Onderzoeksvaartuig 'De DUCK'

Die vis kwam inderdaad dicht bij, alleen het gepiep in het begin van de video is irritant.

Ben aan het oefen met windows movie maker, de eerste teaser is ge-upload.
De "docu" krijgt de titel 'Onderwater in Nederland'

Laatst bewerkt door een moderator:
:yes: in 2D en 3D :mrgreen:

Vanmorgen weer een paar opnames gemaakt in 't Wed en een beekje.
Het is een buitenaardse wereld onderwater :alien:

Schaduw van de D6

Thanks mannen :worship:

Denk dat ik vandaag de beste beelden heb kunnen schieten tot nu toe, ik had geluk dat ik een Snoek in het water zag zwemmen dus ik kon hem een tijdje volgen.
Hij zit in ieder geval in een paar opnames.

In de eerste instantie had ik niet door dat hij de D6 aan het volgen was, toen ik het roer op volle toeren omgooide kreeg ik dit te zien voor de camera, kreeg zowat een rolberoerte :shock:

Mooie is dat de beelden ook nog stabiel zijn, geen gewiebel.

Straks de rest van de beelden bekijken.

Ja dat zijn mooie beelden en je ziet ook dat de vissen je D6 niet als een vijand zien.
als je nu orka kleuren moest gebruikt hebben dan zie je geen visje op je camera want dan vluchten ze allemaal weg alsof ze de pest hebben geroken.

gr raf

Zojuist de 5 opnames van vandaag bekeken, de snoek staat op twee van de opnames :thumbsup:

Ongekend veel padden zitten nu in het water, de snoek inspecteerde ze maar viel niet aan, denk dat hij zijn buik al vol had.

Er is één shot waar de snoek ongeveer 20 seconde stil hangt in het water, op dat moment was ik met de D6 ongeveer 40 cm van hem verwijderd.
Maar onderwater lijkt het alsof ik 4 cm van hem verwijderd ben, helaas was de camera te hoog gericht om hem volledig in beeld te krijgen.

Je ziet wel eens op autospiegels de tekst 'objects in mirror are closer than they appear', deze regel geldt ook voor onderwater.
'Objects in water are closer than they appear' :-D

Het is ook ongelofelijk cool Brecht :yes:

Zit net twee screenshots te vergelijken en het is dezelfde snoek die ik vorige week tegenkwam.

Vorige week,

Vandaag,

Denk dat dit gebied zijn territorium is.

Ik heb weer een teaser aan elkaar gebreid, ben 2 uur bezig geweest met movie maker voor een videootje van 1 minuut...
Ben er nu wel achter gekomen hoe de video opgeslagen kan worden als HD zodat de beeldkwaliteit behouden blijft, al doende leert men.
Schrik niet, Loek de Snoek (zo noem ik hem maar :-)) zit erin verwerkt.

Laatst bewerkt door een moderator:
heyy robbie..

poeh denk dat ik dit ook maar in de gaten moet houden:D
thanks voor de link bij de multirotors.. net bijna anderhalf uur hier met veel belangstelling zitten lezen.

wel jammer vond ik dat in begin de filmpjes het niet meer deden..
het zet je wel aan denken:D

patrick

Geen dank Patrick :thumbsup:
De D6 en de voorgangers zijn net als multicopters eigenlijk buitenbeentjes op modelbouw gebied, omdat het geen schaalmodellen zijn die gemaakt zijn naar een bestaand full scale model.
Maar dat maakt ze niet minder interessant, ze gebruiken dezelfde techniek als schaalmodellen.

Word een mooie dag vandaag, wel winderig.
Eind van de dag eens kijken of er nog wat opnames gemaakt kunnen worden.

Ik had vandaag verschrikkelijk veel geluk en enorm veel pech...
Geluk dat er twee Snoeken bij elkaar zwommen, en pech dat de camera niet in de goede stand stond.
9 minuten lang heb ik de Snoeken kunnen volgen en enkel hun buik en onderste vinnen staan op beeld, 9 minuten lang !!! :bad-words:

Hier zakte de Snoek wat dieper zodat min of meer het smoelwerk op beeld staat,

Twee opnames gemaakt, één van 9 minuten en één van 4 minuten.
Bij de tweede opname had ik de camerastand iets meer omhoog gericht, opname is korter maar hij staat er beter op.

Wat een pech zeg, ik had twee Snoeken in één shot kunnen krijgen, als de camera in de juiste positie stond...

Dag Robbie,
indrukwekkende vissen.Raf en ik hebben het er vandaag over gehad om
met de Stroep er te komen filmen.Hoe diep is het Wed?
De afstand is wel een beetje een bezwaar.
Grtjs,Marc 3.

Back