Enkele maanden geleden hadden wij zoiets van wat gaan we doen in Juli als we 25 jaar getrouwd zijn. Optie 1 was een feestje voor familie, vrienden en kennissen en de 2<SUP>de</SUP> optie was om iets voor onszelf te doen. Na enkele dagen overleggen met vrouwlief besloten we dan toch maar voor optie 2.
Via dit forum kwamen we uit bij Landhaus kitzblick. Na wat heen en weer mailen kregen een leuke prijs voor 2 weken volpension voor 3 personen. Afgelopen week ook nog snel een hotel langs de Duitse snelweg geboekt om de reis in 2 te delen. Het is immers vakantie en file rijden kunnen we normaal ook wel. Dus op Vrijdag in de middag rustig aan op weg. Omstreeks 19:30 kwamen we aan in het Mercure hotel. Daar na een goede maaltijd redelijk op tijd naar bed en op Zaterdagochtend omstreeks 08:30 weer rustig aan op weg. Vanaf Ulm was het regelmatig langzaam rijden met soms een snelheid van 60 Km op de snelweg en enkele kilometers verderop dan ineens weer 120-130 Km om even later weer met 60 voort te razen.
Ergens rond 13:30 kwamen we aan bij Landhaus Kitzblick. We werden daar zeer vriendelijk en gastvrij door Gert en zijn vrouw Esther ontvangen. Wel moesten we nog even wachten voordat we om 15:00 uur ons appartement in konden. Nadat we ons daar geïnstalleerd hadden was het ongeveer tijd om te gaan eten. Gert en Esther hadden dat voor ons geregeld in een bevriend restaurant. Ook dit was allemaal perfect geregeld. Later op de avond zijn we nog even in het barretje gaan zitten waar zo langzaam aan ook andere gasten naar toe kwamen. We hebben daar nog enkele uurtjes doorgebracht waarna het tijd werd voor wat nachtrust.
Op Zondag morgen na een lekker ontbijtje heeft Gert mij de route uitgelegd naar het plaatselijke modelvliegveld. Daarna samen met mijn zoon een leuke wandeling over de berg en de bergweides gemaakt van ongeveer 1 uur. En daarna weer uitrusten van die inspanning. Die kleine veldpaadjes gaan soms behoorlijk steil omhoog en dat is de eerste dagen behoorlijk vermoeiend.
Zo omstreeks 13:00 uur ben ik dan op weg gegaan naar het modelvliegveld. Daar zoals het hoort eest eens de kat uit de boom gekeken en netjes aan de plaatselijke voorzitter gevraagd of ik er mocht vliegen. Gert had dit al lang voor mij geregeld, maar ik vind het toch prettig dat tenminste de voorzitter of een ander bestuurslid weet wie ik ben. Man wat hebben ze daar een mooie locatien en een prachtig groot vliegveld. Als er ooit iemand klaagt dat dit veld niet goed is dan kan hij gewoonweg niet vliegen.
Daarna enkele modellen uit gepakt en vliegklaar gemaakt. Helaas ging de eerste start met de funjet niet zoals gepland. Doordat de prop meenemer iets los zat lukte die niet. Nadat ik deze beter vastgezet had kon de eerste vlucht plaats vinden en die ging nu wel goed. Wel merkte ik dat de hoogte waarop wij waren toch iets van invloed is op het model. Ik had meer roeruitslag nodig om te kunnen vliegen zoals thuis. Ook met de Siren bemerkte ik dit. Daarna nog even de MPX Xeno opnieuw ingevlogen waarop de vliegmiddag erop zat.
Nu na het eten nog even fanatiek bankdrukken en uitdijen en dadelijk nog even naar het barretje om een pilsje te drinken. Morgen is het op de club niet toegestaan om te vliegen, dus dat respecteren we. Misschien dat we ergens een helling opzoeken, maar ook kijken wat het gezin wil. Er is voldoende te doen in de omgeving.
Laatst bewerkt: