Op de Wasserkuppe

Trouwens.......is er in de nabijheid van de Wasserkuppe nog iets leuks voor vrouw en kinders?

Ik bedoel, ik heb meer kans om op vakantie te gaan naar iets leuks voor vrouw en kinders (wat dan weer 'toevallig' in de buurt van de Wasserkuppe is :twisted:) dan dat ik voorstel om 'op vakantie te gaan naar de Wasserkuppe' :oops: :mrgreen:

Trouwens.......is er in de nabijheid van de Wasserkuppe nog iets leuks voor vrouw en kinders?

Ik bedoel, ik heb meer kans om op vakantie te gaan naar iets leuks voor vrouw en kinders (wat dan weer 'toevallig' in de buurt van de Wasserkuppe is :twisted:) dan dat ik voorstel om 'op vakantie te gaan naar de Wasserkuppe' :oops: :mrgreen:

Ik zat eigenlijk met dezelfde vraag......... en dezelfde uitdaging thuis ;-)

op de hellingen van de wasserkuppe ligt ook een roddelbaan of 2-3 en nog leuke dingetjes.

wat je ook kan doen is zoals mij....
ik heb mijn vriendin ook leren vliegen en in de vliegerij getrokken, dus als we gaan, dan vliegen we samen en kan ze niet zeuren ;)
als we dan savonds gezellig wat gaan eten dan is ze erg tevreden :p

misschien een goede raad?

op de hellingen van de wasserkuppe ligt ook een roddelbaan of 2-3 en nog leuke dingetjes.

ik heb mijn vriendin ook leren vliegen en in de vliegerij getrokken, dus als we gaan, dan vliegen we samen en kan ze niet zeuren ;)

Dat heb ik ook geprobeerd maar ze heeft absoluut geen interesse. Vandaar dat ik mijn zoontjes nu af en toe meeneem om te leren vliegen, in de hoop dat we binnenkort in ieder geval met 3 man zijn die willen/moeten vliegen. Maar de jongste wordt nu 6 en is eigenlijk nog wat aan de jonge kant. De oudste is 7,5 en is er nu redelijk rijp voor.... dus daar ga ik de komende tijd verder aan werken.

:puppydogeyes: ach, schattig.......prille liefde :newbie:

;)
:mrgreen::mrgreen:

Nee, zij heeft haar dingen en daar zeur ik niet over :cool: en ik heb zo mijn dingen en daar zeur ik ook niet over :confused:.
Daarnaast ook 3 jonge kids en het is geen doen om er elk weekend een familie uitje van te maken :nooo:

Dus ja, ik kan lekker vliegen en als ze er niet bij is kan ze dus ook niet zeuren en ik heb 's avonds ook nog eens vreten op m'n bord :mrgreen:

Nu is het zo dat je op een gegeven moment concessies moet doen en dat je tot een consensus moet komen.
De Wasserkuppe is met 5,5 uur / 575km enkele reis ook nét ff te ver om ff voor een dagje te doen. (Hmmm...1150km bij een verbruik van 1 op 8 gemid. is ook best lachen :D)
Dus ja, ik kan niet verwachten dat ik wel mijn lolletje heb en dat 4 personen braaf in de auto blijven wachten totdat ik klaar ben. :mrgreen:
Ik denk dat ik hiervoor maar eens alleen op pad moet. :cool:

zoals ik al zei, er is heel wat te doen voor kids terwijl jij (het grote kind ;) ) je uitleeft op de helling.

zoek maar eens naar activiteiten op de wasserkuppe.

Was een flauwe grap, sorry. Ik wil volgend jaar ook naar de Kuppe. is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Word voor mij de eerste kerr, misschien moet ik voor die tijd mijn voetenwerk wat bijslijpen ;-)

Wat ik de eerste keer vergeten was: genoeg lagen kleding. Als het 30 graden is is het geen probleem, als het 12 graden is met wk 5 a 6 is het aardig koud. Heel dunne handschoenen waar je mee kan vliegen is ook een aanrader. Een stoel om op te zitten of een deken om op te zitten/liggen als je niet vliegt.

dinge handschoenen inderdaad. eventueel een buidel of zo waar je je zender in kunt houden tijdens het vliegen, met name de wind maakt je vingers koud. er zijn speciale zenderpulthoesen..

