omkeerschakelaar/ fase buitenloper omkeren

Nog even opgezocht. De esc is maar 2S. Dan valt hij voor jou af.
Dat is ook op te lossen met een motor met 1.5X zo hoge kv waarde op een 2s lipo.
De stroom is dan wel 1.5X zo hoog dus daar moet je wel even rekening mee houden t.a.v. regelaar en lipo.

Ik ga eerst bezig met de wielen. Wil mijn nieuwe SC klaar hebben voor het indoorvliegen in Lommel eind februari.

groet,

Erik
In de betere modelbouw winkel hebben ze stalen assen en daar om heen passende messing buis.
Ik maak indoor wielen van 6mm depron en lijm daar messing buisjes in net lang genoeg om ze in een boormachine te zetten en mooi rond te schuren.
Voor een cart moet je wat dikkere assen gebruiken en per wiel twee schijven depron naast elkaar en direct om de as nog een paar schijven.
Ik gebruik 1mm assen maar voor deze toepassing moet het wat dikker.
Er zijn maten genoeg en de kosten laag en het loopt dan echt heel licht en trillingvrij.;)

Laatst bewerkt:
Nog even opgezocht. De esc is maar 2S. Dan valt hij voor jou af.
Hoeveel weegt jouw SkyCart?

Ik ga eerst bezig met de wielen. Wil mijn nieuwe SC klaar hebben voor het indoorvliegen in Lommel eind februari.

groet,

Erik

Hoi Erik,

Misschien een bouwdraadje starten jij moet nog beginnen?

Bart,

De huidige wielen wegen tussen de 6 en 8 gram. Met stalen assen en messing lagerbussen wordt dat een veelvoud.
Ik heb een experiment gedaan met een papieren huls om 3 mm koolstof heen wikkelen. Eerst huishoudfolie en dan papier met ruim Action lijm. Ziet er aardig uit. Ga ook proberen wat ringen van 0,8 mm vliegtuigtriplex ringen brengt (gewicht vs stevigheid).
Eventueel blijkt mijn leverancier ook hol 4 mm te hebben. Dat geeft ook wat extra ruimte met mogelijk minder gewicht.

Maar een paar digen gaan proberen.

groet,

Erik

Of schuim wielen.
Zwemtube in de speelgoedwinkel halen afsnijden rietje in het hart lijmen koolstof als as evt. zwart maken en klaar.
IMG_4600.jpg

Denk dat een variabele prop de mooiste oplossing is om ook achteruit te kunnen rijden. Achteruit vliegen lijkt me een echte uitdaging (lees onmogelijk ;-) Prijs valt me erg mee bij HK. LINK

Back