Onze vakantie in Landhaus Kitzblick

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door TC01, 31 jul 2011.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    zoals jullie al wisten zijn we vrijdag vertrokken voor een laatste vakantie in Landhaus Kitzblick. Gert en Esther gaan verhuizen en wat ze daarna gaan doen is nog niet bekend.

    We vertrokken vrijdag rond 12:15voor een rit van ruim 4 uur naar onze tussenstop. Helaas werd dat een rit van ongeveer 6 uur door files en wegwerkzaamheden waar we langzaam aan moesten doen. Eenmaal op die tussenstop hebben we goed gegeten en goed kunnen slapen. De volgende ochtend na het ontbijt vertrokken we rond 9 uur voor ook weer een rit van 4 uur. Echter net 5 kilometer voor Munchen Noord kwamen we in de file met veel stilstaan en weinig rijden. Dit bleef zo tot ruim voorbij Munchen met vlak voor dat we richting Oostenrijk afdraaiden nog een fikse file. Dit zorgde er ook weer voor dat we 2 uur vertraging opliepen. Het was ruim 3 uur door voordat we bij Landhaus Kitzblick aankwamen. Na een hartelijke ontvangst zijn we gaan uitpakken om ons te settelen voor een weekje vakantie daar. Gedurende de avond hebben we kennis gemaakt met de andere modelvliegers die er waren.

    De zondag begon met een beetje regen en er was een Triatlon in Zell am See die rond het middag uur ook Kaprun en omgeving aan zou doen waardoor de wegen afgesloten zouden worden. Wij zijn toen maar gaan wandelen in de richting van Kaprun en hebben het stadje verkend. En in de middag hebben we de formule 1 bekeken op onze kamer. Na de avond maaltijd hebben we lekker in het barretje iets gedronken en afspraken gemaakt voor de volgende dag om ergens op een berg te gaan vliegen.

    De maandag hebben we allemaal onze vliegspullen in de bus van Gert en zijn we naar de jochberg gereden, daar moesten we met de lift naar boven en hebben we kunnen vliegen in de verse sneeuw. Helaas waren we allemaal vergeten ons in te smeren met zonnebrand, want na een klein halfuurtje stak de zon dusdanig dat we al in de T-shirts stonden te vliegen ondanks de sneeuw. Rond 15:00 uur zijn we gaan inpakken en hebben we nog een drankje gedaan om daarna nog voordat de lift zou sluiten naar beneden te gaan. Het was een heerlijke vliegdag met helaas alleen voor mij een lichte schade.

    De dinsdag heb ik besteed om samen met mijn vrouw door Zell am See te struinen om enkele souvenirs te scoren. Rond het middag uur zijn we gaan lunchen op het lokale vliegveld en konden we daar genieten e vele rondvluchten en andere startende en landende vliegtuigen. Gedurende de middag hebben we nog een kleine wandeling gedaan rond ons verblijf en daarna weer heerlijk gerelaxt op het terras.

    Nu ik dit op de woensdagochtend aan het tikken ben is iedereen aan het uitslapen of zich aan het voorbereiden op onze vliegtrip naar de Grossarl dat wordt voor mij een eerste keer terwijl de anderen daar al vaker geweest zijn. Ik ben benieuwd wat ik daar kan verwachten. Nu nog effe snel de laatste accu's laden en dan kunnen we aan inladen.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De Grossarl is toch ruim een uurtje rijden maar je kan er (toen ik er was) wel aan 4 kanten vliegen.
    Wat ook een mooie plek is en dichterbij is de Wildkogelalm en het Wildkogelhaus in Bramberg.
    Dat ligt zo'n beetje tegenover het hotel van mijn "familie" en ik heb daar heerlijk vanaf het terras staan knallen met de Surprise.
    Dat ze 1000 meter lager dachten, was is dat nou voor geluid.

    GJ
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Die wildkogel kennen we, daar hebben we al eens staan vliegen.

    Gisteren een heel mooie dag gehad met veel vliegen voor de anderen op de Grossarl. Voor mij een of dag door veel angsten vanuit mijn PTSS ( het is immers al weer bijna 4 jaar geleden dat het noodlot keihard toesloeg). Dan is het voor mij niet meer mogelijk om ook maar iets te doen anders dan te proberen te genieten van het vliegwerk van de anderen en wat foto's maken met mijn GSM. Die zal ik na de vakantie wel hier ergens in plaatsen.
    Vandaag een regen dag en dus veel uitrusten en eventjes een winkel opzoeken voor wat kleine spulletjes en uiteraard naar een likeur stokerij om daar een voorraadje in te slaan van die verrukkelijke likeuren en natuurlijk een grote fles Obstler.
     
    Hans N. vindt dit leuk.
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Zo, vandaag breken de laatste uren aan van ons avontuur Kitzblick. Het was weer een leuke en gezellige week met voor iedereen voldoende mogelijkheden om te vliegen of te wandelen.
    Gisterochtend hebben we nog net voordat de regen losbarstte kunnen vliegen op het lokale modelvliegveldje. Ik kon daar gelukkig weer goed vliegen met de Heron nadat ik daar 30% expo had bijgezet op de rolroeren. Ook met de Inside F5J heb ik toen nog een vlucht gemaakt. Nu had ik daar bijna alles goed getrimd en geprogrammeerd. En man wat vliegt dat ding mooi, met minimaal motor gebruik maak je makkelijk die 10 minuten vol als je wil. Er zat vrijwel geen thermiek, maar elk nulletje kon ik goed uitvliegen met minimaal zakken tussen door

    Er zijn door alle vliegers de nodige foto's gemaakt met ook een groepsfoto van de Laatste Kitzblick vliegers, heel misschien komt die ook nog wel voorbij hier. Ik heb wel een kopie, maar weet niet of de maker ervan het goed vind dat ik die hier plaats.

    Nu nog effe mijn vrouwtje uit bed rammelen en dan ontbijten en inpakken waarna we doorgaan naar ons volgende adres in Oostenrijk voor de laatste week van onze vakantie. Ik hoop dat ik bij Glocknerhof in Berg Am Drautal ook nog eventjes kan gaan vliegen.
     
    classicracer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina