Ombouw project Great Planes Extra 300s .40

• Topicstarter Topicstarter jeehaa
  • Startdatum Startdatum
als je hem goed los draait moet je hem er soms nog lichtjes op tikken. Is normaal. Iets openbuigen helpt ook, je drukt hem toch weer samen ;)

oki, ik ga nu nog geen kracht zetten :) komt van de week wel. nu eerst hopen dat die bouwkit voor nop langs de doane komt. scheelt me 20 pleurie.

en ik moet ook nog gaan bedenken of ik de motor 'verkeerd' om ga monteren. want doordat het een .40 motor schotje heeft zal dat eigenlijk de meest voor de handliggende montage zijn, maar misschien moet er een constructie bedacht worden dat hij als nog met de as naar voren gemonteerd kan worden.

voor diegene die me niet begrijpt, zou ik nl zelf ook niet doen :)

axi-animated.gif

ik moet wel zeggen dat het echt een partij stug is ?! ik zal zo het gat eens opmeten en de dikte van de as. voor mijn gevoel klopt het niet nl

Tadango zei:
2 pakketten = 400 euro, een lader kost 110, voeding 60 ofzo. Tja, is een hoop. Het liefst 2 laders omdat je al 1 uur moet laden :(

even een wat oudere quote erbij. Zijn die pakketten echt zo duur? ik kan nerges dat soort prijzen terug vinden nl.

ik ben gewoon eens aan het inventariseren wat de kosten zouden worden als ik nu de overstap naar lipo maak voordat ik de boel in elkaar gezet heb. overigens blijft die Transall met de NIMH vliegen dus zo'n Jamara lader die ze allebei aankan is dan volgens mij wel prima.

en de voeding is voor de lader? :oops:

ik vrees dat de douane en de medewerkers van TPG de kit zelf aan het inelkaar zetten zijn... al een week lang is de kit in nederland maar er lijkt de komende dagen geen verandering in te komen...

en dat terwijl het zo simpel lijkt: ff 19% btw heffen over die waarde en je bent klaar...

heb je al wel invoer papieren ontvangen? Anders evne boos bellen..... kan wel even duren voor je er doorheen bent ;)

zou je toegestuurd moeten krijgen. Die invullen en terug sturen.

Ik zou eens bellen en vragen of ze iets hebben liggen en zoja, wanneer de papieren zijn verzonden.

Van het pakket is bekend dat het op den nederlandsch grondgebied isch. maar het zijn gewoon richtig zakken hooi die daar zitten en morgen ga ik ze gewoon een dagje stalken...

nou er is meer duidelijkheid. eerst riepen ze dat hij niet in nederland was, vervolgens zet je de inklaringsdienst onder druk aan de telefoon en dan ligt mijn pakket ineens op plank 185, whoeiii. maar nog steeds geen plannen om die te gaan checken. dat wordt dus 2 weken totaal, dus de beste man verklaarde dat het nog max 7 dagen zou duren, waarschijnlijk eerder. das tenminste iets...

ik ben nu ook al aan het zoeken naar de kleuren folie. waarschijlijk wordt het parelmoer blauw, dat lijkt tenminste het meeste op de werkelijke red bull kleur. En verder zilver.

nou het toestel is nog niet binnen maar ik begin me heeel sterk af te vragen of het wel zo slim is om hem om te bouwen naar electro. Feit blijft dat ik hier heel veel geld aan kwijt ben. en van de huidige setup van 14 cellen 3300mah en dan 5 min vliegtijd word ik ook al niet zo blij. ik ben nu mijn horizon aan het verbreden en kijk nu naar brandstof motoren. misschien is de sprong naar LIPO iets TE groot voor mij, op dit moment.

omdat ik waarschijnlijk nu bij een club ga vliegen is illegaal vliegen er niet meer bij en daarom neemt de wil van het perse electro vliegen een beetje af. kosten technisch gezien is het veel beter krijg ik het idee.

een OS .46 FX lijkt me dan het meest geschikt voor aerobatics en beetje 3d.

waar kan ik die voor 'weinig' krijgen?

aan een modje: de definitieve keuze is er dus nog niet doorheen maar ik neig de overstap te maken. indien dit definitief is zal ik een verplaatsing aan vragen en dan zal ik de titel en de inhoud gaan aanpassen.

weer progressie. de bureaucratie in nederland....

ach ja. nu blijk ik hem ineens te kunnen afhalen... dus ik w8 nu het telefoontje af van de inklaringsdienst dat hij van plank 185 is afgevallen en klaar is om op te pikken. Waarom kan dat wel sneller terwijl ze pas geplanned hebben om de kit volgende week vrijdag in te klaren en zaterdags te verzenden....AAARGH

edit 14.58:

kit is binnen, opgehaald bij schiphol. alles ziet er goed uit

de bouw is begonnen!

als ik genoeg gedaan heb vandaag zal de foto's uploaden. ben begonnen met de vleugels. straks ook een begin maken met de stab en richtingroer

topic mag gesloten worden, ik open een nieuwe in gemotoriseerd. de kosten worden me te hoog voor electro. :(

Back