Ontzettende nieweling !

• Topicstarter Topicstarter Ruskenhunter
  • Startdatum Startdatum
R

Ruskenhunter

Guest
Ik zat een beetje rond te lezen, en ik vind het denk ik wel leuk om een klein lief kitje te kopen, electronica heb ik allemaal al, mijn vader heeft erg lang gevlogen ( Waaronder 2 A-10 Warthog's zelfbouw, helaas nooit gezien )
Kom aub niet aan emt verhalen : vraag eht aan je vader, want die is er deze week niet :-( en hij is er ook al een tijd uit..
Alles op een rijtje :

Zonder electronica
Electro
Outdoor
Normale grootte ( Hoe zit dat met die kisten? )
Ong. 35 euro ( Dus alleen het vliegtuigje, met propje )
Beetje in de buurt te kopen ( Niet via postorder ofzo ) ( ZUid-holland )
KIT! Duidelijk en KIT! Ik wil bouwen! :P
Het liefst een warbird, die vind ik wel tof, geen fantasie modellen ( Bleegh )
Iets anders mag ook, geen chessna. of iets anders in die richting.

Hopelijk kunnen jullie mij iets helpen!

ga van depron leuke toestellen bouwen. dat is super goedkoop en leuk.
zoek eens naar de aerocat bijvoorbeeld, of gewoon plannen zoeken op rcgroups.

euhm warbirds => nee, toch niet voor beginnelingen :D
voor 35 euro ga je moeilijk aan een kit geraken of aan een warbird(dat raad ik je af ;) )

greets

Je zegt; electronica heb ik allemaal al.. wat heb je allemaal al dan? Voor 35 euro voor het toestel alleen kun je echt wel een vliegtuig in elkaar krijgen, als je scratch bouwt (dus alles zelf zagen, geen kit) en het klein houdt. Dat is als je met balsa wilt bouwen. Met depron gaat het zeker wel voor dat bedrag lukken, echter nog steeds geen kit, maar scratch bouwen, dus een tekening ergens vandaan halen en dan zelf gaan snijden etc.

Een Aerocat lijkt mij af te raden, voor wat ik er van begrepen heb, is dat geen beginnerskistje.

Hoe dan ook, als je voor 35 euro een vliegtuig wilt bouwen (dus kale bouw) dan zul je bv. micro servo's moeten hebben, een licht accupackje (liefst lipo, met bijbehorende lader), een kleine ontvanger, enzovoort. Nu weet ik niet wat je vader gedaan heeft, maar gezien het feit dat jij het nooit gezien hebt, is er dikke kans dat dat nog lineair bonken van servo's zijn met een dik NiCD accupack enzovoort. Niet bruikbaar voor wat jij wilt.

Wil je beginnen met vliegen, is het voor 35 euro misschien een beter idee om met werpmodellen te beginnen. Die krijg je wel voor dat bedrag, dat is een kwestie van bouwen en dan gooien en kijken hoe hij vliegt. Die bestuur je tijdens de vlucht niet, althans niet anders dan hoe je e.e.a. voor het weggooien hebt ingesteld. Schijnt wel verdomd leerzaam te zijn over hoe een vliegtuig vliegt en waarom het doet wat het doet..

Een aerocat valt nog goed mee als beginnerstoestel, het nadeel is wel dat dit veel snelheid maakt en dus ook landen niet simpel is.

Een tip voor de aerocat: wat gewicht aanbrengen aan de zijkant van de beide vleugels, hierdoor wordt hij veel stabieler!

grippen08%7E0.jpg

Nog geen 10 euro aan materiaal voor het model.
Vliegt als een speer.

Janneman :zon:

[Edit Erwin: foto aangepast]

Het zijn micro servotje's ;-)
Ik heb alleen de A-10 nooit mogen bewonderen ( Te jong :-P ) Ik heb bijna al zijn vliegtuigen gezien. Deze waren volgens mij iets groter als je boven arm. en sommige zelf wat groter. Zowiezo, ben ik geen vaderskindje. hij vertikt eht dan ook om mij een modelletje te geven ofzo.
Vind ik wel goed, want als het van jezelf is, doe je er wat rustiger mee.
Ik heb hiero van alles liggen, 3 kanaals zender ( minpuntje, ik wil een 4! :P ), handjevol micro servo's
Wat celletjes, Speed controll, volgens mij een 380 motortje of een 480 Speed motor.. heb ook nog een prop liggen zie ik. en ook een dinges die je corrigeert als je heel erg snel een bocht maakt of naar beneden valt. Dat red je toestel pretty much.

Als het een Artf of een rtf is maakt mij niet zoveel uit, maar geeft je wat minder 'gevoel'

''35 euro....

Tja.....

Toch maar Paps vragen dan?

Johan''

Bedankt voor je reactie ;-)

Het beste en makkelijkste is om nog enkele maanden door te sparen en dan voor ongeveer 60 euro een Easystar te kopen. Daarmee kun je perfect en verantwoord je eerste stappen zetten in deze heel mooie hobby.

En oja, ga gewoon eens op zoek naar een club in jou omgeving waar ze je veel meer kunnen vertellen over deze hobby en waar ze je ook wel willen helpen met goede adviezen.

idd, best een easystar kopen, dat was men eerste kistje en heb er zelf (alleen) mee leren vliegen, en ik vlieg nu met allerhande kistjes na 10 maand ;)

groeten

@ janneman

Die foto van die straaljager (het lijkt mij een saab) ziet er heel leuk uit. Zijn er op dit forum tekeningen van? of heb jij die? of kan ik die ergens vandaan halen? ziet er namelijk heel leuk uit.

misschien een beetje opschalen voor een 7,5cc..........

groetjes Sander

Hoi Janneman,

Nog veel plezier van je Saab zie ik, vandaag zelf ook nog gevlogen met de Saab en gaat ook nog steeds als een speer.
F-16 had een tijd geleden een crasch gehad maar gelukkig alleen de neus stuk, dus weer een werkje voor de winter.

Hans.

Hans, je moest eens weten hoeveel plezier ik er mee heb. :banana:
Als ik ga vliegen gaat hij gegarandeerd mee. :worship:
Volgende wordt de YF-22 of de F-16.
Heb de smaak nu te pakken

Grt, Janneman :zon:

[Edit Erwin: foto aangepast]
Erwin hoe krijg je de foto groter, heb van alles geprobeerd maar krijg elke keer te zien dat het uploaden mislukt is

BVD, Janneman :zon:

Wel posten Jan want ik ben er wel benieuwd naar, nog een paar klussen in huis en dan begin ik ook weer met nieuwe projecten en als eerste zal het de Descent worden.

Decent-1.jpg

Hans

Tof! hoe ga je hem laten vliegen..?

editje : Ik zag bij quartel deze modelletjes, wat ervaringen mee ofzo?

- BMI/GWS Corsair F4U electro - artikel : BMI12187
- BMI/GWS Mustang P-51D electro - artikel : BMI12147
- BMI/GWS Spitfire electro - artikel : BMI12177

Allemaal 37.50 euro.

Ik had in de gaten van de oorspronkelijke bouwer dat hij in het gras lande en dat volgens mij meteen de neus
naar voeren zal kiepen.
Ik ga hem op de landingsbaan landen hier op de club maar ik maak er een uitklapbaar neus landingsgestel en
aan de tips kleine rollertjes.
Het was maar een ideetje.
Verder word het de zelfde cofiguratie als andere jets.
Kijk op het filmpje
http://kitesplus.com/newsite/video/Descent.htm

Hans.

Back