ombouw verslag walkera brushless op piccolo :P

• Topicstarter Topicstarter wieland
  • Startdatum Startdatum
W

wieland

Guest
heeey

Mijn ombouw verslag van de piccolo staat op

www.wielandvernooij.nl <<<<< Niet meer beschikbaar

Wat hier onder staat gaat over:

Of je een walkera brushless set op een piccolo kan bouwen 8O

Tuuuurlijk joh...
Waarschuw je even voor je m optoerd?
Dan ga ik even ergens veilig staan..

30 amp is het tienvoudige wat een picco nogmaal verbruikt!

Ik heb op men GWS mini dragonfly een 4100 KV steken en die doet het perfect hoor, heeft wel veel kracht en zou hem niet tegen me aan willen krijgen :lol:

3100kV is een beetje ruig, maar daar vlieg ik ook mee. Ik heb 1:11 als tandwielverhouding en het vliegt als een raket op 2 cellen, met 3 cellen is 1:14 beter. Een collega vraagt indoor meestal wanneer ik ga afschieten i.p.v. wanneer ik ga opstijgen ;)

Groetjes,

Ton.

hee
Moet ik dan mijn bladen in korten.
en moet ik dan speciaal aansluiten op piccoboard de regelaar

ja, en ja volgens mij. Is al een keer een topic over geweest. Daar stonden handige fotoos in. Ik stuur dat plaatje wel ff naar je mail.

Niek zei:
Tuuuurlijk joh...
Waarschuw je even voor je m optoerd?
Dan ga ik even ergens veilig staan..

30 amp is het tienvoudige wat een picco nogmaal verbruikt!

Die regelaar is inderdaad wel wat overdreven maar die motor is wel bruikbaar.
Deze set wordt trouwens verkocht speciaal voor de dragonfly, dus zal het ook wel bruikbaar zijn voor een picollo. Niet ??

die motor is bedoeld voor grotere dragonflys, niet te vergelijken met een dragonfly 04 of een piccolo. die regelaar zit er niet voor niets bij, de motor vraagt dus ook veel amps.

explosive rc tuning zei:
die motor is bedoeld voor grotere dragonflys, niet te vergelijken met een dragonfly 04 of een piccolo. die regelaar zit er niet voor niets bij, de motor vraagt dus ook veel amps.
dikke overkill :P

Als je de afmetingen van de motor bekijkt zou je toch niet denken dat die een 30A regelaar nodig heeft.
Voor de rest nog niet veel gegevens over deze motor gevonden.

Lengte :40.0 mm
Aslengte: 13.5mm
Diameter: 20.0mm
Asdiameter: 2mm

Mijn RAZOR 350 heeft een diameter van 19 mm, een lengte van 30 mm en ook een 2mm asje en die heeft op de picollo genoeg aan een 10A regelaar.

idd, die motor kan denk ik een stuk minder dan 30 amps aan. Die van mij leek er sterk op er daar zeiden ze bij dat hij echt niet meer dan 18A aankon, en dan ook goed gekoelt moest worden.

Denk dat ze die regelaar en gewoon bijstoppen met het idee van: groot genoeg en met massaproductie lekker goedkoop!

zou ik er dan een kleinere regelaar op kunnen zetten van 18 a ofzo

misschien eerst ff meten wat ie eigenlijk echt trekt, maar ik denk zelf dat 18A ruim voldoende is. En ach, die andere regelaar heb je toch al? Of heb je geld teveel en wil je Nog een regelaar kopen? haha

maar is het niet gewoon zwaar overdreven om 18A?? op een piccolo :roll: Ik bedoel, met een 4 amp brushless gaat je piccolo al sneller dan het geluid :hammer:

maar is het niet gewoon zwaar overdreven om 18A?? op een piccolo Ik bedoel, met een 4 amp brushless gaat je piccolo al sneller dan het geluid

Idd, ik ben het volledig met je eens.
Ik ben pas ook begonnen met helivliegen en heb eigenlijk alleen geupgrade naar lipo's. Daardoor is hij een stuk lichter. Als hij dreigt te crashen en ik zit niet te hoog, gooi ik gewoon het gas dicht. Als hij dan de grond raakt staat de rotor al bijna stil. Er is bij mij ook nog niks kapot gegaan.

Een vriend van mij heeft een picolo met alle alu upgrades die je maar kan bedenken en een vette brushless erin. Hij heeft er al een lading bladen doorheen geragd, das niet meer normaal joh! Volgens mij komt dat dus doordat het geheel zwaarder is, dus ook meer kapot kan raggen bij een crash. De bladen breken sneller doordat A: Meer toeren op de kop, door ingekorte bladen met die vette brushless eb B: Hij heeft een vrijlooplager. Lijkt mooi als je vliegt, maar als je crashed blijft je rotor dus snoeihard doorraggen (tot hij wat raakt natuurlijk).

Daarom denk ik ook dat je vooral voor indoor in ieder geval en ook vooral in het begin het beste de set zo standaard en zo licht mogelijk kan houden. Dat verbeterd de crashbestendigheid aanzienlijk volgens mij!

Maar goed, zo'n vette brushless is natuurlijk wel gewoon vet!, Dus zal er waarschijnlijk bij mij ook wel eentje komen. (die wordt dan wel voornamelijk voor buiten denk ik...) :lol:

ja oke
maar ik zet hem erop als ik wat beter kan vliegen
en dan kijken of hij veel overkill heeft :roll:

Ik heb op 3c een gemeten max. stroom van 5 amp naar de brushless. Das dus 50 watt, terwijl 30 genoeg is voor een hoover ;)
Dezelfde motor (MiniAC 1215/20) trekt echter 12 ampére met een 5,5x5,5 prop in een Hunter... Het is dus belastingsafhankelijk hoeveel amps je motor trekt. Het is meer de vraag of de motor niet onnodig zwaar word. Hoe meer een motor kan leveren, hoe meer gewicht... Als de motor aan de basisvoorwaarden voldoet (Gewicht, kV) dan moet ie vliegen.

Back