Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
oeps, inderdaad verhaal van de ontvanger klopt wel maar regelaar moet wel 12V aankunnen, heb ik even niet goed opgelet. gelukkig zijn er hier nog andere wakkere jongens.Ik zou een snelheidsregelaar die aangeeft dat de maximale voedingsspanning 8,4V is toch niet aansluiten op een 12V batterij.
Dat zou wel eens zwarte rook kunnen geven.
Hallo Patrick,Ik probeer ondertussen iets meer naar de concreetheid te gaan, voorkeur gaat op dit moment uit naar twee motoren onder water (met een guard erom heen zodat de props vrij blijven van troep).
Hallo Patrick,Dat gezegd hebbende kom ik op het volgende bouwpakket van een dergelijke springer tugboat, de Ramborator: https://www.kvmodelbouw.nl/ramborator/
Klopt, ik laat ook alleen maar zien wat Aeronaut er vandaag de dag voor aanbeveelt.
Een Ramborator kun je ook prima aandrijven met een Speed 600, of 550, alleen zijn de regelaars dan vaak duurder dan de borstelloze variant, zeker als je bestels bij dezelfde leveranciers waar firma's als Aeronaut hun spullen laten maken en ze voor het viervoudige aan onwetende beginners slijten.
Als Patrick aangeeft wat hij wil, dan kunnen wij wel voordeligere spullen aanbevelen.
Groeten, Jan.
Hallo Patrick,Hopelijk maak ik het hiermee niet moeilijker?![]()
Hallo Patrick,
Ali zit al zo lang in mijn lijstje van leveranciers, dat ik de lange levertijden geen probleem vind.
Als ik vlotter geleverd wil hebben, zoek ik het bewuste artikel bij een leverancier die één of meerdere 'warehouses' in Europa heeft, dan betaal je iets meer, maar heb je de spullen in een week.
Groeten, Jan.
Hallo Patrick,
We aim to please, iedereen is ergens begonnen en heeft leergeld betaald, de formumleden die al een poosje meegaan weten ondertussen van de hoed en de rand, ook wat betreft bepaalde leveranciers die het onderste uit de kan willen...
Ik zou de Ramborator kit hier bestellen, scheelt weer een servo: https://www.rcleo.com/product/6231868/aeronaut-ramborator-springer-tug-304800
Aeronaut stelt als motor een 880Kv buitenloper motor voor, voor een prijs waar je er elders vier stuks voor koopt: https://nl.aliexpress.com/item/4000121770043.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5187b679HD3ZtG&algo_pvid=3938abaa-8797-4c23-af37-c46882bdd02c&algo_exp_id=3938abaa-8797-4c23-af37-c46882bdd02c-14&pdp_ext_f={"sku_id":"10000000334965695"}&pdp_pi=-1;6.85;-1;-1@salePrice;EUR;search-mainSearch/item/4000121770043.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5187b679HD3ZtG&algo_pvid=3938abaa-8797-4c23-af37-c46882bdd02c&algo_exp_id=3938abaa-8797-4c23-af37-c46882bdd02c-14&pdp_ext_f={"sku_id":"10000000334965695"}&pdp_pi=-1;6.85;-1;-1@salePrice;EUR;search-mainSearch
Groeten, Jan.
Er zit géén servo bij de kit, dat was om aan te geven dat je voor het verschil gemakkelijk een servo kunt betalen (of vijf, als je bij ome Ali zou bestellen)...Hoi Jan,
Ik had die leverancier ook gevonden, zag er niet direct bij dat er een servo in het pakket zit, maar is sowieso weer paar tientjes goedkoper![]()
Er zit géén servo bij de kit, dat was om aan te geven dat je voor het verschil gemakkelijk een servo kunt betalen (of vijf, als je bij ome Ali zou bestellen)...
Modelbouw is iets van de lange adem, als je niet wilt/kunt wachten op je spullen, wordt het een frustrerende bezigheid.
En alles in Europa bestellen, kan tot een factor vijf duurder uitpakken...
Het is jouw geld natuurlijk.
Groeten, Jan.
Qua brushed of brushless heb ik geen voorkeur.