Onderzoeksvaartuig 'De DUCK'

Bijna klaar, hout heb ik bewerkt met polyester i.p.v. lak. De camerahouder komt met één schroef vast te zitten aan de afsluitplaat, zodat hij makkelijk te verwijderen is.
Nu groen spuiten.

Wat zitten we toch weer heerlijk te bouwen allen, komt er ook nog een soort van verstraler op om de achtergrond iets op te lichten ? , kan nuttig zijn bij wat donker weer denk ik ??

Zojuist de tweede ankerkluis van de KH ook passend gemaakt, nu de kettingbuis eens zien te plaatsen.

Misschien dat er nog lichten op het dek komen, probleem is wel het gewicht, met de camera ligt de romp dieper in het water. Moet even testen hoe hij vaart met camera.

Hier een aantal specs van DUCK V,

Lengte (inclusief roer) = 34 cm
Breedte = 15.7 cm
Hoogte (inclusief camera's) = 27 cm
Gewicht = 1200 gram

hallo

als reddings poging voor een vast zittende duck kan je eventueel een lucht propeller aan brengen
het roer stuurt met een lucht propeller iets minder maar als de duck zo vast zit heb je nog een kans om hem terug los te krijgen.

Luchtpropeller aanbrengen op deze DUCK word lastig i.v.m. het gewicht, volgende versie van de DUCK word een moerasboot.

Het zaakje is groen, nu nog transparant plastic aanbrengen ter bescherming van de lens en scherm.

Foto-H4BP8WAA-D.jpg

Misschien dat er nog lichten op het dek komen, probleem is wel het gewicht, met de camera ligt de romp dieper in het water. Moet even testen hoe hij vaart met camera.

Hier een aantal specs van DUCK V,

Lengte (inclusief roer) = 34 cm
Breedte = 15.7 cm
Hoogte (inclusief camera's) = 27 cm
Gewicht = 1200 gram

Blijf het een mooi experiment vinden Rob, ook benieuwd naar het vervolg.

Nieuwe camera op en onder de D.U.C.K.

Op één van de laarzen heb ik een streepje op 20cm hoogte geplaatst, zo weet ik wanneer het water diep genoeg is voor de camera.

Vandaag een paar testopnames gemaakt in 't Wed,

Dit is minder,

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de prijs is het zeker geen slechte beeldkwaliteit, geloof dat de camera nu voor 30 euro verkrijgbaar is bij de Action.

Windows Movie Maker ge-download en ik heb muziek onder de video kunnen zetten, probleem is wel dat het geluid van de motor er nog in zit.
Ik had volgens mij iets moeten bijstellen bij audiomix, goede leer voor de volgende keer.

Ondanks de wind heb ik vandaag een rustig plekje opgezocht bij de Oosterplas, opname gemaakt van ruim 6 minuten.

3X raden welke muziek ik gebruikt heb :-)

De Titanic heb ik nog niet gevonden, de muziek komt uit de film :-)

Leuk zo'n gratis movie maker alleen je krijgt er programma's bij die ik helemaal niet wil, als ik de computer opstart krijg ik eerst één of andere speedcheck en spam...
De bewerkte video is ook geen HD meer :-(

Om te proberen is zo'n gratis programma wel leuk, als het bevalt kan ik altijd nog een nieuwe versie aanschaffen. De versie die ik nu heb is van 2012.
Geloof dat het gelukt is om de speedcheck en spam te verwijderen, tijdens het opstarten krijg ik geen oppupende vensters meer.

Zojuist bij de Aldi een micro sd kaartje gehaald voor 15 euro, straks even testen.

Om nog even terug te komen op de beeldkwaliteit van de camera, ik vind dat hij onderwater betere beelden maakt dan boven water. Volgens mij komt het door de verschillende contrasten boven water, hij heeft moeite om scherp te blijven.
Maar goed, de camera heb ik juist aangeschaft voor onderwater ter vervanging van de kapotte Kodak camera.

Het is gelukt om het geluid van de video te verwijderen, kwestie van videovolume naar beneden te doen en muziekvolume omhoog.
Testje gedaan met de originele soundtrack van Jaws gecomponeerd door wijlen John Barry.

Weer naar 't Wed geweest vandaag, langs de oever lag hier en daar wel wat ijs.
Ik heb een aantal opnames gemaakt zonder de onderwaterverlichting van de DUCK, met de zon is die verlichting overbodig.

Die screenshot is inderdaad op het juiste moment genomen :-)
De reflecties van de zon op de bodem zijn er alleen als het water onrustig is door de wind, maar die golfjes op het water zijn eigenlijk ook meteen de bottleneck van deze DUCK.
Het vaartuigje heeft dan moeite om stabiel op het water te blijven, met de tijd ga ik een betere versie maken die golfbestendig is.
DUCK nr..., ben de tel kwijt.

De camera kan dacht ik ook om de zoveel tijd foto's maken, maar die functie heb ik nog niet uitgetest.

ik zat ook te denken aan iets met drijvers, twee pvc buizen met in het midden een buis die onderwater ligt waar de elektronica en camera in zit.
Een beetje het principe van de USS Enterprise uit Star Trek alleen zonder schotel, als al het gewicht onder water ligt zou het volgens mij een stabieler vaartuig worden.
Nu ligt al het gewicht op het water.

Voor de verandering heb ik de camera op de schroef, het roer en verlichting gericht.
Wel grappig om te zien wat van vergrotingseffect het water geeft.

Kimkielen onder een vierkante bak hebben volgens mij geen enkele zin.
Bootje is te licht en te smal, met uithouders krijg je dat de breedte veel groter wordt en dus de reacties op dwarse golven veel minder.

Deze versie is te klein om stabiel te blijven, denk dat het weinig uitmaakt welke aanpassingen ik aan dit model zou toepassen.
De vorm is ook een probleem, met name de boeg zorgt ervoor dat het vaartuig omhoog komt bij elk golfje.
Sommige opnames gaan op en neer, niet heen en weer, extra drijvers aan de zijkanten zouden dat probleem bij dit model niet oplossen.

Morgen even een schetsje maken van de nieuwe versie die ik in mijn hoofd heb, het zal in ieder geval totaal niet meer op een boot lijken.
Zolang het maar een stabiel platform voor de camera is en het mag niet te groot zijn want het moet in een rugtas passen.

Back