Ontmoetingsdag Historische Scheepsmodelbouw 2021

janzwart

verslagschrijvers
Modelbouwersdag 2021

De persconferentie van 18 juni klonk heel positief over het opheffen van de 1,5 m regel binnenkort.
Dat opent perspectieven om weer een bijeenkomst te organiseren.
Over twee weken hebben Ron en ik een afspraak in Hotel Villa Flora (Hillegom) om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
We denken aan een bijeenkomst tussen eind sept en begin okt. Bijv. zaterdag 2 okt.
Dat moet laat genoeg zijn om alle beperkingen op te heffen en vroeg genoeg om een opleving van het virus in de herfst, met weer mogelijke beperkingen, voor te zijn.

Kortom, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.
Hou dit topic in de gaten, zo gauw er nieuws is wordt dat hier vermeld.

Ondertussen is 2 oktober de definitieve datum.
Als u zich wil aanmelden voor deelname kunt u zich met deze link inschrijven:
https://nvm.wufoo.com/forms/inschrijfformulier-historische-houten-scheepsexpo/

Laatst bewerkt:
Ik zou dolgraag met jullie kennis komen maken en jullie kunstwerken bewonderen, maar Hillegom is ongeveer 250 km rijden (enkel) en ik vrees dat op die dag het eerste post-corona familiefeest gepland is. :(

De afstand is voor mij natuurlijk heel goed te doen. Als er iemand tegen die tijd met vervoer zit en mee wil rijden verneem ik dit graag. Want het zal niet meevallen om met je pronkstuk in de trein te zitten of over het centraal station te lopen.
En ik wil hier gerust wel een stukje voor omrijden hoor.
En voor de mensen die echt van ver komen kunnen er altijd een lang leuk weekend van maken en een leuk hotelletje scoren.

Laatst bewerkt:
Ja, ik weet het. Hillegom is niet voor iedereen dichtbij. Dat probleem heb je altijd. Groningen is voor Eindhoven niet dichtbij en Eindhoven is voor Groningen niet dichtbij. Als de tijd komt probeer ik het samen met NVM op verschillende plaatsen te organiseren. Een keer in het noorden, een keer in het zuiden. En misschien een keer in Nairobi. Dat komt jou dan wel goed uit hé Bouke.

Modelbouwersdag 2021

De persconferentie van 18 juni klonk heel positief over het opheffen van de 1,5 m regel binnenkort.
Dat opent perspectieven om weer een bijeenkomst te organiseren.
Over twee weken hebben Ron en ik een afspraak in Hotel Villa Flora (Hillegom) om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
We denken aan een bijeenkomst tussen eind sept en begin okt. Bijv. zaterdag 2 okt.
Dat moet laat genoeg zijn om alle beperkingen op te heffen en vroeg genoeg om een opleving van het virus in de herfst, met weer mogelijke beperkingen, voor te zijn.

Kortom, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.
Hou dit topic in de gaten, zo gauw er nieuws is wordt dat hier vermeld.

album-72157719587972875

51309359015_6cca505a30_b.jpg

Ja u ziet het goed, er is weer een modelbouwersdag gepland.
Op 2 oktober as. Bent u allen van harte welkom in Hotel Villa Flora te Hillegom.

Ron van Leeuwen gaat binnenkort bij de NVM informeren of en voor hoeveel zij deze bijeenkomst willen sponsoren. Als dat hetzelfde is als vorig jaar zal deze bijeenkomst voor de deelnemers gratis zijn. Behalve de eigen reiskosten natuurlijk.
Net als vorig jaar denken wij aan het volgende programma:

9:00 – 10:00 Verzamelen en modellen opstellen.
10:00 – 12:00 Uitsluitend voor deelnemers, géén bezoek. Kennismaking, Presentatie van modellen, uitwisseling van kennis tips etc.
12:00 – 13:00 lunch.
13:00 – 16:00 Zaal open voor extern bezoek. Waarschijnlijk ook gratis.
16:00 – 17:00 Inpakken en wegwezen.

Ron van Leeuwen gaat in samenwerking met de NVM en hun software de inschrijving regelen. Later zal hij dit hier bekend maken zodat u zich kunt opgeven voor deelname.
Uiteraard hebben we nog de lijst van vorig jaar maar daar gaan we maar niet meer van uit. Er is ondertussen al veel meer gebouwd dus we verwachten een enorm aantal modellen. Vooral modellen in aanbouw. Daar valt veel meer over te vragen en te vertellen.

Kortom: Blokkeer 2 okt in uw agenda als “Bezet” en denk na over wat u wil meenemen.

Ik verwacht een enorme belangstelling.

Maar we moeten wel realistisch blijven wat betreft de corona toestanden.
We verwachten eind aug / begin sept dat de maatregelen beëindigd worden.
Daarbij is vooral van belang dat de 1,5 m niet meer toegepast hoeft te worden. Mocht het Delta-virus ons toch weer parten spelen en worden er weer maatregelen (zoals de social distancing in goed Nederlands) afgekondigd dan zullen we helaas weer moeten annuleren. Die kans blijft aanwezig.

We wachten af.

En ik wacht op uw reactie.

Als u zich wil inschrijven voor deelname kan dat met de volgende link:
https://nvm.wufoo.com/forms/inschrijfformulier-historische-houten-scheepsexpo/

Laatst bewerkt:
Back