Bij een vliegtuig dat ik overnam zat een lipo zonder etiket of andere informatie.
Het zou een 2600mah 6 s moeten zijn maar dat is niet terug te vinden.
Als ik nu met een lipo saver vlieg die op 3,3v afgesteld staat, en ik stop zodra deze saver begint te mekkeren is mijn motorvermogen nog ruim voldoende om te vliegen, van afname merk ik dan nog niets.
Als ik dan ga laden gaat er ca 2300mah in, de accu zou dus bijna leeg geweest moeten zijn.
Is er een mogelijkheid om er achter te komen of dat vermogen van 2600 mah klopt? Als dat zo is zou de laagste cel bij een verbruik van bijna 90% pas onder de 3,3v komen, en dat kan ik me niet voorstellen.
Alvast bedankt voor info,
Grtz,
Jan
Het zou een 2600mah 6 s moeten zijn maar dat is niet terug te vinden.
Als ik nu met een lipo saver vlieg die op 3,3v afgesteld staat, en ik stop zodra deze saver begint te mekkeren is mijn motorvermogen nog ruim voldoende om te vliegen, van afname merk ik dan nog niets.
Als ik dan ga laden gaat er ca 2300mah in, de accu zou dus bijna leeg geweest moeten zijn.
Is er een mogelijkheid om er achter te komen of dat vermogen van 2600 mah klopt? Als dat zo is zou de laagste cel bij een verbruik van bijna 90% pas onder de 3,3v komen, en dat kan ik me niet voorstellen.
Alvast bedankt voor info,
Grtz,
Jan