Onderzoeksvaartuig 'De DUCK'

Dat is een hele grote jongen Brecht, het water ziet er wel troebel uit.

Youtube is klaar met verwerken van de video, die wel erg wiebelig is ivm de wind.
Het lijkt alsof ik met de D6 een ontwijkende manoeuvre maak maar dat is puur toeval, tijdens het varen zag ik de Snoek niet zitten.
Ik vaarde bijna tegen hem (of haar) op :-)

Wel de video even op vol scherm zetten en op HD, dan is hij beter te zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er weer één op beeld :!:

Kom net terug van 't Wed en zag 3 Snoeken paaien, razendsnel de D6 uit de rugtas getrokken en klaargemaakt voor de vaart.
Ik had verwacht dat er iets op beeld zou staan omdat ze zo snel zijn, voor je het weet zijn ze 20 meter verder.
Het paaigedrag is helaas niet vastgelegd, enkel een Snoek die langs de camera zwemt.
Ze zaten op een gegeven moment in erg ondiep water waar de D6 niet kon komen.

In alle haast heb ik te hard aan de schakelaar van de regelaar getrokken waardoor een contact niet meer lekker zit, straks eens kijken wat ik hieraan kan doen.

Nu eerst, eten.

Laatst bewerkt:
knap Robbie!!

normaal boeit het die beesten niet als je er vaart en ze paaien, zo is het ook bij het vissen. zie je ze paaien, kun je nog een beste kunstaas er voor leggen, ze pakken niks. je mag er met je boot overvaren, er gebeurt niets.

gr Brecht

knap Robbie!!

normaal boeit het die beesten niet als je er vaart en ze paaien, zo is het ook bij het vissen. zie je ze paaien, kun je nog een beste kunstaas er voor leggen, ze pakken niks. je mag er met je boot overvaren, er gebeurt niets.

gr Brecht

mij lijkt het niet fijn om onder gevaren te worden :rolleyes: erg leuk dat je die vissen zo dicht bij kan filmen

Zat spannend te kijken wanneer het monster kwam.;)

Is het niet elke keer spannend om te kijken wat je gefilmd hebt?

Groetjes,
Frankwin

mij lijkt het niet fijn om onder gevaren

overvaren zal je zeker bedoelen:rolleyes:

met anderhalve meter verschil maakt het mij echt niet uit hoor. en dat is dan ook niet met de benzine motor. hoe veel vissen krijgen er wel eens een schip boven hune kop?? denk je dat in de vaargeul geen vissen zwemmen???

niet altijd paaien vissen op ondiep water...

Is het niet elke keer spannend om te kijken wat je gefilmd hebt?

Zeker weten, dit had ik vanmorgen op beeld.

:mrgreen:

Nee, het was akelig stil vanmorgen om 07:00 uur bij 't Wed, volgens mij lagen alle vissen nog op bed.
Hier en daar kwam ik een pad tegen maar verder was er weinig te beleven.

Tot nu toe is de schroef van de D6 nog niet vastgelopen in de vegetatie, zo nu en dan bots hij tegen een harde plant of tak maar dat geeft verder geen probleem.
Soms is het een kwestie van gewoon vol gas geven om hem er doorheen te krijgen, en anders het roer omgooien.
Vanmorgen had ik een opname gemaakt waarbij de camera 45 graden gedraaid stond, dat heeft wel invloed op het vaargedrag omdat de D6 wil gaan draaien.
De camera werkte als het ware als een roer, door het roer een beetje te draaien ging het vaartuig wel vooruit.

Vanmorgen had ik wat problemen met het bekijken van een aantal videobestanden, eentje bleef haperen en twee andere stopte na enkele minuten met afspelen.
Geen idee hoe dat komt, misschien ligt het aan het micro sd kaartje dat ik gehaald had bij de Aldi.

:nooo: met een netje loopt de D6 geheid vast.

Niet beet gehad vandaag, behalve een bijna aanvaring met een pad.

Ik ben eind van de dag nog even terug geweest naar de paai plek van de Snoeken, ze waren weer aanwezig.
Het water was rustig dus je kon de kleine golven van een zwemmende Snoek goed zien.

Dag Robbie,mooie beelden met je D6 gemaakt.Heb een Deep Rover gebouwd om filmpjes te maken onder water.In april,gaan Raf en ik,in Mol, de eerste duiktesten doen.Blijf jou draadje van de D6 volgen.
Grtjs,Marc 3.

v5hb8l.jpg

Dat ziet er weer mooi uit Marc, zo te zien is het een echt schaalmodel van een bestaand vaartuig.
Deep Rover | DeepFlight ? Advanced Personal Submarines and Undersea Technology

Vandaag een aantal keer naar 't Wed geweest maar niet gefilmd, vanmorgen was het één en al mist.
Eind van de dag stond er teveel wind om stabiele beelden te maken, de enige plek in de plas waar het water rustig was was al bezet door een filmcrew.
Ze hadden twee boten bij zich en waren aan het slepen met grote lichten en een greenscreen, ik heb niet gevraagd waarvoor ze gaan filmen.

De weersverwachtingen van komende dagen zijn niet zo best, veel wind.

Hallo

door de jaren heen hebben we wel gemerkt dat vissen als je helemaal onder water vaart geen angst hebben van je boot
en ze geven voorkeur aan romp vorm ;da lijkt gek maar is het niet.
de type 21 heeft van al de boten de voorkeur en ik denk dat het komt door de stroom lijn van het model
dikke koi's zwemmen soms minuten lang met de boot mee op een 10 cm van de romp.
kom je echter met je pericoop boven dan wijken ze af en zijn ze niet meer te zien
maar duikje terug onder de oppervlakte dan zijn ze plots weer daar,dus ver wijken ze niet uit want binnen de 30 sec zijn ze der terug.
de kriek vinden ze niks want als die er aan komt zijn ze weg.
de stroepen daar komen ze echt naar kijken maar die zitten dan ook heel de tijd onder water.
tussen de filmpjes zitten er ook met dikke koi karpers die gefilmd zijn geworden

gr raf en mooie opnames

Dag Robbie,het is inderdaad een schaalmodel van de DR1002(Deep Rover).
Het is een model wat uitermate stabiel is onder water.
Het heeft veel tijd en moeite gekost om het te bouwen en we hebben dan ook heel hoge verwachtingen met de eerste duiktests.De volgende stap is het model te sturen via een videobril,zodat je alles perfect ziet onder water.
Grtjs,Marc 3.

Met een videobril (FPV) kun je ook gerichter zoeken, en als je iets gevonden hebt bv een Snoek dan kun je proberen hem te blijven volgen.
Aan die techniek hangt natuurlijk wel een aardig prijskaartje, maar het bespaard veel tijd en onnodige opnames.
Van alle opnames die ik maak met de D6 kan ongeveer 90% de prullenbak in, omdat er niets bijzonders op staat.

Nu heb ik aardig wat opnames opgeslagen, veel van de omgeving onderwater, heel veel padden en twee opnames van snoeken waarvan 1 erg onstabiel is, de ander is stabiel maar de snoek is kort (maar krachtig) in beeld.
Ik wil nog een aantal opnames hebben van een snoek, daarna ga ik me focussen op andere dieren.
Watersalamander staat oa nog op mijn verlanglijstje, kikkervisjes zal nog een maandje gaan duren voordat die rondzwemmen.
In sommige sloten zwemmen ook wel eens sierschildpadden zoals rood en geelwangschildpadden, die zullen moeilijk vast te leggen zijn in het wild, verwilderde exemplaren zijn vaak schuw en zwemmen in troebel water.

Gelukkig kan mijn eigen tamme schildpad Yoda figureren in een onderwateropname :-)

Hey Robbie,klopt wat je zegt ivm die videobril.Raf had soms uren film wat echt niet bruikbaar was.Jij hebt daar wel helder water,in dat natuurgebied.
Dit is in Belgenland niet hoor,met uitzondering van enkele kuilen van grind en zandwinning,zoals Mol.
Grtjs,Marc 3.

Ja daar heeft marc een punt
Ik kreeg uren film met alleen maar water er op
niet dat ik het niet graag doen want voor een vriend als ik kan helpen doe ik het wel maar uren achter elkaar alleen maar water was niet plezant
en dan opeens flits een duikboot ;flits een dikke koi ,oeps een duiker te dicht bij grrrrrr soms mooie opnames maar dan juist op het einde schit verkeerde richting uit gedraaid
dus inderdaad met een vr bril gaat het pakken beter
eigenlijk heb je geen probleem en kun je een goed kopen bril kopen op wifi signaal
want uw boot duikt niet dus de antenne blijft boven en zo heb je altijd ontvangst
de brillen met kabel worden zeldzaam en dus duur

gr raf

as ge een dik viske wil zien moet ge deze film van marc bekijken
nie verschieten want het is wel erg dicht bij da tem kwam
en veur de rest gewoon boten en die me zijn tandjes daar hebben we eens met man en macht naar gezocht
gr raf

Laatst bewerkt door een moderator:
Back