Opbouw HK450gt

Soms hebben zenders in de normal vliegmodus wel eens een knop om de pitch een beetje bij te regelen op een snelle manier. vaak zit er dan ook ergens een knop om een tikkie gas bij te geven.

Kijk of dit bij jou het geval is, en of deze geactiveert staat.
Normaal geeft hij juist pitch bij, maar ik weet niet of alle richtingen al goed staan..

En de pitchcurve (indien de zender deze heeft) even nalopen.

Of gewoon (motor los) even de idle up inschakelen, en dan nog eens meten.

Zender gaat om een DX6i met orangeRx r610.

Alle richtingen van de servo's staan goed, zover ik met de lat kan meten staan alle linkages exact gelijk (dezelfde paren dus).

Mijn pitchcurve is 0 25 50 75 100.

Op midstick heb ik dus mooi 0 graden zoals het moet, maar dan met positief en negatief loopt het mis.

De swashmix staat op aileron +60%, elevator +60% en pitch -60%, originele setting behalve pitch, daar ben ik van +60 naar -60 moeten gaan.

Ik heb even wat foto's gemaakt zodat de basis alleszins zeker goed is:

Midstick
img.php

img.php

img.php

Vol negatief
img.php

img.php

img.php

Vol positief
img.php

img.php

img.php

Meet eens, of je servo's vanuit midstick, 0 graden pitch, hevels HORIZONTAAL (dus NIET haaks op de servo's OF haaks op de stuurstang) wel even ver naar boven of beneden draaien als je min/max pitch geeft. Als het daar al fout gaat, kun je stellen tot je een ons weegt, maar zul je de 0 en 25 vanje pitchcurve wat aan moeten passen.

Groet, Bert

Ik denk dat daar een beetje het probleem zit, de leveler raakt op alle 3 de punten op midstick, maar als ik dan naar vol positief of negatief pitch ga, raakt de leveler niet meer op alle drie de punten, minimaal wel.

dat maakt ip niet zo heel veel uit, als het je echt stoort kan je dat eruit halen met endpoints.

Schroef de voorste 2 servos er eens in vanaf de binnenkant, dan staan die links tenminste recht.

Ik heb het tamelijk in orde gekregen, enkel zit ik op midstick met een minimale afwijking van 0 graden af, is dit erg?

Ja... daar een halve graad scheeld je een graad aan de positief, en negatieve kant.. zou je dus ipv 10/10 11/9 van krijgen...;)

Nou, nee hoor....
Een halve graad rond het midden scheelt ook een halve graad op de eindpunten dus dan zou je van 10/10 naar 9.5/10.5 gaan.

Voor 3D vliegen vast merkbaar, voor andere dingen weinig van belang.

Groet, Bert

oké, dat is allemaal in orde nu, net voor het eerst naar buiten gegaan en geprobeerd, hij draait enkel HEEL fel naar een kant op zodra hij ook maar iets van de grond af komt?

Laatst bewerkt:
Hekrotor draait de goede kant op?
Stuurt de goede kant op?
gyro corrigeert de goede kant op?
Hekrotor goed getrimd?

Dat zijn toch allemaal niet zo heel moeilijke dingen om te bedenken?

Groet, Bert

neen inderdaad, ben zelf ook goed aant zoeken, dit is allemaal bijzonder nieuw voor mij, en lezen op het internet kan natuurlijk niet op tegen ervaring, daarom dat ik het ook nog eens vraag! :D

Ik vlieg trouwens met de gyroknop op 1, en de settings staan op rate 0 65% en 1 45%, naargelang de rchelpdotcom tutorials die je online vind.

Laatst bewerkt:
Nou, nee hoor....
Een halve graad rond het midden scheelt ook een halve graad op de eindpunten dus dan zou je van 10/10 naar 9.5/10.5 gaan.

Voor 3D vliegen vast merkbaar, voor andere dingen weinig van belang.

Groet, Bert

Je mixerarmen versterken het effect. kijk eens naar het Ackerman principe. je krijgt hetzelfde effect door de uitzwaai van je mixerarmen.;)

Je mixerarmen versterken het effect. kijk eens naar het Ackerman principe. je krijgt hetzelfde effect door de uitzwaai van je mixerarmen.;)

Nee hoor, echt niet. Als je +/- 10 graden hebt, en je verstelt de pitch bij midstick een halve graad, dan gaat die verstelling via dezelfde mixer-armen. Dan verstel je de hele boog een halve graad, dus ook de eindpunten. Er zal wel iets afwijking in zitten, maar het is niet zo dat het op de einduitslagen verdubbelt. Daar voor stel ik al iets te lang heli's af.... ;)

Groet, Bert

neen inderdaad, ben zelf ook goed aant zoeken, dit is allemaal bijzonder nieuw voor mij, en lezen op het internet kan natuurlijk niet op tegen ervaring, daarom dat ik het ook nog eens vraag! :D

Ik vlieg trouwens met de gyroknop op 1, en de settings staan op rate 0 65% en 1 45%, naargelang de rchelpdotcom tutorials die je online vind.

Gyroknoppen zeggen mij niets, dat is overal anders.
Zelfs gain zegt mij niets, dit is per heli anders, zelfs tussen twee dezelfde kan het anders zijn

Maar dat is je probleem (nog)niet.

Als de heli hard wil gaan draaien, zou je de richting van de correctie waarschijnlijk om moeten draaien. Dat is dus wat anders dan de richting van de functie...

Je neus moet naar links gaan als je de stick naar links stuurt.
En ff op de gyro zoeken naar de mogelijkheid om die te reversen.

Ik heb net dus voor het eerst gevlogen, moet nog een klein beetje bijtrimmen geloof ik en dan komt het goed, enkel zit er een aardige wobbel soms in de heli, maar dat komt door mijn zelgemaakte trainingskruis denk ik? Zo snel mogelijk een echte kopen!!

Filmpjes met wobbel:
hk450gt - YouTube

ik heb net mn belt cp v1 omgebouwd naar t-rex clone (SE v2), en prompt op het loskomen leek het wel een tol, bleek dus inderdaad de correctierichting van de gyro te zijn

inmiddels uit ervaring > de trex clone vliegt inderdaad strakker dan de belt cp, ondanks wat electronica updates die ik al had en de extreme blades.

Laatst bewerkt:
Heb ondertussen nog wat gevlogen, tot het gisteren fout liep, zat niet eens in de lucht. :D

'Tail rotor control arm" was gebroken, prulletje uit plastiek, heb er nu gekocht van align uit metaal met nog een hele hoop andere align onderdelen die ik wel het vervangen waard vond.

Mijn gyro ga ik ook vervangen, hobbyking is met een nieuwe versie uitgekomen, die ik helaas heb, en belachelijk gevoelig zijn. Op youtube heel veel over te vinden.
[URL="
401b - Old stock v New stock - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat laatste valt onder winkelbespreking en mag dus niet op dit forum.
Dus positief en negatief is uit den boze

Qua gyro, kijk ff naar de originele echte merken
Koop desnoods een originele 401 tweedehands over
Die dingen werken nog perfect...
Tot je naar de 3d masters gaat, maar dan ben je een paar jaar verder :mrgreen:

Back