Ombouwverslag kyosho inferno MP 7.5 sports 3

Hier dus een ombouwverslag van een inferno,
wat komt er allemaal in,
conversion set #5013 van NOVAk,
brushlesscombo 3650kv ook van NOVAk,
twee lipo's 2S 5000 40 c hardcase batterijen,
full

Al het onnodige materiaal eraf gehaald, en de servoplaat ingekort en versmald
full

de conversionset

full


full


full


full


monteren van de motormount,
benodigdheden, adapterplaat, koelblok anex houder voor 550 size brushless motoren, 4 imbus boutjes M3x8, 2 imbus boutjes M3x16 en imbus sleuteltje van 2 mm, de 2 boutjes M3x16 dienen voor het vast zetten van de brushless motor in het koelblok,

full


ventilator monteren op het koelblok, benodigd heden ventilator, 4 imbus boutjes 40x1/2 en imbus sleutel 3/32 inch

full

de afgewerkte éénheid, hier zie je ook de gaatjes waar de 2 imbussen van M3x16 in moeten

full


de afgewerkte eenheid monteren in de inferno,
benodigheden, 4 boutjes M4x10, vier locknuts M4, staan niet afgebeeld, vergeten een foto van te nemen, imbus sleutel van 2.5mm en eventueel plattesleutel 6 / 7

full


op de foto hierboven staan ook de afmetingen tussen de twee gaten voor de linkse batterijbox te monteren, men moet hier twee gaatjes boren van 4.5 mm, deze staan 147 mm van elkaar

hetzelfde moet gedaan worden voor de rechtse batterij box

full


beide batterij boxen gemonteerd in de inferno,
benodigdheden, voor de linkse box, 2 imbus boutjes M4x16, 6 rondelen(washers) M4x9, 3 langs beide kant onderaan de batterijbox voor afstand te houden met de mudgards,
voor de rechtse box, 2 imbusboutjes M4x16, 8 rondelen (washers) M4x9, 4 langs beide kanten onderaan de batterijbox voor afstand te houden met de mudgards, imbus sleutel 2.5mm
full


Ik heb geen foto genomen van het monteren van de batterijboxen zelf, hiervoor zijn nodig, 2 batterijboxen, 2 M4 postand body clips, 2 imbusboutjes M4x20, de 2 geleiders om de batterijen tegen te houden, die worden gemonteerd op de batterijboxen, 4 spacers voor smalle batterijen en de 4 imbusboutjes M3x8, imbus sleuteltjes 2mm en 2.5mm

tot zover het ombouwverslag,

nu nog budget voor de motor combo.....
let niet op de kwaliteit van de foto's,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
leuk. Wat kost dit zo aan ombouw? Zeg maar, starten vanaf een nitro auto, dus nog geen accus en lader beschikbaar. Interesseert mij wel.
 
leuk. Wat kost dit zo aan ombouw? Zeg maar, starten vanaf een nitro auto, dus nog geen accus en lader beschikbaar. Interesseert mij wel.

Deze conversion set kost 113,68 euro, zonder motor en esc.
De motor en ESC combo NOVAK 3025 kost 281,49 euro.
De lipo's rond de 110 euro het stuk, hier zijn goedkopere alternatieven natuurlijk mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Mmmm, ik heb er ook naar gekeken maar heb mijn twijfels qua prijs.
Novak maakt een hele goede ombouwkit maar kyosho komt met een maand ook
met een eigen Kyosho inferno VE.
Filmpje
Info op de kyosho website

Want de ombouwkit kost al bijna de nieuwprijs van deze inferno....

Bolle
 
Mmmm, ik heb er ook naar gekeken maar heb mijn twijfels qua prijs.
Novak maakt een hele goede ombouwkit maar kyosho komt met een maand ook
met een eigen Kyosho inferno VE.
Filmpje
Info op de kyosho website

Want de ombouwkit kost al bijna de nieuwprijs van deze inferno....

Bolle

Inderdaad, deze heb ik ook gezien.
Het is wel een geheel andere setup dan deze, ik heb vernomen dat wat ik gekozen heb wel een zeer pittige set zal zijn, of de auto dit gaat aankunnen laat ik in het midden,
 
goedkoop is het zeker niet, maar iedereen zijn ding natuurlijk,
de Inferno VE zou rond de 500 euro draaien, en in Amerika tussen 375 en 500 USD.

