Open 5 uurs race bij RCHotwheels

Op Zondag 16 September organiseren wij bij RCHotwheels in Deventer een open 5 uurs race met het TT01 chassis

• Kwalificatie: 9:30 uur ( Baan open om 8:00 uur )
  • Race: 10:30 uur
  • Inschrijfgeld per team: € 25,00 ( incl. 1 motor )
  • Na afloop een BBQ voor de rijders ( kosten € 10,00 p.p.)
  • Maximaal aantal teams is 15

5 uurs race reglement TT01 RCHotwheels
  • Schaal : 1/10 Narrow scale
  • Gewicht: Vrij
  • Vleugel/spoiler: Niet breder en hoger dan body
  • Body: Vrij
  • Wielophanging: 4 wielen onafhankelijk
  • Versnellingsbak: Niet toegestaan
  • Aandrijving: 4 WD
  • Snelheidsregelaar: De standaard regelaar, Tamiya TEU-101BK of Tamiya TEU-104BK
  • Verplaatsing: Vast, motortandwiel 19T en spur (grote tandwiel) 61T
  • Motor: Handout : Carson 27T Cub machine ( 906052 )
  • Accu: 6 cellen NimH of 2s Lipo hardcase.
Bij gebruik van Lipo 2s hardcase is het verplicht om een Lipo buzzer aangesloten te hebben.
Als de buzzer een signaal geeft , ronde afmaken en verplicht binnen komen voor wisselen van de accu. Lipo laden in lipozak.
  • Banden Vrij: Geen foam, alleen toerwagen banden
  • Toegestane hop-ups: Vrij
  • Rijders per team: Minimaal 4: waarvan 1 rijder continu als baan inzetter
Opgave teams met rijders en evt. deelname BBQ via mail: secretaris@rchotwheels.nl

Laatst bewerkt:
Leuk!!! Ik zal eens kijken of dames het leuk vinden om als gezin deel te nemen, voordat ik uitgemaakt wordt voor 'prijzenrijder' :cool:

Leuk idee !! K zet het in ieder geval in de agenda... Eens rondvragen om een team bij elkaar te krijgen (A) !! Ohw ja en om überhaupt een auto te regelen ;p

Leuk!!, Eens zien of ik een team bij mekaar kan vinden. TT-01 heb ik al. Vrijwel helemaal race klaar. Nieuwe body ben ik mee bezig. Heb nog een set nieuwe banden liggen. Alleen wat extra accu's zou handig zijn :)

Marcel (Footy71) je mag best met mij mee rijden. Tot nu toe heb ik alleen nog mijzelf en mijn vader in het team.

Hoi Onno, is wellicht wel een optie. Heeft je vader al vaker gereden? En dan moeten we er nog wel iemand bij hebben.

Groet,
Marcel

Heeft je vader al vaker gereden?

Groet,
Marcel

Hoi

Mijn vader heeft veel op straat gereden, maar nog weinig op een circuit. Maar dat zal wel goed komen lijkt me. De snelheden zullen niet idioot hoog liggen. En ik denk dat hij nog wel even komt oefenen.

En wat mij betreft hebben we een team.
Ik stuur jouw en Marten even een pb en als alles dan goed lijkt zal ik ons inschrijven.
(ik kan de komende clubrace er helaas niet bij zijn vandaar de pb)

Vandaag een hele leuke racedag gehad bij RC Hotwheels, met als resultaat een overwinning voor ons team, Drommels (Denise, Onno, Marten en Marcel)! Het was een hele leuke race, waarbij er over het algemeen netjes gereden werd.

Na 5 uur (878 ronden, tegen 873 ronden voor plek 2) hadden we een TT-01 die nog volledig onbeschadigd was en waarvan de banden er nog heel netjes uitzagen. Het bewijs dat je wel degelijk leuk kunt racen met de TT-01, mits goed afgesteld en ik goede handen (hier op het forum wordt weleens beweerd dat de auto niet geschikt is om op het circuit te racen..).

Na afloop een gezellige barbeque gehad met alle deelnemers en met de organisatie, was heel erg gezellig!! Aan degenen die dit mogelijk hebben gemaakt: bedankt!

@Onno, de auto was top geprepareerd, hij liep als een zonnetje.

Mvg
Marcel

Het was inderdaad een gezellige en leuke wedstrijd. We hadden schitterend weer, een goede sfeer en voor ons een mooi resutlaat. De BBQ nadien was ook heerlijk. Aan iedereen die dit mogelijk maakte : heel erg bedankt.

Om te laten zien hoe een TT01 zich houdt onder zulke omstandigheden zal ik deze week de TT01 helemaal uit mekaar halen en foto's van maken. Zo kan iedereen zien hoe erg (of juist niet) een auto slijt onder deze omstandigheden. Ik ben er zelf ook heel erg benieuwd naar.
Ik zal de foto's hier dan plaatsen.
We hebben trouwens de hele wedstrijd op 1 setje sorex banden gereden en de banden zagen er nadien nog heel erg goed uit. Ook de body is er erg goed uit gekomen. Geen scheuren of zo. Het enige wat wel versleten is is de motor. Deze begon aan het eind duidelijk in te zakken. Ik denk dat we wat dat betreft gewoon pech hadden (zover je van pech kunt spreken bij een overwinning:p) want de overige teams reden duidelijk sneller aan het eind van de wedstrijd.

Groeten
Onno

groeten
Onno

Ik heb de auto nu helemaal uit mekaare gehaald. En helaas voor de TT01 bashers, er is totaal geen slijtage te zien. Het enige wat ik kan zien en waarvan ik denk dat het de motorprestaties heeft beinvloed is overtollige olie. Ik heb geprobeerd een beetje olie op het motorlager te doen tijdens de wedstrijd. TOen ben ik uitgeschoten en is er veel olie opgekomen. Ik vermoed dat de motor daardoor minder is gaan presteren. Het zit namelijk door het hele chassis (aan motor kant dan). De rest van de auto is gewoon goed. Tuurlijk is er wel te zien dat er mee gereden is. Maar zelfs de kunststof aandrijfassen zien er uit als of er maar een paar rondjes mee gereden zijn. Ik zal proberen om morgen de foto's ervan te plaatsen. Deze TT01 gaat zo weer in mekaar na te zijn schoon gemaakt. Deze kan nog zeker meer wedstrijden aan. Ik weet zeker dat deze auto zoals ie nu is nog een 5 uur race aan zou kunnen.

En je zei nog wel dat ik moest oppassen met dat flesje omdat de olie zo dun is ;-) Haha, ben blij dat ik het toen aan jou gaf ;-) Ach ja, ondanks de olie toch als eerst over de finish! ;-)

Marcel

Hey Onno, je vergeet erbij te vermelden dat de auto bijna helemaal standaard was, over de zin en onzin van tuning parts. Enige aanpassingen waren: schokbrekers, alu tussenas, lagers en de benodigde tandwielen. Verder geen alu of hopup delen.

Ook ik heb echt genoten van de race, vond het zelfs meer relax dan een gemiddelde clubrace ;) Dan toch maar TT-01 gaan rijden :rolling:

O ja, we hebben ook nog eens het baanrecord van de afgelopen 3 jaar verbrijzeld met 0,5 sec!

Ook mijn dank gaat uit naar de organisatie! Zeker voor herhaling vatbaar!!

Back