ajs56a, dit wordt voor mij de tweede keer dat ik op de Waku vlieg. De eerste keer was onze huwelijksreis!!! 8O 8O 8O
Toen vloog ik nog met een eenvoudige 2mtr 2-assige electrozwever. Ook de gebruikte afstandsbediening was niet je van het , gezien de storingen die er optraden. Het landen was idd een kunst apart. Ik noemde het (bij de Abtsroda kuppe) " tegen de grond vliegen" Lekker bang aan het hoogteroer trekken, alsof je daardoor omhoog gaat met een zwever....
Je tips zal ik zeker onthouden.
Op een van de vliegmiddagen vloog ik mijn zwever dwars door midden in sterke thermiek. Een van die flugleiters riep: " die mit die rote flugel! nach UNTEN!!!) Flutter was het gevolg. Ik was als kaaskop blij dat ik weer tegen de onderkant van mijn zwever aan keek, krijg je dit....Voorheen was ik een " angstige en zenuwachtige" vlieger, deze gebeurtenis deed iets "knappen" Nu moet je je best doen om me zenuwachtig te krijgen.
Later weer in Nederland aangekomen werden de gebeurtenissen overdacht. Een nieuwe zenderset moest er komen, een zwever met remkleppen. Liefs ook een vario etc. Nu 4 jaar later, is het daadwerkelijk zover. In die vier jaar tijd veel gevlogen, en specifiek gelet op waar ik niet goed in was. Ook wat uurtjes in de Alpen gevlogen. Daar leerde ik dat hoogte afbouwen het lastigst is. En dat landen op "vals plat" zonder remkleppen om hele rare manouvres vraagt....
Als het waait hoop ik de Grunau baby te vliegen. Dat moet eigenlijk de bekroning op 2 jaar bouwen worden. Nu de 1e sleepvluchten ook overleeft zijn, lijkt het me echt geweldig om op de Waku de Grunau baby te vliegen.
Als het niet waait maak ik gewoon gebruik van mijn F3J (trainer)electrozwever. Dat je dan niet voor vol wordt aangezien door onze duitse collega's boeit me niet.
Erg benieuwd ben ik naar het variovliegen als je vliegtuig ONDER je vliegplaats zweeft.....
Tip mbt frequentieplaatje is een goeie. Ga ik vanavond gelijk maken!!