Ontzettende nieweling !

• Topicstarter Topicstarter Ruskenhunter
  • Startdatum Startdatum
bij quartel kun je dat niet kopen denk ik....

Waar wel zou ik niet weten, je moet iemand tegen het lijf lopen die daar mee omgaat..

Zoiets lijkt mij ook wel grappig..
Vooral als het bijna niets kost!
Hoe kan je een goed ontwerp maken btw?

Zoek eens op Magnum, dat is een redelijk vliegens model wat bijna niet kapot kan en maar iets van 3 euro kost aan materiaal. Daar dan een kleine borstelmotor met vertraging inbouwen of een kleine buitenloper erop, 2 servo's, klein ontvangertje en lipo's en je kan vliegen zonder al te veel schade aan te richten.

gwn een plannetje downloaden, printen, uitknippen en overtekenen op den depron, dan uitsnijden en in elkaar steken en lijmen, electronica der in en vliegen maar ;)

greets

Geinig ontwerp, gratis tekening, simpel te bouwen, eenvoudig te vliegen, en (mits goed verstevigd) niet kapot te krijgen:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=559186

1.jpg

Moet je geen vleugelvorm in depron schuren ofzo? Anders heeftie toch geen lift?

De Saab Gripen die ik op de eerste pagina heb geplaatst heeft totaal geen profiel, alleen de tailerons staan iets up.
Dit zorgt er voor dat hij omhoog wil en zo ontstaat er vacuum boven de vleugen waardoor hij gaat vliegen.

Janneman :zon:

Voor dergelijke kleine vliegertjes hoeft dit niet. De lift wordt gegenereerd door steeds een klein beetje met de neus ophoog te vliegen (paar graden dus dat merk je niet)

Even voor de duidelijkheid :

Een ontvanger van ong. 60 x 30 x 20 MM ( HAL 2100 )
Een regelaar van 70 x 40 x 10 MM ( Robbe RSC780 )
Een Speed 480 motor ( Graupner Speed 480 Turbo
2 x een micro Servo van ong. 25 x 35 x 1 (Hitec hs-80MG )
en een side-by-side 1900 MaH Sanyo ( 6 cellen )

Ruskenhunter zei:
Googlen op 'vlakke plaat' EN 'lift'. Of steek gewoon je vlakke hand horizontaal uit het autoraam en verdraai hem eens naar onderen of boven. (Children, don't do this at home ;) )

@ron

Zeg dan gewoon dat het wel vliegt met een vlakke plaat...... :wink:

Misschien heeft ie daar meer aan, als aan een lesje natuurkunde....

Ik snapte hem al hoor ;-)
Maar, dat is alleen het sturen, toch?

Back