ombouwen PC voedingen

Bruin en oranje heb ik niet doorverbonden. Wat doet dit?
Ik heb geen weerstanden. Is er iets eenvoudigs waarmee ik een hogere stroom kan maken?

Geen idee eigenlijk. Ze zitten in die grote stekker al standaard met elkaar verbonden. 12V autolampen schijnen bij sommigen ook al voldoende te zijn. Ik heb dus 3.3ohm, 11W weerstanden gebruikt, zodat er 1A op de 3.3V stroomt en 1,5A op de 5V.

Ik heb een molex connector gesoldeerd aan een laptop connector en dat trekt opladen met 2.2A. Het voordeel hiervan is dat het snel gemaakt is. En als de pc voeding kapot gaat, kan ik het zo weer aan een nieuwe pc voeding aansluiten.

Ik heb iets raars voor.

Ik gebruikte een pc voeding voor mijn laders.
Vandaag had ik dan uiteindelijk besloten de pc voeding een beetje op te knappen door alle overbodige dragen kort te knippen en binnenin de voeding te steken.

Helaas, de pc voeding lijkt niet meer te leven nu...
Het enige wat ik zie is dat de ventilator heel even lichtjes beweegt als je stroom steekt op de voeding. Maar echt draaien doet hij niet.
Er komt geen stroom meer uit...
Ik heb een lamp als weerstand op het 5V circuit, deze geeft ook geen teken van leven.
De groene kabel heb ik ook ingekort en aan dezelfde zwarte draad gesoldeerd.

Wie weet raad?
Wat zie ik over het hoofd?
Of heb ik ergens m'n voeding beschadigd waardoor hij niet meer werkt?

Lol, gevonden... ;)

Ja, voorheen zaten groene en zwarte draad ook al aangesloten.

Ik had niet gezien dat de bruine en een oranje draad ook samen zaten in één voetje van de grote stekker.
Die zijn nu ook terug aan mekaar gesoldeerd.

De voeding werkt terug! :cool:
(dat was even zweten, da's de enige voeding die ik heb om m'n lipo-laders van stroom te voorzien...)

De voeding ziet er nu wel stukken beter uit zonder al die extra kabels.
Niet perfect, maar toch nice.
Er lopen nu slechts enkele kabels naar buiten.
Stekker inbouwen in de voeding was geen optie, er was echt totaal niks van plaats. (of ik had de ventilator extern moeten monteren, dat was ook een optie)

AT voeding

Dag,

ook druk aan het vogelen met een computervoeding als voeding voor een lader.

helaas gaat hij bij mij niet aan. Bij een atx voeding zou je hiervoor een groene draad moeten verbinden met ground.

Ik heb een AT voeding, kleuren:
blauw, rood, wit, oranje, geel, zwart.

Weet iemand welke ik moet doorverbinden?

bvd.

mensen,
zat dit zo eens te lezen ,heb een jaar of wat geleden ivm repatratie van pc s een voedings tester gekocht
als je deze aan de voeding hang start deze gewoon op dus nu ijn vraag iemand ervaring met deze ?
betreft tester weleke alle spanningen kan controleren dmv een led die aan geeft goed of fout
kan ook zijn dat de belasting dan te weinig is maar ben benieuwd of er ervaring mee is

groeten henk

Dag,

ook druk aan het vogelen met een computervoeding als voeding voor een lader.

helaas gaat hij bij mij niet aan. Bij een atx voeding zou je hiervoor een groene draad moeten verbinden met ground.

Ik heb een AT voeding, kleuren:
blauw, rood, wit, oranje, geel, zwart.

Weet iemand welke ik moet doorverbinden?

bvd.

Handleiding van de voeding gegoogled? Misschien dat die meer duidelijkheid verschaft.

Vanavond even aan de knutsel met deze servervoeding;

2012-09-11_18_17_27.jpg

Iemand nog bruikbare tips?

Net Alex al een appie gestuurd, maar misschien ook wel interessant voor de rest van nederland:rolleyes:

IMG-20120917-WA0001.jpg

IMG-20120917-WA0000.jpg

IMG-20120917-WA0002.jpg

Bij mij zijn als je pennetjes van linksboven naar rechts onder tel, pen nr. 6, 9 en 10 aan elkaar gesoldeerd

Het stukje draad wat er in zit gesoldeerd heeft ermee te maken dat de vorige bewoner 2 voedingen in serie had gezet (voor 24volt)

Maar die langwerpige pennen aan de zijkanten geven 12 volt ( + en -)
Alle 4 rechts zijn + (bij mij, dus zelf wel even door meten voor de zekerheid)

Alle 4 links zijn -

Hoop dat mensen er wat aan hebben :D

Op deze manier is het niet juist gedaan. Het werkt wel, maar niet correct. Je moet 6, 8 en 10 met elkaar doorverbinden. 9 is namelijk "voltage adjust" en 8 is "ground".

Je kan ook nog pen 4 er bij zetten, de ventilator draait dan op lage snelheid. Controleer dan wel of dat bij een hogere belasting de ventilator sneller gaat draaien. Dit blijkt namelijk niet bij alle versies hetzelfde te zijn.

Je kan twee van deze voedingen in serie zetten, maar om het juist te doen moet je bij een voeding de DC-ground verwijderen. Er zijn mensen die de randaarde verwijderen, maar dit is niet veilig en kan ik niet aanbevelen.

Ik werk zelf met twee van deze in serie geschakelde voedingen en een Hyperion 720i Duo 3 zonder problemen. Een groot deel van mijn wijsheid komt van DPS-600PB Builds - hints, tips and build plans - RC Groups

Ik heb de mijne inmiddels ook werkend....

Ik zal alleen nog even alles doorlezen om te kijken of er een makkelijke manier is om een aan/uit schakelaar te monteren ipv die 3 pennetjes met elkaar permanent door te solderen..

Lezen jullie wel?

bart_dude.jpg

Ik heb pennetje 4 verbonden met een schakelaar... mocht ie niet vanzelf optoeren, kan ik altijd makkelijk ingrijpen.

Maar toch een andere vraag.

Als ik pen 6, 9 en 10 aan elkaar soldeer ipv 6, 8 en 10 en hij werkt naar behoren, wat is daar dan fout aan? (klinkt misschien als commetaar, maar het is echt bedoeld als vraag;))

Back