Opbouw HK450gt

Ik ga ze toch maar gewoon inkorten, koop 20 connectors op ebay, zwarte sleeving en krimpkous en zo'n tang, dan kan ik de kabels netjes inkorten en is de helicopter ineens ook netjes, dat vind ik toch wel een must

Ik ga ze toch maar gewoon inkorten, koop 20 connectors op ebay, zwarte sleeving en krimpkous en zo'n tang, dan kan ik de kabels netjes inkorten en is de helicopter ineens ook netjes, dat vind ik toch wel een must

2 nadelen, 1 een goede tang die dergelijke stekkers goed krimpt kost een eurotje of 40, 50. en als je de servos ooit in een andere heli wilt bouwen, heb je het probleem dat ze te kort zijn..

ik vouw ze altijd 2 keer dubbel en doe er krimpkous omheen. dan hou je een 9 aderig stuk kabel over wat je ook nog eens makkelijk kan vast t wrappen zonder schade.;)

Geen probleem, dan koop ik nog een orange ontvanger op hk.

Hoe moet ik dat trouwens doen met binden, ik doe het via de esc, maar dan gaat mijn esc ook voor het eerst aan, en moet ik de throttle afstellen terwijl ik eigenlijk nog eerst moet binden?

Gewoon binden, maakt niet uit of de esc er wel of niet inzit. wat wel belangrijk is dat je na het instellen even opnieuw bind.

Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Batterij aansluiten op de esc die op zijn beurt op de receiver zit, dan binden en dan throttle afstellen?

Aangezien de esc dan tegelijk aangaat met het binden gaat dat toch een probleem geven of niet?

De receiver krijgt toch de stroom via de esc, of mis ik nu iets

Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Batterij aansluiten op de esc die op zijn beurt op de receiver zit, dan binden en dan throttle afstellen?

Aangezien de esc dan tegelijk aangaat met het binden gaat dat toch een probleem geven of niet?

De receiver krijgt toch de stroom via de esc, of mis ik nu iets

Klopt. maar zodra jij geen motor inplugt, gebeurd er toch niks gevaarlijks;) pas na het binden kan je een motor erinpluggen(prop eraf, of los van het tandwiel) en dan kan je de esc in gaan stellen.

Komt wel goed dan, ik heb de esc al geprogrammeerd via de pc en usb linker, het is enkel die throttle die ik nog moet afstellen, en dat zou moeten gebeuren als ik de esc voor het eerst aanzet.

Iemand ervaring met een imax B6? Had graag eentje gekocht op ebay, bij hobbyking zijn ze allemaal backorder, deze twee vond ik:

met uk stekker wat geen probleem is
iMAX B6 RC Lipo NiMh Battery Balance Charger with Power | eBay

met de voeding ingebouwd en eu stekker
iMAX B6-AC B6AC Lipo/NiMH 3S RC Battery Balance Charger With Original Plackage | eBay

dingen kosten niet zoveel en zijn over het algemeen toch vrij goed?

langs de andere kant heb je ook de turnigy accucell 6, met voeding kom je dan op 55 euro ongeveer

http://www.ebay.co.uk/itm/Turnigy-A...sGames_RadioControlled_JN&hash=item4cfda9bc2c

http://www.ebay.co.uk/itm/Power-Sup...s_RadioControlled_JN&hash=item3370a37f65#shId

Laatst bewerkt:
ik heb een lader die t zelfde is als die turnigy, bevalt me prima.
de enige reden waarom ik em ga vervangen is omdat ik nu 12s lipos moet laden dus die 50w is dan niet genoeg

Net een turnigy 6 cell en voeding gekocht, nu nog enkele lipos en ik kan eigenlijk vliegen, op nog wat klein spul na en het afstellen waar ik een beetje voor vrees.

Had gehoopt dat hobbyking duitsland terug voorraad zou krijgen, ze hebben gewoon NIKS op voorraad.

Kan goed zijn, had ergens gelezen dat er toch containers onderweg zouden zijn. Zou mooi zijn, kan ik daar batterijen kopen. Anders via ebay zoals de lader.

Vandaag de laatste dingen gekocht, drie keer 3 cell 2200 turnigy batterijen, ben voor 25c gegaan. Heb ze in duitsland gekocht dus die zullen snel hier zijn.

Voor de rest nog pitchgauge, swashplate leveler, lipo monitor, ontvanger, xt60's, gold connectors, nog wat reserve onderdelen als er een crash gebeurt, nog 1 mg90 servo dan heb ik er 2 reserve, en een hk 922mg voor de staart, staat nu een hd servo op met plastieke gears, die zullen snel strippen denk ik, dus in geval van.

Dus al bij al hoop ik binnen 3 weken klaar te zijn voor de maiden, dan zal het weer beter zijn, kijk er naar uit :D

Kabels ingekort en gesleeved, ben erg tevreden erover!

img.php

img.php

img.php

Back