ombouwen PC voedingen

Vanavond twee lampjes op mijn voeding gezet voor de weerstand. 1x 12V 55W & 1x 12V 5W. Mijn vraag aan jullie of dit Voltage wel kan op de 5V lijn van de voeding? (Voor de zekerheid).

Dat kan zonder enig probleem. Je kan altijd veilig een lamp aansluiten op een spanning die lager is dan waarde lamp voor gemaakt is. Dus een 12V lamp aansluiten op een 5V voeding is volledig veilig. Ook voor de voeding geeft het helemaal niets zolang je maar niet meer stroom gaat trekken dan de voeding kan leveren. In dit geval zal je daar niet bang voor hoeven zijn.
Pas wel op, omgekeerd gaat het niet goed, een 5V lamp aansluiten op 12V gaat zeker weten fout. De lamp geeft even heel veel licht en brandt dan door.

Gaat lekker!:

yheryren.jpg

Edit* missie geslaagd!

Lipo is de hele tijd blijven laden met 5.5A! De voeding heeft dus het licht gezien ;)

Laatst bewerkt:
Bij de aankondiging van Michel Pet: http://www.ebay.nl/itm/261027184562?...84.m1497.l2649 (een voeding van 12 volt 30 Amp voor ledstrips op Ebay), las ik de reactie

Ik heb daar inderdaad ook wel eens naar zitten kijken, maar als je pa zegt "ik heb twee 47 amp voedingen gekocht, wil je er ook een hebben" dan is dat toch wel wat interessanter ;)

Ik vraag me wel af of je die 3 v+ aansluitingen zonder problemen/aanpassingen aan elkaar mag koppelen:confused:

Dus is het echt een keer 360 watt of 3x 120 watt

Is er iemand die daar een antwoord op kan geven? Mag je de 3 +en de 3 -en van de 12 volt-uitgang gewoon met elkaar doorlussen om daar 12 Volt 30 Amp af te nemen?

Bij de meeste pc voedingen zijn alle + draden gewoon op dezelfde plek gesoldeerd. Elke draad is dan 30A.

Bij de meeste pc voedingen zijn alle + draden gewoon op dezelfde plek gesoldeerd. Elke draad is dan 30A.

Dit is een voeding voor LED-strips. Zou dat daar ook voor gelden? En kan je dat op één of andere manier nameten? Is het bijv. voldoende dat die plus-sen bijv allemaal naar elkaar toe doorpiepen als je er een multimeter opzet?

Dit is een voeding voor LED-strips. Zou dat daar ook voor gelden? En kan je dat op één of andere manier nameten? Is het bijv. voldoende dat die plus-sen bijv allemaal naar elkaar toe doorpiepen als je er een multimeter opzet?

Zo kan je dat inderdaad testen.

Dit is een voeding voor LED-strips.

Wat wil je met 29A ?

Stadion verlichting maken ?

En met de 220V aanstuiting open en bloot direkt naast de andere aansluitingen is ook niet optimaal , zulke netzdelen kan je alleen ingebouwd gebruiken.

220 V is geen speelgoed meer .

Voor leds kan je beter (en goedkoper) een oude laptop voeding pakken .

Bij de kringloop voor 5€ vaak al te vinden .;)
Mijn hele kerstverlichting (RGB ledstrips) liep op zo,n voeding . :D
Met 5A meer als genoeg .
En ook nog eens veilig .

Mvg Johan

hallo iedereen, ik heb hier ook uit een oude pc een voeding gehaald. vroeger had ik zelf één in elkaar geprutst en die werkte altijd zeer goed. nuja dus een andere voeding dit was dus een pc voeding die bij 12V 8 A levert. maar nu zit ik met het probleem dat als ik hem meer dan 1.1 A belast zakt zijn spanning onder de 10V belast ik hem maar aan 1A blijft de spanning rond de 11,5V en sommige dagen kan ik hem wel op 2,2A belasten maar dit is uitzonderlijk. wat kan de oplossing zijn?

hallo iedereen, ik heb hier ook uit een oude pc een voeding gehaald. vroeger had ik zelf één in elkaar geprutst en die werkte altijd zeer goed. nuja dus een andere voeding dit was dus een pc voeding die bij 12V 8 A levert. maar nu zit ik met het probleem dat als ik hem meer dan 1.1 A belast zakt zijn spanning onder de 10V belast ik hem maar aan 1A blijft de spanning rond de 11,5V en sommige dagen kan ik hem wel op 2,2A belasten maar dit is uitzonderlijk. wat kan de oplossing zijn?

Hoeveel cells lipo's laad je? Die 96 Watt haal je niet onbelast, eerder 70Watt vermogen

Het kan ook een "regelprobleem" zijn van de voeding zelf. Eerder in dit draadje heb ik daar al een uitleg over geschreven. Lees DEZE uitleg meer eens, dat zou best wel eens de oplossing kunnen zijn!

Ombouw Compaq voeding

Heb nog PC voeding liggen die ik wil ombouwen tot voeding voor lader,helaas niet alle draadjes kunnen benoemen/vinden:confused:.

Geel - 5 v
Blauw -12v
Gr
full
oen 5vA ???
Paars fan off
Grijs Aux GND ??
Rood + 5 v
Zwart GND
full

Wit ????
Oranje + 12 v
Bruin + 3,3 v
Ik zou graag zowel een 5 v als 12 v aansluiting maken,wat te doen met de ??? draden,grtz Bel 10:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet voor welke lader je deze voeding wilt gebruiken maar de 12V kan niet meer dan 4,5A leveren en dat is wel erg weinig. :?:
Je moet voor de 12V ALLEEN de oranje draden gebruiken en voor de 5V ALLEEN de rode draden. De ander kleuren zijn voor jouw niet van belang en kan je "vergeten". De groene draad kan mogelijk wel belangrijk zijn.
Werkt alles zoals het nu is dan moet je er niets aan veranderen en hem zo gebruiken maar het kan zijn dat de voeding niet werkt en dat er alleen een 5V lijn is waar spanning op staat. In dat geval moet je de groene draad met die 5V of met de 0V verbinden om de rest van de voeding aan te schakelen.

Back