Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ombouw verslag van de Smit Enterprise tot Bergingshaai.nl
Dit was de Smit Enterprise Die ik ooit van iemand heb overgenomen in Brabant.
De afm =185x45 cm schaal 1:25
Deze word aangepast naar de maatstaven van modelbouwrederij bergingshaai waar hij onder de vlag en bedrijfslogo gaat varen van bergingshaai.
Deze zijn door mij eigen bedacht.
Ik dacht dat wel een leuk idee zou zijn en herkenbaar voor anderen.
Oke ik moet toe geven de kleuren lijken een beetje op de concurrent maar het geel van de boegverschansing word compleet blauw .
Maar het blauw is kobalt van kleur dus donkerder.
De verbouwing is al in volle gang,dus er volgen nog vele foto's in korte tijd.
Hopelijk hebben jullie er net zoveel plezier in het kijken als ik in het bouwen.
Oke zo was hij aan de binnenkant,niks negatief over de vorige bouwer.
Maar ik hou meer van een lichte en opgeruimde machinekamer.
Voor de de verbouwing van de nieuwe hekrol zag hij er zo uit.
En hier beginnen we met de verwijdering van de achterschans.
Nu moet ik er nog wel bij vertellen dat deze sleper de bankert heet en voor URS Smit werk en een kleinere hekrol heeft.Bij mij word hij breder dat is makkelijker bij ankerhandelingen.
De uitsparing voor de hekrol geplaatst en de bovenkant gelijk gevijld met het dek.
Hier heb ik de stukken verschansing met een haakse slijper van uit de hand in model geslepen net beeldhouwen.
De hekrol zit in gefreesd in het dek waar ik epoxy pasta in heb gedaan.
De liniaal dient ter ondersteuning zodat hij niet onderuit zakt.
Zo moet het er dan uit eindelijk komen uit te zien.
Waarom nieuwe roeren omdat het bestaand systeem niet goed werkte,als de roeren te veel uitslag maakt de liep het uit het systeem en wilde ze niet meer terug naar het midden.
Hier ben ik begonnen met de stuurboord straalbuis er af te slopen.
Waardoor bakboord vrij snel volgde.
Tijd voor de nieuwe straalbuizen buiten dia 135 mm binnen dia 120 mm.
Die ik in gefreesd heb voor de tussen vleugel die door de romp gaat voor bevestiging.