Opendag MBS racing en Traxxas Indoor Meeting Zondag 18 oktober

Wie gaan er allemaal naar de opendag bij MBS racing en wat neem je mee (auto??)

Ik heb nog nooit een baan gezien (ja een fiets crosbaan) dus ik ga maar eens kijken zaterdag. Wel leuk als er meer Traxxas rijders komen kan ik een beetje afkijken. Ik ben dan een beetje voorbereid op de traxxas dag op Zondag 18 oktober.

Het leek mij een goed idee om dit even appart te posten niet alle Traxxas rijders lezen het Revo toppic. Na zaterdag kunnen we ook de naam van het toppic aan passen naar "Traxxas Indoor Meeting Zondag 18 oktober"

Ik hoop van jullie allen te horen!!!

Ronald

Traxxas Indoor Meeting Zondag 18 oktober
Van MP :

Winter 2009
Zondag 18 oktober is vastgelegd voor eerste Traxxas Indoor Meeting.
Geen last van regen en wind, gewoon lekker binnen rijden.

We beschikken over een grote sportzaal van bijna 1000 m2.
Deze zaal is in 2 delen gesplitst.:

Deel 1
Aan deze kant kun je oefenen om over schansen te springen.
En om te kijken hoe ver je kunt springen is er een net gehangen om de auto op te vangen.

Deel 2
In het 2de deel van de hal is een circuits uitgelegd.
Daar houden we een wedstrijd in 4 klassen.

Reglementen:

klasse 1
Stock Slash: Standaard auto uit de doos zonder modificaties aan onderdelen. Gebruik van eigen zender/ontvanger en servo is toegestaan.
Ook mag de originele stekker vervangen worden voor iets anders. Auto moet gebruik maken van de standaard motor en banden.
Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase/ softcase Lipo.

Klasse 2
Pro Slash: De slash mag voorzien worden van een snellere motor en regelaar.
Banden moeten standaard blijven en auto mag voorzien worden met Traxxas option parts.
Accu 7.2 sub c of 7.4 hardcase/ softcase Lipo

Klasse 3

Rookie Offroad: Deze klasse is bedoeld voor beginners die eens op een circuit willen rijden. Er kan met de volgende modellen gereden worden: Bandit, Rustler, Stampede, Slash. Er zijn verder geen beperkingen zodat iedereen in deze klasse kan meedoen.

Klasse 4
E-Revo/ E-max: Geen beperkingen.. Elke E-revo en E-Max kan meedoen.. Ongeacht welke motor/regelaar, banden, enz..

Inschrijven:
Inschrijven kan door een mailtje te sturen naar info@traxxas.nl

Meld even in welke klasse je mee wilt doen en je kan meedoen aan de Traxxas Days.

Inschrijven kan tot de vrijdag voor de wedstrijd.
Inschrijfgeld bedraagt 5 euro.
Om 12:30 uur gaan de Hal open en vanaf 12.00 uur kan er aangemeld worden.
Rond 16:00 zal de prijsuitreiking plaatsvinden.

Waar:
Sportcentrum Hercules Rijtseweg 1 5087 BJ Diessen.(Brabant)
Partycentrum Hercules - Agenda
www.traxxas.nl

heeft er iemand toevallig een rear shocktower liggen voor de erevo ?
Ik heb deze besteld bij de bovengenoemde winkel, maar de shocktower staat daar in backorder, en ik zou toch graag willen rijden op de open dag.

Dus wie o wie! ?

Ikke gaat naar MBS :mrgreen:

en ikke neem mee;

1/8 Losi E Truggy tekno neu 2250KV met 5S hyperion Lipo
1/16 Traxxas Slash met 2s Lipo en 6 cel NiMh
1/18 LRP Shark Tekin 5400KV met 2s Lipo
en heel misschien een -nieuwe- 1/10 slash...........

Een koffer met gereedschap en reserve onderdelen ( maar hoop deze niet nodig te hebben )
Spektrum stuurwiel zender
Laadkistje.
Dochtertje met Sharkje ( of de nieuwe slash....)
Goed weer en heeeel veeeel zin.

Maar eerst morgen middag de baan een beetje opfrissen.......

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me leuk om erbij te zijn en eens te zien hoe het moet: ragge op een baan. Ik neem de VXL mee, maar met de standaard 27 mc zender wordt dat vast geen succes. Ik heb geen extra kristallen/ moet maar eens gaan lezen over 2.4 Ghz zenders...

Lijkt me leuk om erbij te zijn en eens te zien hoe het moet: ragge op een baan. Ik neem de VXL mee, maar met de standaard 27 mc zender wordt dat vast geen succes. Ik heb geen extra kristallen/ moet maar eens gaan lezen over 2.4 Ghz zenders...

Ik heb nog wel een zwik kristallen liggen, neem ik wel mee.

Eindelijk weer eens rijden op een baan, ik ben van de partij!!. Net even de site aan het bekijken zie ik dat deze door coenraad in de lucht is gebracht...Diver, wat heb je er mee te maken???

