Onderzoeksvaartuig 'De DUCK'

Merci Frankwin :-)

Vond nog een foto van vorig jaar van een badass Snoek die op de loer lag in Middenduin, ik weet niet hoe hij zou reageren als hij oog in oog met de D6 camera ligt.
Snoeken kunnen nogal explosief reageren als ik me niet vergis, hoop dat de halve bal aan de voorkant (en camera) van de D6 tegen een klap kan.

Ben even kwijt wat dit van vissen zijn, ze zwemmen vrij relaxt door het water.

Kikkervisjes zorgen voor de meeste actie,

Ik begrijp wat je bedoeld Raf.
Het is als het ware alsof je door de mist rijd, autoverlichting in de mist bv zorgt er niet zo zeer voor dat je zelf meer ziet maar dat andere weggebruikers je zien aankomen.
Verlichting onderwater werkt alleen goed als het donker is en het water kraakhelder is, in troebel water werkt het nadelig.

Dag Robbie,

de D6,was nog iets voor in Mol,aan het zilvermeer.
Je zou daar mooie filmpjes kunnen maken.
Grtjs,Marc 3.

Hallo

Ja de D3 zou het enige oppervlakte schip zijn dat daar zou mogen varen .
Dat moeten we eigenlijk eens bekijken hoe dat daarmee zit.
Normaal alleen duikboten toegelaten maar dit is een halfduikboot
met een ingekapselde schroef dus hij voldoet eigenlijk voor 99% aan het reglement.
en in Mol zitten dikker karpers en 1 à 2 steuren als ze der nog zitten

gr raf

Dag Robbie,

de camera van de D6,is dat een DENVER?
Heb mij gisteren eentje gekocht bij het Kruidvat,voor 69,95.
De behuizing is waterdicht tot op 55m diepte.
Beelden en filmpjes,zijn van goede kwaliteit.
Grtjs,Marc 3.

De camera komt inderdaad bij de Action vandaan, ik heb er 40 euro voor betaald.
Hier een topic over die Sports DV123SC action-camera
Tot dus ver ben ik nog steeds tevreden over de beeldkwaliteit van de camera.

Laatst bewerkt door een moderator:
de eerste is een snoek, die heeft helemaal geen last van het vaartuig, en de tweede is een karper, daar kan je helemaal tussen gaan liggen
verder zwemt in nederland nog de:
voorn:

brassem:

kopvoorn:

zonnebaars: (al komt die niet meer zoveel voor)

en dat is ongeveer wat je het meeste gaat zien.

gr Brecht

Brecht, de eerste drie foto's zijn niet zichtbaar.

Verlichting getest in het donker in de schildpad vijver,

Foto-8DKT3Y4G-D.jpg

Foto-COFFKTKD-D.jpg

hallo Robbie,

hier wat uitgebreider, het vorige mag je verwijderen.
snoek: zit op half water, verschuilt zich graag als ie op jacht is en laat zich enkel in helder water zien.
full

roofblei: zit in stromend water en zijn heeeeeeeeeeeeel snel.
full

voorn (een witvis) vind je overal, in bijna elk water , diep, ondiep, helder water, troebel water
full

Kopvoorn, Idem als voorn, alleen wat sneller
full

spiegelkarper, vooral op de bodem, heel op het gemakje en als de zon goed schijnt liggen ze boven aan de oppervlakte.
full

zonnebaars, deze is al zeldzaam aan het worden dus zal je zelde zien.
full

graskaper, Idem als spiegel, alleen andere schubben. en houdt van wat planten (watergras)
full

Snoekbaars, schuwe vis, komt wel op licht af , houdt van troebel water en zit altijd op de bodem en zeer zelde op half water.
full

baars, makkelijk te vinden, zit vooral aan de oppervlakte.
full

paling, overdag vind je hem zelde, vooral 's nachts.
full

Meerval, groote vis, nooit je boot sil laten liggen in de buurt van een meerval, een meerval pakt alles wat stil ligt. vind je overdag maar dan wel in een donker hoekje.
full

dat is zowat het voornaamste.

gr Brecht

Dank voor de foto's Brecht :thumbsup:

Gisteren had ik de laatste twee afleveringen van De Nieuwe Wildernis gezien en wat me opviel is dat er maar weinig onderwateropnames in de docu te zien zijn.
Alleen wat kikkervisjes en een aantal paaiende vissen heb ik voorbij zien komen, verder waren de meeste opnames in erg troebel water waardoor je niet veel zag.

Als ik genoeg beeldmateriaal heb wil ik proberen om een eigen onderwater docu te maken.

De padden worden actief, het eerste koppeltje is al bezig met het produceren van nieuw nageslacht.

Paar onderwater screenshots, de D6 heb ik niet gebruikt omdat het water te ondiep is.
Camera op de bodem gelegd en dan afwachten wat er op beeld komt.
Water is erg troebel en soms zitten de padden te dichtbij waardoor de camera niet kan scherpstellen.

Dat zijn mooie plaatjes Marc :worship:
Als jullie nog meer foto's hebben, gooi maar in de groep :yes:

Zojuist toch nog maar even bij 't Wed geweest om te kijken of de padden daar ook actief zijn.
Het is als een mijnenveld, je moet goed uitkijken waar je loopt anders plet je een pad.
Waterkwaliteit is uitstekend maar ik moet echt leren rekening te houden met de afstand van de camera, zodat hij kan scherpstellen.

Dit ventje ging uit frustratie maar paren met het statief van de camera.

Dag Robbie,mooie foto's en filmpje.
Hier nog een foto van onze rov,waarmee we ook opnamen maken.
Is ook een foto van in Mol op 5m diepte.
Grtjs,Marc 3

wsb60.jpg

s6iy3s.jpg

Dat is zo te zien een ander model dan de Stroep.
Waterkwaliteit van het Zilvermeer lijkt op dat van de Oosterplas, iets schoner dan die plas maar troebeler dan 't Wed.

Ik kwam vandaag nog een Watersalamander tegen, maar het is niet gelukt om het beestje op beeld te krijgen.
Ook de school visjes die ik een paar dagen geleden zag wilde niet op camera vastgelegd worden, ze waren razend snel.

Hier nog een shotje van twee parende padden, helaas te dicht bij de camera.

Morgen weer wat opnames met de D6 maken, zal ook een opname maken van de D6 zelf onderwater.

Back