ongeval met rc-auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door classicracer, 10 dec 2013.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
  2. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW

    Inderdaad, hier werd maar 1 partij gehoord.
    Deze krant, "Het Belang van Limburg", bereikt 90% van de krantenlezende Limburgers en staat niet echt bekend als een sensatiekrant. Dit neemt niet weg dat ik bij dit artikel zeer veel vragen heb. Ik vind het eigenaardig dat dit "nieuws" niet in Nederland werd opgepikt, aangezien het in Nederland gebeurde.
     
  3. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Redelijk mee eens, een aantal (want ik ga niet generaliseren) denkt "King Of The Road" te zijn op hun alu / cfr / stalen ros, en doen alsof ze de wereld aan het redden zijn, zo belangrijk is het allemaal...

    Verder sneu dat er iemand letsel heeft opgelopen, die beste man heeft gewoon veel pech. Volgende week "struikelt" hij over een hond met z'n fiets, zulke dingen gebeuren.

    De term " speelgoedauto" kan me wel een beetje storen, noem het gewoon een radiografisch bestuurbare auto... Iemand die tafeltennis speelt, wil ook niet dat het pingpong wordt genoemd...
     
  4. djmarqo

    djmarqo

    Lid geworden:
    23 okt 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Emmen
    Laten we ons ook ontfermen over de auto, is alles daar goed mee afgelopen?

    Wielrenners horen net zo min op straat als rc auto's. Niet dat ik keurig van de straat blijf, maar in geval van ongelukken is het helaas.
     
  5. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    ik stoor me ook altijd zo erg aan wielrenners...
    ik fiets nogal veel, deze zomer nog vanuit brunssum naar eindhoven ( 173 km op 1 dag ).
    en dan zie ik wielrenners van die rare dingen uithalen.
    bijvoorbeeld: sta je mooi voor het stoplicht te wachten omdat op rood staat, komt er ineens een wielrenner langs die denk dat rood=stoppen niet voor hem geld.

    en ik neem aan dat het een nitro auto is (60 cm) en geen benzine?
    en bij een kind denk ik aan een jongetje van een jaar of 10.
    welke ouder laat zn kind nu helemaal alleen met zo n ding rijden...
     
  6. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik vind dat hier nogal bot wordt gereageerd op wielrenners.
    Het zijn ook maar mensen die hun hobby uitvoeren en in dit geval zelfs hun beroep.
    Wietse Bosmans is een prof-wielrenner, iemand die met fietsen zn geld verdiend dus een beetje respect is wel gepast.
    Een RC-auto mag zowiezo niet op de openbare weg komen, in Belgie niet en in NL niet.
    Ik hoop van harte dat Wietse hier het maximale aan geld kan uithalen, laat die spelende jongen het maar uit zn eigen spaarpot betalen.
    En laat het in het nieuws komen, who cares.
    Een RC-auto hoort op prive-terrein of op een cicuit thuis punt.
    Lang leve de wielrenners!
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Ik ben het met je eens dat het sommige reacties aan het adres van wielrenners wel erg kort door de bocht zijn. Maar als je die stelling over waar je mag rijden met een RC-auto even doortrekt, zou een racefiets ook niet thuis horen op de openbare weg. ;)


    Als rijden alleen maar op een circuit of privé-terrein zou mogen, en de publiciteit rond dit ongeluk tot een wet zou leiden die rijden alleen onder de door Gies gestelde omstandigheden rijden toe zou staan, kunnen veel rijders voortaan alleen maar virtueel met een RC auto rondrijden, vrees ik. Niet iedereen kan de tijd vrijmaken om naar een circuit te rijden, of vind het leuk om gebonden te zijn aan een baan, met boarding, ipv een vrij oppervlak.

    Regels zijn goed, maar geen alternatief voor gezond verstand gebruiken. Als ik met mijn gewone fiets met 30 door een woonwijk scheur, nergens op lettend, en ik krijg een peuter tussen mijn wielen, dan ben ik gewoon onverantwoord bezig geweest, zelfs al heb ik alle recht om daar te rijden met een fiets. Zo geldt het ook voor RC, altijd eerst de veiligheid in acht nemen. Rij je op een verlaten parkeerplaats, dan is er zo goed als geen risico, hooguit dat je jezelf onderuit kan schoffelen. Maar je auto "uitlaten" in een drukke winkelstraat is wat anders. Je moet de risico's niet onderschatten, en in dit ene geval is het misschien ook een geval van onvoldoende toezicht door de ouders. Ik zou het betreuren als rijders die wel verantwoordelijk met hun hobby omgaan, daardoor niet meer vrij zouden kunnen rijden.
     
  8. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Helemaal mee eens. Het is inderdaad niet realistisch om ieder met een RC hobby naar een circuit of prive terrein te verwijzen, dan haakt 90% af gok ik (om de door Indoor genoemde redenen).
     
