On the Edge

Sven, begin al maar te oefenen, iemand zal zich toch nog uuuuuuren met die programmer moeten amuseren.

Groeten, Bart.
Ik heb mijn Yak zo gemaakt, eerst mechanisch alles goed en dan even programmeren. Dat mechanisch goed maken duurt veel langer dan dat programmeren. Deze Edge heeft wel meer servo's dan mijn Yak maar dat gaat goed meevallen.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de King in de vuilbak gaat verdwijnen. Elektrificeren gaat natuurlijk ook hé...
Ik dacht dat die mannen beslist hadden om voor de 170 te gaan.

Laatst bewerkt:
Arbeiten...volgende week alleen maandag werken, rest ben ik vrij:yes:. Hopelijk wordt het in't WE mooi weer en niet te koud...

Hallo,

1 Ding is mij nog niet zo duidelijk, is ook niet het belangrijkste, maar maakt het wel wat makkelijker te volgen allemaal.

Van wie is die ontiegelijk grote bak nu echt? :confused: Want ik merk en las al dat er meerdere mensen aan mee doen om hem op te bouwen, de een besteld de motor, de ander de electronica.........

Grtz.

Ik heb bert de krill yak met de powerbox royal zien programeren dit werkt wel goed.

Ik zie jullie praten over een 170? DA 170 ofzo? Gaat zeker te weinig zijn als je wil gek doen met die bak hoor. Die KING 200 op de challenger is al niet overdreven.

Wesley, van wie hij nu juist is speelt toch eigenlijk geen rol hé.

Over de 170: Inderdaad een 3W 170, maar deze zal niet op de Edge geplaatst worden, dit heeft betrekking tot een ander project dat volgende week wel ergens zal binnenkomen, een Hempel 50% clipped wing Cub.
Enne, deze is trouwens ook "IMAC legal"!

Hallo,

1 Ding is mij nog niet zo duidelijk, is ook niet het belangrijkste, maar maakt het wel wat makkelijker te volgen allemaal.

Van wie is die ontiegelijk grote bak nu echt? :confused: Want ik merk en las al dat er meerdere mensen aan mee doen om hem op te bouwen, de een besteld de motor, de ander de electronica.........

Grtz.
De eigenaar is (nog) niet actief op dit forum, hij is een clublid van ons (bij DMC). Maar zoals je zegt, dat is ook niet het belangrijkste ;-) Als hij zich bekend wilt maken zal dat wel gebeuren.

Ik zie jullie praten over een 170? DA 170 ofzo? Gaat zeker te weinig zijn als je wil gek doen met die bak hoor. Die KING 200 op de challenger is al niet overdreven.
Met een DA-170 ga je maar net rondjes kunnen vliegen vrees ik. Op deze Edge komt een 3W-275. Die 170 komt op iets anders (zoals eigelijk al vermeld hier). Check Hempell zijn site eens, dan weet je het wel ;-)

Met wat moeite vliegt deze Edge binnen 1 a 2 maand, want bouwen moet je er eigelijk niet aan doen. Alles installeren, afstellen en vliegen maar.

Die KING 200 op de challenger is al niet overdreven.

Jens, we zijn hier een beetje vies geworden van een King 200, deze staat momenteel op de 3m Knol maar het is niet wat het moet zijn. We zijn in de nabije toekomst van plan deze om te bouwen naar elektro.

Eigenaar van dit alles? ik heb er zelfs nog een foto van teruggevonden in Alexzzz z'n 3m Extra-draadje.
Hij is volgende week zeker aanwezig op de 3D-college fly-in.
DSC00316.JPG

Er zijn waarschijnlijk problemen met de ontsteking? Daar zijn de meeste problemen mee op die king. Eventueel een andere monteren, Kurt Rombauts heeft ook een DA (walbro) carbu op zijn King en de zijne loopt toch heel goed.

Ik heb een video gezien van die piper, en Bill Hempel zei daar zelf dat er nog een zwaardere motor op mocht. Ik denk dat daar een 150 ofzo op zat, of mss zelf een 170.

Hij is IMAC legal maar dan toch geen F3M :-) 20kg limiet... of hoeveel weegt die cub?

Over de bouw, ja ik denk ook dat het niet veel langer duurt om die Edge samen te steken als gewoon een 3m bak.

Laatst bewerkt:
Ik heb een video gezien van die piper, en Bill Hempel zei daar zelf dat er nog een zwaardere motor op mocht. Ik denk dat daar een 150 ofzo op zat, of mss zelf een 170.

Hij is IMAC legal maar dan toch geen F3M :-) 20kg limiet... of hoeveel weegt die cub?

In het filmpje staat er een 3W157 op, hij raadt wel de nieuwe 3W 170xi aan..
Vermogen zal wel voldoende zijn, 't is niet de bedoeling daar 3D mee te vliegen, daarvoor dient de Edge!
Spijtig dat die niet F3M mag vliegen;), zal ook +25kg gaan wegen denk ik. In amerika heeft er trouwens al iemand een IMAC wedstrijd mee gevlogen!
Remt wel goed af in de downlines denk ik zo...

Als je interesse hebt in de Shake, ik denk dat die wel mag verkocht worden om wat plaats vrij te maken:p

In het filmpje staat er een 3W157 op, hij raadt wel de nieuwe 3W 170xi aan..
Vermogen zal wel voldoende zijn, 't is niet de bedoeling daar 3D mee te vliegen, daarvoor dient de Edge!
Spijtig dat die niet F3M mag vliegen;), zal ook +25kg gaan wegen denk ik. In amerika heeft er trouwens al iemand een IMAC wedstrijd mee gevlogen!
Remt wel goed af in de downlines denk ik zo...

Als je interesse hebt in de Shake, ik denk dat die wel mag verkocht worden om wat plaats vrij te maken:p

Je zou er toch moeten kunnen me troque'n he, dat het een beetje show is ;-)

Ja ik had ook gelezen dat iemand hem daar had gebruikt voor basic klasse en nog redelijk goed.
Maar tegen een deftige piloot met een extra ofzo mag je het zoiezo vergeten hoor ;-)
Het zou wel fun zijn natuurlijk.

Ik heb alvast geen interesse in de shake, de yak doet het voor mij perfect ;-)

Ik heb deze Edge in mijn sim (AFPD) zitten, vroeger gedownload bij docinsane.com maar die site is niet meer online. Om hem door te mailen is de file iets te groot vrees ik (3.5 MB). Als er geïnteresseerden zijn breng ik hem in het weekend mee op USB.

Back