Ons zonnestelsel "bouwpakket"

ja heb er gister weer 4 ontvangen heb nu deel 16-19 ontvangen

Jeetje, gaat snel bij jou haha.
Krijg nu 2 zendingen per maand. 8 tijdschriften dus.
Maar kreeg gisteren een mail dat ze niet alle delen op voorraad hebben..
Ze hebben het te druk met jou zendingen zeker haha :p
Heb je trouwens soms wat beschadigingen op je onderdelen?

nee tot nu toe nergens last van heb trouwens even gemaild om de snelle levering stop te zetten :P krijg nu weer gewoon 1 keer per maand 4 delen

Ha ah ok:) gaat snel in de papieren lopen hehe:p
Zag bij de Amerikaanse leveringen dat de planeetjes wat anders zijn.
De Aarde heeft 2 ijskappen. Venus is meer geel..enz.
Bij ons lopen ze vooruit hehe..nog even en het klopt ook dat we geen ijskappen meer hebben:p Is onze planetarium up2date:p
Bij welke planeet benj nu?

Heb nu Saturnus moet die wel nog even erop zetten nog geen tijd voor gehad

Saturnus inmiddels in de lucht?:D
Heb nu net ook Saturnus binnen gekregen.
Zie dat ze nu ook een upgrade van ons planetarium hebben hehe :p

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo beste "zonnebouwers"
Hoe is bij jullie de verpakking en de zorg voor de onderdelen vanaf de afzender?
Ik heb nu al twee beschadigde pakketen gehad, ze komen tegenwoordig in een ribkartonnen enveloppe. Vroeger in een doos dat was wel beter.
Groet, Lampje46

Hey

Heb hier zelf nooit last van krijg het nog altijd gewoon netjes in een doos verstuurd. Bij mij ziet het ook altijd netjes heb wel op een van die tandwielassen een kras zitten maar dat zit zeg maar als je hem monteert naar de bovenkant tegen zoon ander ding aan dus daar zie je niks van.

Hooi Lampje46,

Kheb dit meestal ook bij een levering. Vaak is iets wel beschadigt.
Het komt tegenwoordig ook in een ribkartonnen enveloppe.
Soms is een tijdschrift uit de gesealde verpakking en daardoor gekreukeld.
Heb wel is een levering teruggestuurd omdat het te beschadigd was.
Het is een duur abonnement..dus je mag ook wel kwaliteit verwachten.

Hoever ben je nu met je zonnestelsel?

toevallig gister een nieuw pakketje gekregen zat gewoon in een doos alle 4 de delen apart verpakt in de plastic dus nergens last van.

Heb er wel een A4tje bij gekregen met een schroef erop geplakt moet een schroef vervangen voor degene die op dat blaadje zit het kan zijn dat als ik dit niet doe dat dit later problemen gaat opleveren

Hoi,

Jah bij mij nu ook in een doos. Krijg nu elke week blijkbaar een levering.
Heb jij dat schroefje erin vervangen? Ik zat er naar te kijken..maar dat bolle schroefje wat er nu in zit blokkeert niets..Is trouwens jouw Saturnusring ook heel schuin? Had altijd het idee dat die meer recht om de planeet hing.

Hallo Xeneon,

Leuk dat je reageert, ik ben al weer een heel eind ik heb vorige week nummer 35 binnen gekregen. Ik heb zondag avond de hele avond zitten bouwen.
Na februari heb ik drie maanden lang niets meer gehad, toen heb ik een mailtje gestuurd of ze mij vergeten waren, dat was niet zo maar ze hadden blad en onderdeel 26 niet voorradig. Of ik nog even wilde wachten. Tot de laatste week van Mei heb ik niets gekregen en nu opeens elke week een pakket. Ze zijn daar een beetje onregelmatig geloof ik. Als ze niets hebben staat alles stil maar als het dan begint doen ze meteen alles maar tegelijk. Ik heb tot nu toe elke week een pakket, dat zijn nu al 4 achter elkaar.

Als iedereen die verpakkingsproblemen even bij het verzendadres meldt zijn ze daar van op de hoogte en kunnen ze misschien weer terug op dozen verpakking. Ik had een krom stangetje voor Jupiter, dat heb ik zelf weer recht gebogen. En een tijdschrift met een snee erin dor 6 bladzijden heen. Maar dat tijdschrift hebben ze netjes vervangen, nadat ik er foto's van had gemaakt en naar Zoetermeer had gestuurd.

Ik hoop dat ze in 't vervolg weer in kartonnen dozen blijven leveren, dan blijft alles tenminste heel. !!