  9. delta-X

    delta-X

    Lid geworden:
    16 okt 2013
    Berichten:
    241
    Locatie:
    winterswijk
    ???????waarom moet ik meer respect hebben voor iemand die op de fiets zijn geld verdient dan iemand die gewoon met zijn handen werkt of een kantoorbaan heeft?
    Laat het Wietse goed gaan,maar hij heeft niet meer rechten op de openbare weg dan een andere weggebruiker.
    En helaas is ook mijn oordeel dat veel wielrenners denken dat de straat voor hun alleen is.
    Zowel Wietse als de jongen met de RC auto hebben gewoonweg uit te kijken voor andere weggebruikers.
    Over dit specifieke ongeval doe ik geen uitspraak,gezien de eenzijdige berichtgeving
     
  10. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Misschien eens googlen of rijden op de openbare weg verboden is of niet?
    Want het is namelijk niet verboden, verzekerd zijn is een ander punt maar het mag dus wel, zowel in Nederland als in België onder bepaalde omstandigheden.

    Ik hoop gewoon dat ie weer op zijn fiets stapt en weer gaat trainen, desnoods met zijwieltjes want het is niet de eerste keer dat ie op zijn muil gaat.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Een RC-auto mag helemaal niet de openbare weg op. De enige openbare weg waar het zou mogen zijn de woonerf gebieden waar spelende kinderen op straat mogen. Zelfs dan is er een maximum snelheid van 30 of 15km/u en zou je met je RC ook niet harder mogen.
    Kortom, met je RC sta je heel zwak in je schoenen als je bij een ongeluk betrokken bent.
     
  12. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
    jammer dat het we zo negatief in het nieuws komen,
    ik heb ook zon groot bakbeest en ik zou er niet aan moeten denken dat zoiets verboden zou gaan worden. ik rij ook alleen in het bos op de zandpaden en afgelegen grasveld op de hei en meestal op zondag op het industrie kan er ook niks gebeuren.
    als je met een auto van 60cm savage ofzo door een woonwijk rijd is de kans gewoon groot dat er iets gebeurd
     
  13. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ik kan er helaas niks over terug vinden, maar ik snap je punt wel.
    Zou er niet aan moeten denken dat iemand met een Powerwheel over de snelweg gaat crossen met 5km/u, aangezien beide onder dezelfde wet vallen.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Over de snelweg is ook wat in de wet, die mag alleen betreden worden door goedgekeurde gemotoriseerde voertuigen welke sneller dan 70km/u mogen rijden.
     
  15. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ah ja, natuurlijk, dat ik daar niet aan dacht.
    Snelheid is trouwens 60km/u op de snelweg en 50km/u voor de autoweg, volgens mijn verkeerswet boek en volgens rijksoverheid.nl.
     
  16. delta-X

    delta-X

    Lid geworden:
    16 okt 2013
    Berichten:
    241
    Locatie:
    winterswijk
    ...verwijdert...
    Sorry,te snel gelezen,en geoordeeld,zonder de rest te lezen
     
  17. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    beste RC mede vrienden.

    SORRY maar ik vind het in dit topic er dikwijls ver over gaan. Dit is een voorbeeld van de verzuurde maatschappij waarin wij leven.

    Er is een ongeval gebeurt met een bekend persoon. ja dat komt in het nieuws.
    Maar moeten we ons daar druk om maken. Neen dat hoeft niet en als dat wel zo is zou ik je aanraden niet meer naar het nieuws te kijken.

    Hoort een wielrenner op de openbare weg. Een wielrenner mag op de openbare weg rijden. als er een fietspad voorzien is moet hij op het fietspad rijden. wordt daar van afgeweken. ja
    Hoort een Rc wagen op de weg. een rc wagen hoort niet op de weg of op een fietspad. word daar van afgeweken. ja

    als er dan een fietser op de openbare weg word omver gereden door een rc car is de bestuurder van de rc car altijd in fout.
    moeten we daar lastig over doen. nee

    in plaats van hier de wielrenner, wielertoerist aan te vallen zou beter iedereen eens naar zijn eigen kijken. wat doe ik mis val ik mensen lastig. het antwoord zal ja zijn. niemand is perfect.

    RESPECTEER IEDEREEN (ZIJN HOBBY) WEES VERDRAAGZAAM
     
  18. Tinkerbell

    Tinkerbell

    Lid geworden:
    7 apr 2013
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Ƭΐทкέявέℓℓ Apeldoorn AMCA
    moet je horen wie het zegt ik ben Niet VERDRAAGZAAM Aandekant!!! er mee
    ik zeg wat ik denk en doe wat ik zeg


    stevy iedere ZIEL op aare en Buiten ons zonnen stelsel,
    is anders dus iedereen mag zig druk maken waar hij wil

    als mensen hier een debat over willen voeren gewoon doorgaan niks erg aan
    mijn mening is ik vind het prima



    AANDEKANT Heeft gesproken
     
  19. stevy

    stevy

    Lid geworden:
    11 jan 2014
    Berichten:
    47
    AANDEKANT

    Door mensen zoals u zullen er meer en meer regels komen om ons te beperken in ons doen en laten.
    Als je door jouw gedrag de RC cars in een slecht daglicht zet zal hier vroeg of laat iedere rc car rijder het nadeel van ondervinden.
    Als er geen klachten komen over rc cars dan zullen er ook geen maatregeling getroffen worden.
     
  20. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Geachte,

    ik heb uw post 3 maal gelezen maar kan er niets zinnigs van maken. Zou het mogelijk zijn uw stelling door middel van een correcte zinsbouw en, indien mogelijk, gebruikmakend van leestekens, nog eens te verduidelijken?
    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat uw nickname niets goed voorspelt maar ik wil u toch een kans geven.
     

Deel Deze Pagina