Ik stuur iig een mailtje ga min emaxx eens uitlaten op een circuit.

Ik heb er helemaal niets mee te maken puur eigen belang!! ik hoop aankomend weekend en op 18 okt wat mensen te leren kenen met de zelfde hobby. Ik rij nog niet zo lang RC en wil nog wel het een en ander leren!! Vragen met de auto in je handen gaat toch altijd wat beter.

Groeten Ronald

Ik heb er helemaal niets mee te maken puur eigen belang!! ik hoop aankomend weekend en op 18 okt wat mensen te leren kenen met de zelfde hobby. Ik rij nog niet zo lang RC en wil nog wel het een en ander leren!! Vragen met de auto in je handen gaat toch altijd wat beter.

Groeten Ronald

Ik heb he dat wel eens eerder voorgesteld. Ik ook zoek wat mensen om me heen om eens mee te gaan rijden. Bijvoorbeeld drunsense duinen of in de buurt van waalwijk....Ik rij nu vaak alleen, dat is best goed te doen maar uiteindelijk soms wel saai.

Ik heb al besloten dat ik wil gaan komen.. Nu nog de vraag hoe, haha. :p

de auto's die in ieder geval mee gaan komen:

Traxxas E-Revo brushless edition (op 6s Lipo)
Traxxas E-Slayer (Novak 4.5T HV-Pro, op 4s Lipo )
Associated SC-10 (tja,.. heb nu eenmaal geen Slash ;) Novak 5.5T 2s Lipo )
Tamiya Hotshot (12T Brushless op 2s Lipo)

Mischien kan ik de Slash en de E-Maxx van m'n vader ook wel mee bietsen, mja, kww. :)

Laatst bewerkt:
vast wel, anders zouden het ook geen traxxas days zijn. :) (alleen denk ik niet dat je aan een klasse mee kan doen. behalve de E-Revo/E-Maxx klasse. is immers een kleine E-revo met kortere draagarmen :p )

Is echt een slash volgens de naam op de doos :-D
We gaan waarschijnlijk met een man of 6 waarvan er drie 1/16 slashes zijn, maken we er gewoon een eigen klasse van.
Voor de zekerheid maar de 1/10 slash van m'n dochter mee pakken......

Is echt een slash volgens de naam op de doos :-D

tja, Ik weiger gewoon nog steeds om het een Slash te noemen. is gewoon een 1/16 E-Slayer. (slash is RWD, en heeft de shocks normaal zitten! :p )
hebben ze toch alleen maar gedaan omdat de naam Slash beter heeft verkocht dan de Slayer.

Opendag MBS

Opletten dat het topic nog een beetje leesbaar blijft met twee items :-D

Wat de opendag dus betreft, ik heb mij er super vermaakt.

Ik heb wel wat "klachten" gekregen van de heren van MBS dat een of andere idioot met een brushless Losi Truggy de baan heeft gemolt.....
De kijkers die dag waren andere mening :mrgreen:
Dat wordt volgende week weer helaas baan onderhoud. ( lees herstel )
De mensen die waren komen kijken of gereden hebben waren tevreden en wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Ook een tijdelijk onroad circuitje wat aangelegd was waren hele leuke demootjes en wedtrijdjes gereden, van 1/18 tot 1/5.
Zo nu en dan met de hele handel door elkaar, zonder stukken te rijden.
Super !

Ik ben nu aan het kijken met MBS of het niet mogelijk is dat er vaker samen gereden kan gaan worden.
De offroad electro baan is er dus laten we er ook gebruik van maken.
Tot schaal 1/10 is hier goed te rijden, E-revo en 1/8 is wat aan de grote kant, maar wie weet bij voldoende animo valt er misschien wat te regelen...
Ten tijde van de winkelopeningstijden kan er al gereden worden, maar misschien dat er vaker gereden kan gaan worden.
Ik denk dan aan donder en vrijdag avond, maar hiervoor zal verklichting aangebracht moeten gaan worden.
Een andere optie is eens per maand op de zondag -kunnen de mannen van MBS ook eens rijden- maar dan zal er voldoende deelname moeten zijn.
MBS staat er in ieder geval positief tegen over.

Misschien volgende week zaterdag 3 oktober een voorproefje ?
Ik zal het in ieder gaval met MBS bespreken.....

Jawel hoor: Eindhovuh... :thumbsup:

3 Oktober gaat nie lukken, maar 18 oktober ben ik erbij...

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kom ook uit de buurt van Eindhoven en was aan wezig op de de opendag bij MBS. @Vonkentrekker ik was daar met mijn e-revo MMM.

Ik vond het ook leuk om rond te kijken en te rijden. Het is voor mij een beetje ver rijden naar het diepe zuiden maar af en toe op een zondag lijkt me leuk!!!

@dudok12 waar rij jij in eindhoven ik kom uit Gemonde en heb nog niet een echte leuke plek met bv een baantje kunnen vinden:(

Groet Ronald

O ja natuurlijk kom ik op de 18e

kan iemand de naam van dit toppic veranderen naar

Traxxas Indoor Meeting Zondag 18 oktober

Back