in mach3 de speling er uit halen.
de z as geeft de meeste problemen aangezien er geen montage mogeluk hij is en heb ik er dus meteen kogelomloop in gezet.
de koppeling tussen de spindel moer en het bet van de z as is het meeste werk die pas ik binnen kort nog aan zit me nog niet lekker en kan beter.

wat heeft het gekost ik ben de tel kwijt maar ga maar van 1500 a 2000 uit .

er is een cnc forum met zeer veel info zie link.
http://www.cnczone.nl/

tot zo ver als er vragen zijn hoor ik het wel.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat daar de prijs van de machine bij zit. Die heb ik al :-)

mmm dat draaien daar moet ik dan dus iemand voor vinden want ik heb geen draaibank.

hoi,

gebruik je de spindels van einfach cnc of die van de link hierboven.

en dan 25 mm voor de z as en 16 voor de andere ??

de bosch motor gaat er af en er komt een hf spindel voor in de plaats.
de nieuwe spindel is een 2,2kw watergekoelde spindel +hf regelaar.
net op markt plaats een pomp en koeler gekocht om de motor te koelen nu nog wat klein materiaal en dan mag het geheel binnen komen zo dat ik kan gaan monteren.
ben zeer benieuwd zal zeker een stuk minder herrie maken.

foto`s volgen nog.

Neem je een radiator op in de waterloop voor de koeling van de freesmotor? Ik raad dit wel aan. Water is eigenlijk alleen een efficiente manier om warmte te verplaatsen. Die warmte moet je ergens anders weer aan de lucht zien kwijt te raken. Het voordeel van waterkoeling is dat je een grote radiator kan gebruiken, zodat je veel warmte kwijt kan. Meer dan in de behuizing van de motor mogelijk zou zijn met luchtkoeling.

Of wordt de grille die je onder de pomp hebt liggen de beschermplaat van de radiator / ventilatoren?

de radiator licht onder de alu plaat op de foto het is een 3x12cm ven uit voering.
de pomp heb ik ook al maar daar moet ik nog een voeding voor bouwen.

motor en regelaar zijn binnen .
ja daar gaan we weer ik vroeg om een er20 span kop en je raad het al ik kreeg een er16 das ff balen heb een bericht je gestuurt en ff kijken hoe dat gaat.
ik heb al er 20 spanklemmen dus nu weer er 16 kopen kost me weer een berg geld zeker met spanklemmen die exact zijn 24000 rpm is niet niks.
aan de andere kant grootte frees en zal niet veel voor komen dus ben er nog niet over uit .
wat me tegen viel is dat je per mail vraagt om er er 20 en dat daar niet naar geluisterd wordt baal.
foto`s volgen nog.

781040737_5_aVmo.jpeg

781040819_5_i42-.jpeg

781040890_5_hl1R.jpeg

de nieuwe hf spindel hangt op zijn plek.
moet nog wel ff nabewerken zo dat het er gelikt uit ziet maar gaat de goeden kant op nu nog de regelaar aan mach3 koppelen.

groot voor deel is dat deze motoren stil zijn zo stil dat de ventilator van de regelaar meer lawaai maakt en dan nog eens 3pk levert dat is bijna 4x zo veel als de bf20 maar die heb ik nodig voor zwaar werk.

Laatst bewerkt:
774508503_5_cqkj.jpeg

774508418_5_Vs3q.jpeg

foto van de water koeler en pomp.
de foto is niet meer up-to-date maar hier is wel het id te zien.
als pomp heb ik een 12 volt pomp caravan model gebruikt werkt prima de pomp zit in een dvd spindel doos en werkt prima water verversen of bij vullen bak er af en weer dicht draai.
ben nu een regelbare voeding aan het maken want op 12 volt pompt i me te snel een flo meter wil ik er ook nog tussen plaatsen als storingsmelder je weet maar nooit zomers warm weer moet het goed blijven werken.
vens voor de radiator heb ik er nog niet op en zijn als het goed is niet nodig.
voor nu is het me te fris in de schuur en verwarming wil ik niet want dat levert teveel condens na het uit schakelen en dus roest.
wie weet maak ik nog een kist om de machine maar dat kan ook in het voor jaar ff af wachten.

nu druk in de weer de dxf controller aan mach3 te koppelen maar zitten nog wat haken en ogen aan om dat mod bus niet goed reageert om dat er een andersoort van progameren gebruikt is door de chinese vrienden baal.
hoop dat er schot in komt voor nu mooi geweest.

Laatst bewerkt:
922590029_5_wZQu.jpeg

test setup usb/rs485 voor het laten werken van de vfd via rs485.
van de week kwam ik de plugin tegen die ik moest hebben en dus aan de slag.
in het begin kreeg ik wel kontact maar verbrak ook weer erg jammer.
na veel zoeken de aard lus er uit gehaald en ja wel de vfd werkt.
start stop en toerental regeling en draairichting helemaal top .
het is nu de tekening in laden en draaien maar.

zo de nieuwe kast schiet lekker op.

960775162_5_ydUC.jpeg

960775418_5_IJwY.jpeg

960777750_5_y4fq.jpeg

van de week nog ff afwerken met alu lijsten en bedienings paneel maken en niet te vergeten de demo plaat over zetten.

Hoi, ben je nog steeds tevreden met de par poort oplossing en mac3. Of had je liever een sub oplossing gehad?

Back