On the Edge

kijk, ik heb deze ultimate al 2 jaar geleden in Sinsheim zien staan, toen stond bij eigenaar de naam van Robert Fuchs. Ik vond het toen raar dat de uitlaatpoorten naar boven zaten maar dit blijkt zo te moeten.

Wie doet groter ? zou ik zo zeggen.

Idd in die FMT staat ie ook onder de naam Robert Fuchs

hoi,

bart zal weer spectaculair zijn , de prijs is op aanvraag ben toch eens benieuwd hiernaar.

gtjs
wim

hoi,

bart zal weer spectaculair zijn , de prijs is op aanvraag ben toch eens benieuwd hiernaar.

gtjs
wim
Prijs is aangevraagd en ik heb hem al gekregen. Als motor raden ze de 3W-684 (motortje van 60 pk :eek:) aan en voor servo's zeer veel JR-8711 (of gelijkwaardige Hitecs natuurlijk).
Uitslagen tot 50° mogelijk op de roeren dus 3D vliegen is mogelijk.

In Europa vliegt er momenteel slechts 1 rond, ergens in het zuiden van Duitsland; en die is idd van Robert Fuchs.

Maar wat kost zo'n klit? 3000? 5000?

Als de fabrikant zelf zijn prijs niet zomaar op het net gooit ga ik dat ook niet doen. De echt geïnteresseerden zal ik het wel laten weten op de club. Voor de anderen: Prijs is op aanvraag, niemand houd u tegen om hem aan te vragen ;)

Maar € 3000 zou wel heel weinig zijn; en met die € 5000 kom je er ook niet hoor.

Hierbij nog wat foto’s van in Frankrijk;
Aankomst woensdagavond

Donderdagmorgen, alles in orde zetten voor de keuringen en nog wat promotiemateriaal op de vleugels plakken

In de wachtrij voor de keuringen

“Op de eerste vlucht rustig wat rondjes draaien, het terrein leren kennen, de tweede vlucht doe je maar wat lichte kunstvlucht” zei de coördinator van het certificatiegebeuren. De man z’n onderkaak lag ergens tusen het hoog gras daar…

Even problemen met de motor, deze stond nog wat te rijk van het inlopen, scherper gezet, proefdraaien en verdervliegen!

Zenuwachtigste piloot van het weekend, keuringsvlucht gevlogen zonder voorbereiding. Robbie had welgeteld twee minuten met de Edge gevlogen voor we deze uitstap maakten.

Vrijdagmorgen was het wat frisser als donderdag met de keuringen, en de folie had hier en daar een rimpeltje, wat doe je dan? Juist ja…

Eerste showvlucht

Dit interview krijgt zeker een plaatsje in de blooper-sectie op één of andere DVD

Voor de rest een rustige sfeer (als er niet gesleuteld diende te worden tenminste)

Prijs is aangevraagd en ik heb hem al gekregen. Als motor raden ze de 3W-684 (motortje van 60 pk :eek:) aan en voor servo's zeer veel JR-8711 (of gelijkwaardige Hitecs natuurlijk).
Uitslagen tot 50° mogelijk op de roeren dus 3D vliegen is mogelijk.

In Europa vliegt er momenteel slechts 1 rond, ergens in het zuiden van Duitsland; en die is idd van Robert Fuchs.

Zelfde motor dus als op de 70% Raven, die hebben we in La Ferté Alais zien vliegen... en crashen. Niet plezierig als je motor vastloopt terwijl er net 2000 man naar staat te kijken. staat trouwens ook op die fameuze crash-dvd van Peter Ritters.

Staat die ook ergens "gewoon" online?

Grt.

gallery5.jpg

Raven29.jpg

Check ook eens op: Kontakt

De motor van de raven op de eerste foto heeft inderdaad nooit perfect gelopen... en ik vraag me ook af wat dit toestel allemaal in zijn mars heeft.

hey bart,

naart schijnt was er een moki vastgelopen? weet jij hier meer over?

gtjs
wim

Is er dan één van diegenen die ik gemist heb. Wim er waren opvallend veel stermotoren aanwezig op IMC2008, en voor geluid hoef je je zéker geen zorgen te maken! Ik heb wel de indruk dat er meer Valach's als Moki's rondvlogen (maar ik ben niet overal in de kap gaan kijken), de prijs zal er ook wel voor iets tussen zitten zeker. Zaterdagavond hebben we de motor die op Frans Tanghe z'n Sukhoi komt zien draaien op de bok, een Valach 800cc zevencylinder, geluid om "kiekevel" van te krijgen! Volgas 3900 toeren dacht ik, en op ralenti 300 toeren!

hey bart,

wat raden jullie eigenlijk aan als motor voor de grote corsair?

zijn er betere dan de moki?

gtjs
wim

Ai, das jammer, het ging mij natuurlijk om de crash, dat zie je niet dagelijks:p

Crash was helemaal niet spectaculair, motor stierf net in lage doorvlucht op ongeveer 20m hoogte. Piloot heeft em gewoon rechtdoor laten gaan, de piste was toch lang genoeg.
Alleen is in zo'n zware kist de snelheid er niet direkt uit en werd het al gauw redelijk ver landen, waardoor hij geen dieptezicht meer had om fatsoenlijk af te ronden, resultaat landingsgestel afgerukt en redelijk wat schade door een lange schuiver.

hey bart,

wat raden jullie eigenlijk aan als motor voor de grote corsair?

zijn er betere dan de moki?

gtjs
wim

Geen flauw idee Wim, het is nu niet dat wij er ééntje hebben hé. Maar ik zou toch eens kijken bij VALACH MOTORS - designer of radial aircraft engines, ik denk dat bij zo'n aankoop meestal de prijs doorslaggevend is.

Edit; zie nu zelf dat de mannen precies alleen de grote motoren maken, de andere zullen dus de Moki's zijn, of wie maakt er nog stermotoren naast Moki en Seidel?

Laatst bewerkt:
ik heb de crash van gertje eens op dvd gekregen, zal hem eens zoeken en op youtube gooien

Back