Oh? bij mij staat er 3.5V op de specs, en ik weet van Futaba PCM ontvangers, dat die bij 3V een battery failsafe geven (gasservo in de middenstand).
Maar ik durf er niks van te zeggen, want beide keren is afgelopen 3 weken gebeurd en toen zat ik (net als nu) op zee.
Men zei wel dat er na de crash beide keren niks te merken of te vinden was, maar dat de heli beide keren zonder waarschuwing volledig ophield met reageren.
De laatste crash was met een reeds verder gevorderde leerling in hoover, en dan zou je een herstart nauwelijks mogen merken en zeker niet van mogen crashen (2 seconden overleeft een heli wel als hij een beetje rustig hangt).
Ik hou het er voorlopig op, dat die voeding niet afdoende is, en dat zou betekenen dat we over moeten op een LiPo en UBEC, of 5 cellen en een stepdown voor de hekrotor. Beide opties een uitgave waar we niet op zitten te wachten.
Baal wel als het zo is, want ik heb net zowel de Cobra als de BO als een van de llesheli's, en OOK nog eens het machientje van het "brandstofvliegen voor weinig" project van nagelnieuwe accu's voorzien....
Alles bij elkaar dik 130 euro aan NiMH, zo rijp voor het weggooien...
Groet, Bert