Eerlijk gezegd geloof ik er ook helemaal niks van, dat het hele ontlaad-gedoe enig nut heeft voor de autorijder. Wel natuurlijk voor de fabrikant en winkelier, die steeds nieuwe accu's kunnen aanleveren. Het enige, dat ik er nuttig van vind is het bepalen van de restcapaciteit, zodat je weet hoeveel je nog over had.
Misschien, dat de wedstrijdrijders, die helemaal vooraan in het veld rijden er wat aan hebben. Die zeggen, dat ze verschil bemerken en dat de accu toch wat meer prestatie levert. Op zich wil ik dat nog best wel een beetje geloven. Ik kan er geen verklaring voor geven, maar ik ben niet zo'n ongelovige Thomas, dat ik het onzin wil noemen. Alleen heb ik het donkerbruine vermoeden, dat dit toch ook een deel tussen de oren zit, dus zo ongelovig ben ik dan toch wel.
De doorsnee-rijder kan zich natuurlijk veel beter concentreren op z'n rij-vaardigheid. Die ene stuurfout kost natuurlijk veel meer rondetijd dan wat dan ook. Ook heeft deze rijder vaak niet de 'top'-accu's, dus dan is het zelfs nutteloos en had het geld voor de ontlader beter in de spaarpot voor nieuwe accu's gestopt kunnen worden.
Zo af en toe krijg ik wel eens zo'n discharger van Orion in m'n handen en die moet ik dan na afloop ook uittesten. Wie van ons drieën het hardste kreunt (de accu, de ontlader of ik) durf ik niet te zeggen, maar de accu wordt er altijd ongezond heet van. Veel heter, dan deze in de auto wordt.