Hoi Edwin & Johan,
tja, dilemma ...
Ik wilde de drijvers eigenlijk spuiten, maar dat zou m'n maatje doen in zijn spuiterij ... echter, ik ben zo laat klaar dat ik hem niet wil lastig vallen met een klusje wat ik bijv. donderdag aanlever en vrijdag terug wil hebben
Dus ik denk dat ik toch maar voor twee laagjes G4 zonder glas ga en dan folie erover trek. Kan nog een leuk klusje worden met al die ronde vormen ... nog goede tips Johan ???
Even de vorderingen van vanmiddag laten zien: de zaak komt nu goed beweging
Het neus-blokje is inmiddels onder handen genomen. Eerst maar eens flink met de zaag en het mes erover gegaan.
Daarna beetje bijgeschaafd en toen met schuren begonnen ... resultaat
Dan nog maar eens de schuurlatten ter hand genomen en de hele drijver netjes geschuurd, ter voorbereiding op de G4 ...
Tattaaaaaa !!! Drijver 1 is klaar
Bij drijver twee was ik nog niet zover, omdat ik daar eerst een extra achterschotje in heb gelijmd, waarin de intrekmoertjes zijn geplaatst, deze heb ik weer gezekerd met een extra laagje hout, zodat ze er later niet uit kunnen vallen.
Op deze foto zie je het nylonblokje waarin straks het roer-asje scharniert, dit is even gemonteerd om te passen.
Voor het onderstel heb ik twee alu strips in de bouwmarkt gehaald (best aan de prijs 3,79 euro voor 1 meter). Gelukkig mocht ik van clubmaatje Hennie even zijn onderstel lenen als voorbeeld :thumb:
Dat wordt een mooi klusje voor morgen.
Vanavond wil ik van drijver 2 de achterste onderbeplanking er op lijmen. Dan kan dat vannacht drogen, morgenochtend schuren en wellicht gelijk beide drijvers in de G4 zetten
Lijstje wordt al korter
Wat moet er nog gebeuren voor zaterdag:
- onderstel maken van twee alu strips.
- drijver 2: achterste deel van onder beplanking lijmen
- drijver 2: schuren
- drijver 2: blokje op voorzijde lijmen
- drijver 1 & 2: glasvezel aanbrengen met PU lak
- drijver 1 & 2: afwerken
- drijver 1: waterroertje maken en aansluiten
Grtz,
Menno