Onze nieuwe watervogel: de IBIS, incl. bouwverslag drijvers

Hey mensen,

wie kan mij helpen aan een adresje waar ik PU lak of G4 kan bestellen / kopen ? Mag ook een webshop zijn.

Ik kom net terug van de bouwmarkt (Praxis & Karwei) en daar hadden ze welgeteld een keuze. Cetabever Parketlak op Poly Urethaan basis, maar die bleek watergedragen ... lijkt me niet ok ofwel ?

Ik heb dus PU lak of G4 nodig om de drijvers van een laagje glas te voorzien ... HELP :)

Grtz,
Menno

Ja.. of even kijken/zoeken bij Romar-Voss, in Roggel voor dealerlijst (klinkt verslavend) of bij Hobby-In.
Niet onhandig over te gieten ik plastic flaconnetjes tot aan de nok gevuld... tegen uitdrogen...
Echt een product voor de vakhandel... niet voor hamertje-tik Gamma's noch Hornbachchers...
(of is het Hornbagger?)

Hobbyinn heeft G4

Heb de meine er ook weg .

Over gieten raad ik af , je moet het blik goed schudden en dan de hoeveel heid die je denkt te gebruiken in een schaaltje doen en op de blikkendoos de dop er gelijk weer op.
Restje van het schaalte weggooien en niet terug in de blikken doos.

Een plastik flacon gaat zweten bij temperatuur verschil , dus kan het vocht ook in de flacon komen.
De benzine vliegers weten het , tankje is altijd vettig aan de buiten kant.:mrgreen:

Ondertussen zit het gestel ook onder de Fourstar 60E

full

En morgen kan ik de drijvers er al eens onder zetten.
Maandag dan in de G4 (laten) zetten en dan kan de mooie rooie folie er op.

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
1 drijver is nu bijna klaar , al het balsa zit er op , morgen nog even schuren als de Belizell is uitgedroogt .

Hij weegt nu 129 gram , 4 gram krijg ik er nog wel af geschuurt .:mrgreen:

Mvg Johan

Hoi Johan,

dat is inderdaad erg licht, ik geloof dat mijn drijvers iets van 220 gram per stuk zijn ...

Ga je ze glassen en spuiten of zet je ze in de folie ?

Grtz,
Menno

Ze wegen allebeide 258 gram .
Zit geen verschil in de beide dus.
Het beplankings balsa heb ik om en om gezaagt en dat geeft dit resultaat.

De eerst keer onder de Fourstar 60E

full

Ze gaan 1x in de G4 en dan komt er de rode folie op.

Mvg Johan

Troost u !!!

Mijn China GFK drijvers wegen 300 gram/ stuk daar komt nog eens de bevestiging bij: tel dus maar een goede 800 gram in totaal

Hoi Dirk,

hhmm, ik vrees dat ik daar in de buurt ga komen, want het door mij opgegeven gewicht is ruwbouw kaal. Daar komt de laag G4 & glasmat nog bij en een laagje verf, deze drijvers worden gespoten.

Vervolgens moet het onderstel er nog bij :oops:

Anderszijds komen ze onder een heel licht toestel, dus dat compenseert enigszins :)

Nou vloog de carat toch ook goed met die HC drijvers ? Ik heb ze voor m'n clubmaatje onder een decathlon gemonteerd, die vloog er ook prima mee :yes:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Hoi Dirk,

misschien kan je wat tijd winnen door een freessetje bij Johan te bestellen voor een leuk prijsje :)

Scheelt weer wat tijd in snij & zaagwerk :mrgreen:

Grtz,
Menno

Hoi Dirk,

misschien kan je wat tijd winnen door een freessetje bij Johan te bestellen voor een leuk prijsje :)

Scheelt weer wat tijd in snij & zaagwerk :mrgreen:

Grtz,
Menno

Inderdaad !!

Maar ben nog andere projecten bezig die tijd vergen

Nu moeten ze ook onder een kleiner model komen ( span rond de 140 cm. tov de Carat had 170 cm span )
full

Dit model word wel electrisch aangedreven :smile:

..Als ik méér tijd had , zou ik er ook nieuwe maken in houtbouw;)

In 4 dagen heb je zo iets gebouwd.

Tube Belizell (10 min open tijd), schuur blokje met 100 korrel , balsames

dag 1: freesdelen in elkaar lijmen , 4 latjes aanbrengen en bijde zijkanten met balsa indekken , drogen laten over nacht.

Dag 2: zijkanten op maat schuren en onderkant indekken na een half uur droog tijd de houders uitmeten en inlijmen daarna bovenste beplanking afmaken , drogen laten over nacht .

Dag 3 : drijvers afschuren en 1x in de G4 zetten , drogen laten over nacht.

Dag 4 : drijvers licht schuren met fijn schuurpapier (250 korrel) en in de folie zetten .

Klaar . ;)

Mvg Johan

De drijvers zijn 98 cm lang en kunnen op de neus zo,n 8 cm korter gebouwt worden.

Belizell word nu niet meer via rapid hobby inport verdeelt maar kan direkt van modelbouw winkels bij Belizell geordet worden.

Alle modelbouw winkels in de Benelux krijgen een E-mail van Belizell of hebben ze al gehat .

Ik zelf heb ook een paar tubes aangeschaft in Duitsland .

Mvg Johan

Ik heb de zelfde motor op de Fourstar 60E

Ook op 5S5000 lipo.

De fourstar 60E weegt als land versie met 5S5000 3045 gram
(is dus ook een Gammaplaat versie:mrgreen:)

Mvg Johan

In moment 12 x 6 en 60A regelaar .

Stroom iets meer als 30A op de grond gemeten .
De motor kan meer hebben maar dit is wat ik wil .;)

Mvg Johan

Back