De specificaties van de Inferno voor Europa is ook iets anders dan in de US,
dit zijn ze
Vortex Experience B/L Motor:
* 550 Size Motor
* 1500 KV
* Sensorless
* 5mm Heavy Duty Shaft
* Max RPM 60,000
* Cooling Fins

Vortex Experience ESC:
* Sensorless Brushless Only*
* Compatible with 6-12 Cells (NiMh) and 2S - 4S (Lipo)
* BEC Voltage 6V
* BEC Current 4 Amps
* Low Voltage Cutoff is programmable
* Dimensions (WxL) 58x47mm

Contents:
* Pre-Assembled Chassis
* Pre-Painted Body
* Team Orion Vortex 8 Motor
* Team Orion Vortex 8 ESC
* Perfex KT6 Transmitter and System
* L Hex Wrench
* Cross Wrench

Required For Operation:
* AA- Batteries x8
* 7.2NiMh Stick Pack (3300mAh or higher) w dean plugs 1 or 2 pks
* 2S- 1P Lipo with deans plugs 1 or 2 packs
* 3S- 1P Lipo with deans plugs 1 pack only*
* Proper charger for proper type of battery

er zit wel een groot verschil qua set-up, dan degene die ik aan het ombouwen ben
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker overwegen een steel spurgear erin te zetten.
Vooral de tandwielen die overbrengen vanaf de motor zullen het zwaar te verduren krijgen!

Alleen zet je dat nog een 50e achteruit........

Bolle
 
Origineel Kyosho? Ik meen dat ik voor een originele kunstof tandwiel dat al moest betalen.....
Ik had een iets hogere prijs in gedachten omdat je bij nitro ook de clutchbell moet vervangen.

Bolle
 
Ik zag net dat ze bij PK Racing ook een ombouwset verkopen voor 70e.

Artkln SPPCONV22

Bolle

Dat is de set van speedpassion, er is ook nog een set van castle creations, die kost 99 $, helaas ben ik deze nog niet tegengekomen op een website.

Als er nog mensen een Inferno aan het ombouwen zijn naar brushless mag je hier ook uw item hier plaatsen, het zou wel leuk zijn om nog bevindingen van verschillende merken van conversionsets te vergelijken.
 
Gisteren ben ik om de brushless combo gegaan.
Het is de NOVAK HV 5.5 geworden,
specificaties regelaar:

Afmetingen: L 44,5 x B 55,1 mm
Gewicht: 135 gram
bec 6.0 volt 3.0 Amp
aan weerstand 0.0013 x 2 ohm
Max stroom 400 Amp
rem stroom 400 Amp
batterij keuze: 6 tot 14 cellen Nimh, 2S of 4S
lipo cut off ingebouwd: 6.25V voor 2S, 9.375V voor 3S, 12.5V voor 4S
3 settings die ingebouwd zijn, 2 met achteruit 1 zonder
Motor limiet Novak 550 Size
Stroom draden: 14G koperen kern

Motor Specificaties:
afmetingen: L72 x 35.8 mm
motoras diameter: 5 mm
spanning 14.4 V
kv 3700
turns 5.5
 
De doos met inhoud

full


de motor en esc met toebehoren,
hier zit geen tandwiel bij dit moet jezelf nog kopen, in mijn geval is het een 11 tands exemplaar

full


voor de montage in het koelblok dien je de motor open te schroeven en de zwarte behuizing te verwijderen, dit doe je door de 3 schroeven aan de voorzijde los te maken en het voorste lagerhuis verwijderen

full


Als dit is gebeurt moet je de motor in wrijven met een soort pasta die de warmte geleid

full


is dit gebeurd dan kan je de motor in het koelblok schuiven,

full


het voorste lagerhuis terug monteren en goed vast draaien, niet vergeten locktite te gebruiken

full


full


de ventilator monteren op de esc, hiervoor is een kunststof frame meegeleverd,

full




full


het monteren in de auto is relatief gemakkelijk als je rekening houdt met de bedrading en je de handleiding goed hebt uitgevoerd.

full


Hier zie je nog de Tamiya stekkers zitten, die worden nog vervangen door degelijk exemplaren die het geweld van de lipo's aan kunnen.

De testrit is ook ondertussen gebeurd met gewone sportpacks, er zit potentieel in zoveel is duidelijk,

wat staat er nog op de to do lijst, aankoop lader en Lipo batterijen, differentieelen vullen met olie, tamiya stekkers vervangen, en nog een ander spurgear.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie set
maar ff een vraagje ze hebben bij pk ook die conversion set van 50E
is die ook goed of kan ik beter voor de speed pasion set gaan?

het enige verschil dat ik zo kan zien is de accu bak
maar wel een stevigere motor mount op de 50E set

ik ben namelijk van plan een inferno st (truggy) om te bouwen naar brushless

150 Amp regelaar + 2350kv motor (hobby city)

ongeveer evensnel als mamba monster set
of is dit te snel om nog goed te kunnen rijden?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top