Productaankondiging Ominus quadcopter RTF

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Ik ben niet echt van de quads (meer van de zweefvliegtuigen), maar ik vind het wel aardig om in huis en tuin met een quadje rond te raggen en ik heb er al heel wat versleten. Ik ben geen held in electronica, dus voor mij een RTF.
Vanmiddag was ik even bij 2brothers RC in Bussum, en daar hadden ze net een hele partij Ominus quads aangekregen, ik geloof dat dat ding van Revell komt. Ik vond 'm er aardig uit zien - een beetje organische look- en er is een filmpje waarop iemand er een kruiwagen met stenen overheen rijdt, mechanisch schijnt-ie dus in elk geval tegen een stootje te kunnen. Kortom, ik heb 'm gekocht voor krap 70 euro (als je je best doet kan het voor ietsje minder), en er daarnet de eerste accu mee leeggevlogen. En ja, ik moet zeggen, dit ding vliegt uitstekend, en heeft heel veel pep (1S 700 mah). Bovendien zit-ie vol met LEDs, dus wintertijd is geen een reden om hem op te bergen... Totale "spantwijdte" is 31 cm, voor mij is dat veel (mijn laatste quadje was 6 cm).
Leuk ding, ik kan 'm aanbevelen!

71iGuiY59oL._SL1500_.jpg

Heb je korting gekregen voor deze post[emoji6]

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze hebben inderdaad werk gemaakt van de looks :) Ziet er leuk uit!

Voor die centen een mooi uitziende Mini Quadcopter.
Daarnet even een aantal revieuws gezien op You Tube.
Een crashbestendig exemplaar schijnt.
Persoonlijk vallen mij een aantal zaken tegen:
Brushed motortjes.
Indirekt aangedreven op de props.
Losse zender erbij.

Ondanks dat de looks van het toestel wel oke is, vind ik het zelf net effe wat minder dan hoe een Blade 200QX in elkaar zit.
Oke, groot prijsverschil maar formaat van beide toestellen is hetzelfde.
Belangrijkste is dat jij veel plezier hebt met je Quadcopter.
Genietse en hou em heel.
Vr gr E

Laatst bewerkt:
Ik zat ook aan deze te denken als Sinterklaas kado zeg maar. Hoe lang vliegt ie op een accu? Denk dat deze net wat leuker is als mijn nano quadje. Lees hier zal beter mee buiten te vliegen zijn denk ik.

De reviews op internet zijn wel positief.

Ik heb het niet geklokt maar ik denk een minuut of 7, 8.
Buiten vliegen heeft dit ding absoluut geen probleem mee, hij is erg snel!
De verlichting maakt 'm dus ook heel geschikt voor 's avonds buiten.
Ik heb een paar extra accu's in bestelling bij HK, ik hoop dat ze een beetje passen want de maten zijn niet helemaal hetzelfde.
Wat-ie niet erg goed doet is flippen, dat kost erg veel hoogte.

Hmmm flippen hoeft van mij niet zo zeer. Ik heb dat met mijn hubsan q4 ook pas een paar keer gedaan. Crash elke keer ergens tegenaan in de woonkamer en buiten is die q4 een beetje windgevoelig. Ben hem al een keer bijna kwijt geweest toen ie door een windvlaag over het huis de avhtertuin werd uitgewaaid. Gelukkig terug kunnen halen maar ik denk dat een grotere quad op een goedje leuker is om te vliegen.

Ik denk dat ik donderdag eens ga kijken bij de lhs.

Bij een kleine quad kan je op geringe afstand al niet goed meer zien of je tegen de voor- of achterkant aankijkt, zelfs met LEDs. De Ominus heeft trouwens, behalve nogal wat licht in zijn "poten", een heel felle rode LED in zijn kont zitten; als je die dus ziet kan je 'm altijd makkelijk tail-in naar je toe halen.

Ok dat is inderdaad wel handig want bij de nano is het inderdaad moeilijk te zien af en toe welke kant ie op wijst.

Daarnet kwamen mijn extra accu's voor de Ominus aan, van Hobby King Europa voor $3,39 per stuk:
20387.jpg

De breedte past maar nét in de houder van de Ominus, je moet de hoeken van de lipo een beetje naar elkaar toe drukken om hem er in te krijgen, maar ik vermoed dat het in de praktijk steeds makkelijker zal gaan (en anders snijd ik de twee beugeltjes die de accu vasthouden wel door, blijft de accu ook wel zitten en gaat-ie er in elk geval makkelijk in).
Het origineel is 700 mah, deze zijn 950 mah - ik heb de tijd nog niet opgenomen maar hij zal er nog wel wat langer mee vliegen.
Zondag mag de Ominus mee naar het indoorvliegen van de G&E.

ik heb hem gisteren ook gehaald maar laat hem ingepakt tot sinterklaas. De kleine heeft hem al gezien en ze was mee onder de indruk dus om het feest niet te verpesten nog een paar weken wachten.

@bdoets passen de lipo's?

Lekker, het is best aardig om zoveel ruimte te hebben, en zonder wind. Ik bleef één keer hangen aan een volleybalnet dat tegen de wand hing...
Het stoort mij dat, als je met een quad een beetje snelle 360 graden vliegt, hij altijd zijn neus naar het midden draait. Misschien dat ik er, bij een volgende indoor avond, een depron staart op plak met een kielvlak, zodat-ie wat mooier door de bocht gaat. (Dat is geen hebbelijkheid van de Ominus, dat doen bij mijn weten alle quads).

Ik heb nu een tien accu's leeggevlogen en ik moet zeggen dit ding is echt vet. Ik heb er maar twee buiten gevlogen vanwege het weer de rest binnen bij ons op het werk. :mrgreen:

Een maat van me heeft er ook een gehaald. Samen vliegen is wel leuker moet ik zeggen.

Hij is in eerste instantie wel wennen omdat ie groter is als de hubsan q4.
Maar dat gaat snel goed. (voor mijn doen dan ik moet echt wel nog veel oefenen)
Rondjes vliegen gaat al lekker.

Ik ben helemaal happy is een leuk apparaat en kan wel wat hebben :wink:

Samen vliegen is wel leuker moet ik zeggen.

Er is een filmpje op internet waar een aantal Ominussen vliegt met ieder een staart van een strook crepepapier of zo. Lijkt me ook wel erg leuk, alleen heb je wel dikke kans dat als je een ander de lucht uitvliegt je zelf ook omlaag gaat...
Op de indoor avond van mijn club had ik pas dat mijn Ominus in volle vlucht werd aangetikt door een langsvliegende heli. De ominus tolde als een windmolen even in de rondte en stabiliseerde toen en vloog gewoon door :D

Dat filmpje heb ik ook gezien was echt gaaf. Ik heb zondag ook even twee ominusen op een zender gehad (per ongeluk) maar dat was ook gaaf simultaan vliegen. Maar als ze iets anders afgeregeld zijn werkt het al snel niet meer maar toch leuk om te proberen.

Back