maar is het niet gewoon zwaar overdreven om 18A?? op een piccolo Ik bedoel, met een 4 amp brushless gaat je piccolo al sneller dan het geluid
Idd, ik ben het volledig met je eens.
Ik ben pas ook begonnen met helivliegen en heb eigenlijk alleen geupgrade naar lipo's. Daardoor is hij een stuk lichter. Als hij dreigt te crashen en ik zit niet te hoog, gooi ik gewoon het gas dicht. Als hij dan de grond raakt staat de rotor al bijna stil. Er is bij mij ook nog niks kapot gegaan.
Een vriend van mij heeft een picolo met alle alu upgrades die je maar kan bedenken en een vette brushless erin. Hij heeft er al een lading bladen doorheen geragd, das niet meer normaal joh! Volgens mij komt dat dus doordat het geheel zwaarder is, dus ook meer kapot kan raggen bij een crash. De bladen breken sneller doordat A: Meer toeren op de kop, door ingekorte bladen met die vette brushless eb B: Hij heeft een vrijlooplager. Lijkt mooi als je vliegt, maar als je crashed blijft je rotor dus snoeihard doorraggen (tot hij wat raakt natuurlijk).
Daarom denk ik ook dat je vooral voor indoor in ieder geval en ook vooral in het begin het beste de set zo standaard en zo licht mogelijk kan houden. Dat verbeterd de crashbestendigheid aanzienlijk volgens mij!
Maar goed, zo'n vette brushless is natuurlijk wel gewoon
vet!, Dus zal er waarschijnlijk bij mij ook wel eentje komen. (die wordt dan wel voornamelijk voor buiten denk ik...) :lol: