Piccolo V2 met Razor 350 – PHX 10
G 310 t.o.v. RAZOR 350 :
Omdat de BEC van het piccoboard een beetje zwak is, heb ik van de ombouw geprofiteerd om de BEC van het piccoboard te omzeilen en de servo’s + ontvanger te voeden uit de Bec van de PHX 10.
Hier mijn aansluitschema : (hopelijk een beetje duidelijk) :?
De twee servokabels van het mixerbord brengen normaal de 5V voeding naar de ontvanger. Van deze twee kabels wordt de rode draad uit de stekker gehaald en geïsoleerd.
Op de het kanaal van de hoofdmotor komt een Y-kabel waarin de stekker van de PHX 10 en de stekker (met afgekoppelde + pool) van het mixerbord zit.
De ontvanger en de servo’s krijgen nu spanning via de PHX 10.
De stekker van de staartmotor blijft zitten maar ook met de + pool afgekoppeld.
Y-kabel :
Opbouw Razor 350 en PHX 10 :
Op deze manier staan de ontvanger en regelaar wel ver genoeg uit elkaar.
Plaatsing en aansluitingen piccoboard :
De batterij eraan en……… Yes, het werkt. :lol:
Het motorvermogen is nu veel beter en gevoelliger te regelen dan met de G 310 wat resulteerd in een beter hoverpunt.
In mijn ogen dus een geslaagd project.
G 310 t.o.v. RAZOR 350 :

Omdat de BEC van het piccoboard een beetje zwak is, heb ik van de ombouw geprofiteerd om de BEC van het piccoboard te omzeilen en de servo’s + ontvanger te voeden uit de Bec van de PHX 10.
Hier mijn aansluitschema : (hopelijk een beetje duidelijk) :?

De twee servokabels van het mixerbord brengen normaal de 5V voeding naar de ontvanger. Van deze twee kabels wordt de rode draad uit de stekker gehaald en geïsoleerd.
Op de het kanaal van de hoofdmotor komt een Y-kabel waarin de stekker van de PHX 10 en de stekker (met afgekoppelde + pool) van het mixerbord zit.
De ontvanger en de servo’s krijgen nu spanning via de PHX 10.
De stekker van de staartmotor blijft zitten maar ook met de + pool afgekoppeld.
Y-kabel :

Opbouw Razor 350 en PHX 10 :

Op deze manier staan de ontvanger en regelaar wel ver genoeg uit elkaar.
Plaatsing en aansluitingen piccoboard :

De batterij eraan en……… Yes, het werkt. :lol:
Het motorvermogen is nu veel beter en gevoelliger te regelen dan met de G 310 wat resulteerd in een beter hoverpunt.
In mijn ogen dus een geslaagd project.