Stuk plastic zeil om je spullen op te leggen of onder als je een buitje hebt.

Handige draagspullen, zodat je maar 1 keer hoeft te lopen. zeker de westhang is een straf stukje lopen.

We zijn met een aantal makkers afgelopen paar dagen weer op de Wasserkuppe geweest. Ter vermaak een heel kort verslag.
Woensdag Rit naar de Wasserkuppe via de beurs in Dortmund. Hier waren we na een uurtje wel weer uitgekeken. Op de Kuppe was vrijwel niemand aan het vliegen, we hebben slechts even 2 andere vliegers gezien op de Abtsrodaer Kuppe. De helling droeg matig tot slecht, de wind was koud, maar we hebben ons toch nog best vermaakt.
Donderdag 's Morgens dikke mist en regen. Dan maar het (mooie!) museum in. Daarna nog wat koffie drinken en lunchen bij de worstjes bar. De worstenman beloofde ons om 2 uur de zon-switch om te halen, maar die was defect. Later in de middag hebben we nog even gevlogen in redelijke helling-condities, maar aan het einde van de middag ging het toch weer regenen.
Vrijdag Eindelijk mooi weer. Zonnetje en enige wind. De wind stond echter net rot tussen de 2 goede windrichtingen voor de Abtsroda in. De helling droeg weer niet geweldig, maar thermisch was het prima. Veel bellen dichtbij de helling en redelijk betrouwbare en constante thermiek. Ik heb een vlucht met mijn Elefant gemaakt, erg enerverend!
Zaterdag Deze dag bijna geen wind. We zijn begonnen op de Westhang, maar die lag in no-time vol met parapentes. Het was al vroeg thermisch en we hebben lekker met dlg's staan gooien. Na enige tijd zijn we verhuisd naar de Abtsroda vanwege de vele para's en de draaiende wind. Ik heb een half uurtje gevlogen in een Katana om de omgeving eens van bovenaf te bekijken. Daarna nog wat met modellen gevlogen. Wederom weinig hellingwind, maar goede thermiek.
Zondag De Sudhang was in gebruik, lekker dicht bij de auto's. De wind (als al aanwezig) stond dwars op de helling (oost) en dus weer niet hellingbaar. Thermisch was het een rare dag. Het ene moment ging het overal loeihard omhoog, het volgende moment was het een tijd lang helemaal dood. We hebben weer heerlijk met de dlg's gevlogen. Na 2 uur zijn we huiswaarts gereden.

Wat foto's voor een impressie.

Dit moet allemaal in de auto (en dan de spullen van Wubbe er nog bij)
full

Een rustig dagje op de Abtsrodaer Kuppe
full

full

full

full

vw4style geniet van het uitzicht.
full

Meylink start zijn Sagitta.
full

Wubbe vangt steeds beter.
full

Even lekker wegdromen.
full

Prop-er wacht op het juiste moment met de Alula. Als die wat hoger vliegt heeft hij echt het silhouet van een roofvogel, prachtig.
full

Sietse in zijn zitzak.
full

Sietses paramodel kreeg veel aandacht van de Duitsers.
full

De vliegende schuurdeur.
full

Er lag nog sneeuw!
full

Prop-er, onze schaumwaffelmeister.
full

Alex, onze bleie Duitser.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog wat foto's

'Stoeptegels' zijn nog gewoon te koop op de beurs in Dortmund. Echt Vintage.
Img004_1600x1200.jpg

Ons 'kamp' op de Sudhang
Img003_1600x1200.jpg

Een worp van Sietse op de Abtsroda
PICT0118.JPG

En dan hebben Lyckele en Vincent nog een paar honderd foto's gemaakt...

Laatst bewerkt:
Ik vindt het fijn dat jullie zoveel foto's gemaakt hebben. Dankzij de foto's en de verhalen van Meylink maak ik het toch ook een beetje mee.

Geweldig dat er ook maar minimale schade is gevlogen.

Volgend jaar toch maar weer wel mee.....:confused:

Back