Tjonge tjonge...wat een bak van een gondel..ik dacht dat ik geen grote modellen meer ging bouwen..toch?
Ik maak de directie wijs dat dit een klein model is:
- onder de 25 kg
- past in de caravan
Hoe krijg ik in vredesnaam die gondel vol...is 75 cm hoog...
Nou dat gaat wel lukken..er moet een kruiwagen vol spul naar binnen.
In bovenstaande tekening de volgende horizontale platen:
- neus bovenin de Powerbox
- in het centrum in de neus de servo plaat met 4 servo's ... 2 x hoogte...en 2 x deuren ( Ja Max..toch deuren). De deuren zijn voor toegang tot de ingewanden en tijdens de turbineloop gaan ze open. Niet strikt nodig want de turbine kan ook via andere wegen aanzuigen maar:
...lucht van voor aanzuigen is beter...ja ja..ik heb er verstand van..hum hum
.....bij brand via de deuren blussen...met bier..of was het nu Co2..??
- onderin de neus de 3 accu's (2x boord- en 1x turbine)
- helemaal onderin de ballast kamers
- Vanaf spant 1 tot spant 3 de beide turbine platen met een hoop zooi er op..kom ik zo op terug..
- Na spant 3 geen horizontale platen meer..is éen en al lege ruimte..nou ja leeg...daar komen de trustpipe en de 3 tanks
Spant 1 en 2 ..viel wel mee niet al te veel aanpassingen... Spant 3 daar komen de halzen van de 3 tanks al door en het grote ovale gat is er voor dat ik de trustpipe vanuit de cockpit kan monteren...
Spant 4..helemaal achteraan ...ach nix bijzonders. Daar steekt de trustpipe door en de overgebleven 12 (van de 16) raketten komen daar in een afneembare plaat die achter tegen spant 4 zit geschroefd...
Wat dan nog overblijf zijn 2 extra kleine spanten voor de tank ondersteuningen.
Maar...Jongens helluuuppp!! Sodeju wat moet ik met die kruiwagen vol zooi..Zetten jullie die ongein nog in een bepaalde volgorde??
Wat hier nog mist..en denk er aan..alles wat je hier ziet zit in 3 niveaus...
- voorin boven de powerbox...en de 2 Rxén
- de smoke pomp
- alle bekabeling
We zien hieronder:
Voorin de ECU
Ik heb een gastank...en daar zal wel zo'n E afsluiter bij horen?
Nog een afsluiter..voor de brandstof
En de pomp
Een controle paneeltje met enkele leds waarvoor????
Uiteraard de turbine
Trustpipe is uitgezocht en lengte ver binnen wat maximaal mag
2 stuks 1 liter brandstoftanks en 1 stuks 1,5 liter smoke tank..dank je René!!! Is PET..nee niet met DT..gewoon PET..sterk spul!!
Tja..wat missen we nog...wel..de hoppertank..moet dat bij uitsluitend horizontale en klimmende vlucht?????.wilde die maar achterwege laten.
Wie kan er wat bijdragen aan adviezen???