Ons zonnestelsel "bouwpakket"

Ik heb zonet mijn zonnestelsel afgebouwd. Had eerst ook het probleem van het kleine tandwieltje in het midden dat niet goed op het grote tandwiel aansloot zoals de foto in een eerder post. Dat opgelost door de tandwielen op de hoofdas goed naar beneden aan te drukken en zo vast te zetten: weg speling

Om de tandwielen beter in lijn te krijgen en de kettingen meer horizontaal, heb 1 zo'n zwart lagerringetje (2mm dik) vervangen door een heel dun teflon ringetje. De aarde arm blijft toch wat doorzakken en nu wil ik deze laten dragen door een pootje met onderaan een wieltje die op de rand van de gegraveerde plaat rolt.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar aangezien hier de mensen zitten die het planetarium bouwen lijkt het me handig;

ik heb van deze reeks een aantal tijdschriften nog nieuw in de verpakking zitten. Een tante van me dacht dat ik het wel interessant zou vinden om te maken. En dat is ook wel zo, maar ik ben niet dermate geïnteresseerd dat ik daar een abbonement voor af ga sluiten.

Dus mocht er iemand interesse hebben in de delen 27 t/m 43, neem dan even contact met me op. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben!
1zzp11y.jpg

Hallo Jongens,

Ik had een vraagje over het abo
Zon Aarde Maanstelsel..
klopt het dat nr.79 het laatste nummer is van deze reeks?

Volgens http://www.eaglemoss.com/en-gb/model-making/build-a-model-solar-system/ ;
Complete in 52 weekly issues....

En jij bent met die 27 extra uitgiften nog niet tevreden? :hammer:
Zonder dollen; ik hoop dat je laatste onderdelen nog kunt verzamelen en voor een normale prijs.

Mag ik een kleine kritische noot plaatsen?
Er zijn al wel vaker van dit soort "projecten" uitgebracht.
En om het voorzichtig te zeggen; ze zijn nooit redelijk geprijsd en je weet zelden vooraf wat het uiteindelijk gaat kosten.
Aftersales/service, nalevering....

Volgens mij kun je je beter verre houden van dit soort "projecten".
Ieder zijn lol, maar vraag je af waar je aan begint.

Bedankt voor de info;)

@erwin haha, Ik probeerde nog een abo af te sluiten voor het Aarde, maan zonnestelsel..
Maar dat ging niet meer lukken. Ik ben te laat.

Back