De weersvoorspellingen van Jeroen klopten weer exact. We begonnen de dag wat grijs en er was weinig wind. Het klaarde echter snel op en de zon liet zich regelmatig zien.
Hierdoor kwamen de thermiekbellen ook los, al was het echt wel knokken om op hoogte te blijven. De NLH was op 60 meter gezet en daaronder viel het nog niet mee om lang boven te blijven.
Tijdens het invliegen had Fons mechanische problemen met zijn e-Ticho en besloot niet deel te nemen aan de wedstrijd. Hierdoor bleven er 12 deelnemers over. De indeling van 5 groepen van 5 hebben we wel laten staan.
Mooi dat er weer een aantal nieuwe gezichten bij waren. Rasmus had een eigen ontwerp F5K kist gemaakt. Zijn "Bling" vloog prachtig. Ook Jeroen had een nieuwe F5K ontwerp gemaakt van zijn RES kist. Het is de eerste opmaat naar een houten ontwerp met rolroeren.
Echter, dit ontwerp vloog al meer dan goed en ik ben erg benieuwd naar zijn vervolgontwerp.
Totaal hebben we 6 rondes gevlogen met na ronde 3 een pauze met een broodje knak. De beta versie van Gliderscore werkte op zich prima. De locatie Losser ligt echter precies op de grens tussen Nederland en Duitsland en dan blijft een stabiele verbinding een probleem. De piloten konden de scores wel via het e-score systeem uploaden. Het lukte me helaas niet om deze scores via de server te downloaden naar de computer. Hierdoor moesten alsnog alle scores met de hand ingevoerd worden. Voor de eerste 3 rondes heb ik dat in de pauze gedaan. Na ronde 6 heeft Jorn me geholpen en uiteindelijk ging het best nog snel om alle data in te voeren.
Alle piloten zijn gelukkig schadevrij door de dag gekomen en aan het eind van de dag konden de punten opgeteld worden en de uitslag bekend gemaakt worden.
Ulrich was de meer dan terechte winnaar. Erg sterk en constant gevlogen. Ook Jorn en Gunter vlogen sterk en als je het "positioning" report bekijkt zie je dat ze lang gevochten hebben voor de winst.
Het podium was uiteindelijk:
1. Ulrich Freitag
2. Jorn Beerendonk
3. Hans Gunter Groes
Allemaal gefeliciteerd met het behaalde resultaat!
In de bijlagen heb ik de Overall results, de positioning report en de landing reports opgenomen. In het nieuwe Overall report kun je alle details, zoals starthoogte, vliegtijd, landing, aantal starts etc. terug lezen.
Uiteraard is er ook een foto van het podium en van alle deelnemers. Veel meer foto's en video's zijn op de facebook pagina terug te vinden.
Al met al was het een mooie vliegdag en hopelijk inspireert het meer mensen eens lekker mee te vliegen.