Hallo,
mij eerst even voorstellen: na 8 jaar van onderbreking, terug de hobby opgepikt. Toen gestopt door een Raptor 50V2 die niet op de juiste manier naar beneden gekomen is. Nu met de aanschaf van een Mini Titan 325 de draad terug opgeraapt. Ik ben terug in het hoover-stadium en nu iets voorzichtiger, moet wel want de Titan is toch een pak nerveuzer door o.a. zijn gewicht.
Nu mijn vraag: vanmiddag (weinig wind, dus ideaal) bij zijn 4de lipo, gelukkig op de grond, bij het optoeren sloeg de motor op hol. Gastick op 0, throttle hold op, maar de motor bleef doorgaan, vol vermogen. Gevaar!!!! Mijn lipo geraakte leeg. Gelukkig hulp gekregen en de batterij kunnen ontkoppelen.
Eenmaal op de werkbank, na wat nakijken en prutsen, weigerde zelf de motor nu volledig dienst, zelf losgekanteld van tandwiel deed ie niets.
Mijn vermoeden: de ESC, een TT ESC BLC-40A, is naar de filistijnen.
Klopt mijn vermoeden?
Groetjes,
Luc
mij eerst even voorstellen: na 8 jaar van onderbreking, terug de hobby opgepikt. Toen gestopt door een Raptor 50V2 die niet op de juiste manier naar beneden gekomen is. Nu met de aanschaf van een Mini Titan 325 de draad terug opgeraapt. Ik ben terug in het hoover-stadium en nu iets voorzichtiger, moet wel want de Titan is toch een pak nerveuzer door o.a. zijn gewicht.
Nu mijn vraag: vanmiddag (weinig wind, dus ideaal) bij zijn 4de lipo, gelukkig op de grond, bij het optoeren sloeg de motor op hol. Gastick op 0, throttle hold op, maar de motor bleef doorgaan, vol vermogen. Gevaar!!!! Mijn lipo geraakte leeg. Gelukkig hulp gekregen en de batterij kunnen ontkoppelen.
Eenmaal op de werkbank, na wat nakijken en prutsen, weigerde zelf de motor nu volledig dienst, zelf losgekanteld van tandwiel deed ie niets.
Mijn vermoeden: de ESC, een TT ESC BLC-40A, is naar de filistijnen.
Klopt mijn vermoeden?
Groetjes,
Luc