Onderdelen DASH3 ShootingStar 1/14 Quickdrive (46009)

Ik heb me net geregistreerd om te zoeken naar onderdelen voor een DASH3 ShootingStar 1/14 Quickdrive (46009) model.
De rechtse ophanging (1748-265-0 R2) is afgebroken en de achterste wielen (Supergripper) zijn versleten.
Kunnen hier nog andere covers op geplaaatst worden? Zo ja, dewelke?
Helaas zijn deze partnumbers niet meer te verkrijgen via TamiyaUSA.com R/C Parts, Hop-Up Options, Radio Control, RC Support System
Kan iemand me aan een goed adres helpen of zelf nog beter, zijn er mensen die nog onderdelen hebben liggen.
Anders zie ik mezelf genoodzaakt om ze zelf op te lappen in aluminium.
Niet onmogelijk maar wel veel werk.

Hier de foto's

De as van de wielen zijn 5mm.

ps. Bedankt voor de info

Laatst bewerkt:
Dag CyberJo,

Kan je een foto maken en posten van je Shootingstar? Want veel foto's ervan op het internet zijn er niet te vinden, ik heb er enkel eentje met een foto van de open doos, waar je de wagen niet ziet.

ivm je vraag: ik heb zelf een drietal rijdende QD's (manta ray, avante 2001 en Super Sabre) en nog eentje voor stukken. Het makkelijkste vind ik dus om gewoon een tweedehandse te kopen (een rijdende vind je wel rond de 20-25euro, voor eentje voor onderdelen uiteraard minder) en zo aan je wisselstukken te komen.

voor zo ver ik weet (en al beperkt heb kunnen uittesten) zijn alle QD buggy covers bruikbaar. Dat zouden dan moeten zijn:
46001: QD Thunder Shot
46002: QD Super Sabre
46003: QD Thunder Dragon
46009: QD Dash-3 Shooting Star
46010: QD Avante 2001
46013: QD Manta Ray
49509 Manta Ray QD Black Special Ltd Edition
Covers van deze wagen vind je wel op Ebay, maar niet altijd goedkoop en altijd in buitenland (dus stevige verzendingskosten)

Ivm uw ophanging (ik vermoed dat je vooraan bedoelt, wat ze ook de upright noemen) wel opletten: ik heb al gemerkt dat er voor de QD buggies 2 versies bestaan, met verschillende diameter van wielas.

Als je ooit in de buurt van Oostende komt en nog nood hebt aan je stukken, laat maar iets weten.

Hier nog een linkje van een andere discussie op dit forum over de QD's:onderhoud-tamiya-quick-drive , daar kan je mijn verhaal lezen (dat topic zou ondertussen mogen hernoemd worden naar algemeen Tamiya QD topic :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu dat het toch stenen uit de grond vriest,
heb ik maar besloten mezelf eens achter de werkbank te begeven.
Hier de oplossing als je moeilijk onderdelen vind.
Tip. Je kan de verstevigingen best voorzien vooraleer je stukken hebt.

Zowel links als rechts heb ik uit aluminium van 2mm plaatje vervaardigd die mooi oplijnen met originele stukken. Boven en onder vormen ze een driehoek die ik daarna vast zet met twee verzonken schroefjes.

In de bovenste plaatjes heb draad moeten tappen (snijden) omdat deze anders met moeren te hoog komen in de binnenkamer.

Vervolgens heb ik de ruimte tussen de plaatjes gevuld met 2 componenten-lijm.

Als laatste heb ik de beschermplaat aan beide kanten 2 mm moeten afvijlen vermits de hele voortrein nu 2 mm dikker is .

Hopelijk blijft alles bij elkaar, maar de finale test moet nog gebeuren door mijn 7-jarige zoon :nooo: ;-)

Back