Alvast bedankt voor alle steunbetuigingen
Het aanpassen van de African Queen valt eigenlijk best wel mee.
Het model van Billings is standaard al voorzien van de verlaagd gedeelte om de bijgeleverde nepstoommachine te plaatsen. Dit lage gedeelte moest nog wel verder verlaagd en vergroot worden om de stoommachine te kunnen herbergen. Verder heb ik een luik gemaakt in het voordek om de gastank kwijt te kunnen en heb ik het model voorzien van een achterdekje om de stuurservo en de ontvanger kwijt te kunnen. de gasservo heb ik verborgen in een "tafeltje"met uiteraard een werkende lamp.
Doordat de stoommachine best wel zwaar is (1,5 kg) en vrij ver naar voren ligt in het model heb ik besloten om de banken van "kasten"te voorzien waarin dan de ontvangeraccu verborgen kan worden. Ik hoop het model hiermee op de waterlijn te krijgen. Verder is al het houtwerk van echte plankjes met breeuwtouw gemaakt om het geheel wat authentieker te laten ogen. Ook is de binnenzijde voorzien van mahoniehout (had ik nog liggen na de bouw van de Riva) en is al het houtwerk behandeld met twee lagen G8 om de stoom en olie te kunnen weerstaan.
Tijdens de eerste keer proefdraaien werd de romp niet warmer dan 25 graden dus er weinig sprake van warmtestuwing onderdeks, de machine en ketel staan dan ook voor het merendeel open en bloot.
Hieronder een paar foto's.
Het model tot nu toe van bovenaf gezien (Ja mijn buro is een zooitje, vind ik zelf toch het lekkerste werken, sorry

)
Van voren gezien
De tafel met werkende lamp en gasservo, de twee schroeven houden via het tafeltje alle onderdekken op zijn plaats. Wel zo handig bij het vele onderhoud.
Voorzijde met gasbrander.
Vooronder zonder afdekluik met gasbrander.
Achterzijde met stuurservo.
Van bovenaf gezien met alle dekken verwijderd.
Nu heb ik wel een probleem dat de gastank erg koud word door het verdampen van het gas. Idee is om de stoomafvoerslang een paar keer om de gastank heen te slaan en mijn vraag hierbij is, moet ik dit doen met slang die vanaf de machine naar de condenser gaat of met de slang die vanaf de condenser naar de schoorsteen gaat?
Als ik weer wat verder ben ik laat ik het weten.