Succes met bouwen!
Lampje46http://www.modelbouwforum.nl/forums/images/smilies/bye.gif

Hooi Lampje46,

Fijn dat je weer aan de slag kan. Bij welke nr ben je nu?
Die kartonnen dozen zijn indd veel beter nu.
Ik had precies hetzelfde bij Jupiter. Maantje was krom en afgebroken.
Had nu een levering gehad met Uranis..Ook daar was de maan verroest en krom.
Ze zijn super klantvriendelijk. Ze doen niet moeilijk over een omruiling. Top!

Kheb trouwens een vraagje..Klopt het dat de planeetarm van Venus losjes zit? Ik kan het bijgekregen schroefje niet helemaal erin vastdraaien (in het gouden ringetje)Dat schroefje steekt ook wat uit..

Groetjes en suc6 met bouwen!

Ik heb nu t/m magazine 43 ontvangen, het model zit nu tot Pluto in elkaar. Heb wel problemen met het maan/aarde tandwieltje, hij blijft halverwege steken. Heb van Eaglemoss al een nieuw tandwieltje ontvangen, dat hielp wel iets maar nog steeds blijft hij steken. Heb alle tandwielen al wat verplaatst en de centrale as omgedraaid maar mocht niet baten. Ook het wat bijvijlen van de tandjes helpt ook niet. Iemand nog tips?

Heeft iemand ook al extra bewaarmappen voor de tijdschriften gekregen? Heb de eerste map vol en heb nu 23 lose tijdschriften. Ben tot nu toe wel erg tevreden, het geheel ziet er erg goed uit, wordt nu wel heel zwaar (ruim 3 kilo)!

Een foto van het resultaat tot nu toe:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje late reactie was paar weken in het buitenland

Ik heb nu tot en met Uranus in elkaar zitten en tot nu toe zit alles recht en werkt het prima alles loopt soepel.

@Frank Dat probleem met de aarde had ik ook heb toen de tandwielarm wat losser gedraaid dat heeft het bij mij toen verholpen en alles draait nog steeds soepel.
Extra bewaarmappen krijg je volgens mij niet ik heb er gewoon 2 extra nabesteld kan je via de mail regelen
Kan trouwens geen foto zien kan aan mij liggen :p

@Xeneon Ik had hetzelfde probleem met de venus schroef heb toen zelf maar een nieuwe gehaald bij een winkel hier in het dorp de saturnusring zit bij mij bijna recht

Ik krijg trouwens gewoon nog steeds alles geleverd in een kartonnen doos

GR
Koen

Even een snelle vraag zitten bij jullie ook bijna alle planeten losjes in die arm hebben jullie hier wat aan gedaan of gewoon zo gelaten

@Koen heb dat ook geprobeerd, hij draait wel iets soepeler maar blijft soms ook stil staan omdat de arm dan té los zit. Draai ik hem weer strakker hetzelfde probleem. Heb de extra mappen al besteld, jammer dat je die er niet bij krijgt. Volgens mij betalen we al een klein fortuin voor dit zonnestelsel :p

Mijn planeten zitten ook losjes, je kunt een klein beetje ptfe tape om het asje doen (waar je water en gasleiding schroefdraad mee afdicht) dan zit hij wel wat strakker in de arm. Je kunt ook lijmen maar is permanent. Sommige planeten, vooral Saturnus, zijn erg zwaar! De armen zakken flink door. Daar ook maar wat op verzinnen.

Afgelopen week Eris ontvangen, alle armen zitten er nu op! Volgende levering de behuizing en de motor, woehoe!

Hallo Nordi, ik ben geabonneerd op de maandelijkse uitgave van Ons Zonnestelsel.
Per maand krijg je 4 bladen en onderdelen voor het planetarium.
Ik vind de onderdelen er prachtig verzorgd uitzien, maar ik heb de onderdelen nog allemaal in de verpakking zitten. Als ik alle onderdelen heb, dan ga ik aan de slag om het planetarium in elkaar te zetten. Dan kan ik doorgaan in mijn tempo en ben ik niet meer afhankelijk van de distributie van de onderdelen.
Ik ben benieuwd naar de laatste zending, want dan kan ik aan de slag.
Groeten Jan

Hey

Was benieuwd of al iemand zijn zonnestelsel afheeft

Ik ben inmiddels alweer 2 maanden aan het wachten op mijn volgende delen. Iemand anders hier ook last van.
Ze zeggen dat ze te weinig voorraad hebben

Back