Opdrukker Polleke

Nou heren, daar is ze dan.

Uploaded with ImageShack.us

Mieke wou weer graag een bootje om te kunnen raggen.
En deze heeft ze nu dus uitgekozen.

Een klassiek gelijnde opdrukker, met stijlsteven en geveegde kont.
Een lengte van 75 cm en breed 25 cm, een heerlijke poemel dus.

Hier dan maar de eerste foto's.

Ja en hoe is ze nu aan de naam gekomen???

Zie hier, nog zoon lekkere Poemel.

Tot zover eerst maar even.

Paul UK-104.

Paul,

geweldig dit, en zeker leuk dat u het voor Mieke doet!
ik blijf u volgen, en ik weet zeker dat hij super mooi word!

succes met bouwen!!!

Groet,
van uw naamgenoot

Hoor ik hier mijn naam vallen :mrgreen:.... Bij deze ook een abbootje op jullie verslag Paul en Mieke... :cool::D:D
Wel ook even vermelden hoe je aan die zeehond komt... :mrgreen::mrgreen:.. hahahah,. hé Polleke... :p:p:p:p
PS: Oudste heeft de film gezien....:yes::yes: Hij vond hem heel leuk.. (zijn woorden;))

Opduwers, schattigste aller werkboten. :)

Dat schreeuwt straks natuurlijk wel om een geluidsmodule met de sound van een eencilinder brons of iets dergelijks.

Leuk!! nog een opduwertje :D
Die van mij is op een paar details klaar...

Ga je verslag zeker volgen!!

succes met de bouw

joris

Ja Niels B.

Reken er maar op dat er een geluidsmodule er in komt. Kijk moeders wil is wet, en aangezien deze van mij word (dankzij Vincent) wil ik hem hebben zoals ik hem wil.!!!!:p:p Alleen de kleur twijfel ik nog. Iemand een suggestie???

Bordeaux-rode rand met grijze opbouw, en zwart onderwaterschip. Die kleurstelling is me tot nu toe nog nooit tegengevallen!

Van een kennis:
P8200306.jpg

P7040159.jpg

P8180275.jpg

Niels dat is mooi!!!!

Paul aan roze had ik ook gedacht, gezien dit mijn boot wordt, maar de kleuren van Niels vind ik echt prachtig!!!

tja... kleuren
ik wou eerst zwart onderschip, grijs dek, bruin zijkant van opbouw en iets van een bouw dakje. Maar toen ik ging schilderen ben ik van mening veranderd, dus als ik jou was zal ik nog even wachten met de kleuren.

Hier een foto van mijn opduwer:

dit is mijn ''grote'' opduwer, het is wel een vletmodel maar misschien heb je er nog wat aan:

Polleke

Heren, trouwe lezers.
bedankt voor de adviezen, daar gaan we wat mee doen.

Nu maar werkelijk beginnen met het bouwverslag.

Al enige tijd loopt mijn ega, sponsor, bedgenoot en keukenprinces te zeuren over een eigen bootje.

Dat was dus even zoeken en loeren tot dat mevrouw zei, Ja dat is hem.

De tekeningen gekregen van een zeer goed bevriende modelbouwer uit Goes, en mijn beste broer ze even door de plotter heeft gehaald konden we voorzichtig beginnen.

Omdat we de romp onderste boven gaan bouwen, hebben we een hartlijn boven alle spanten gezet. Op deze manier hebben we straks overal de juiste afstand op de bouwplank.

De spanten hebben we 1 voor 1 uitgeknipt en gesneden, en vervolgens met prit op een multiplexplaat geplakt.

Hierna zijn we begonnen om de spanten uit te zagen.

Daarna nog even de randjes mooi strak geschuurd.

Hierna het binnenkant van het spant uitgezaagd.

Hierna hebben we het overtollige papier van het spant gevijld.

Tot zover maar weer.

Paul UK-104.

@ Dikkie.

Even goed nagedacht (ja ja). Maar de kleuren die je zegt spreken mij volkomen aan. Dit doen we (Paul) dus. Bedankt voor het meedenken.:thumbsup:

Back