Tadango
Forum veteraan
Naja... alles..... de riem is nog niet geaard en ik vermoed dat daar het probleem zit. In bepaalde standen van de rotor schiet hij steeds heel even in failsafe. Erg goed reproduceerbaar en 100% op het zelfde moment / stand van de bladen.
Het was vorige week zo erg dat op 10m afstand op 2m hoogte tail in in hover hij met iets nick achterover al steeds in failsafe sloeg..... erg vreemd, steeds alleen dan weer. Antenne naar beneden en het was over.... maar dan wordt inverted wat lastig
Ik heb de bec vervangen door een accu -> geen effect
Staarbuis is geaard -> geen effect
Antenne 90graden gedraaid, dus niet in de lengte van het frame -> geen effect
Antenne langs de staartbuis -> VEEL effect, geen bereik meer......
Staartsnaar opgespannen -> geen effect
Ontvanger verlegd -> geen effect
Ontvanger is getest met ingeschoven antenne in een easystar en dat vloog ver zonder enige failsafe. Die is het dus niet als de heli op 10m al in failsafe slaat met uitgeschoven antenne.
Alles zit goed vast en ontvanger en regelaar zitten maximaal uitelkaar. Het kan maar 1 ding meer zijn: De staartsnaar wordt te statisch. Hoe dit op te lossen? Ik weet 3 mogelijkehden:
- Andere snaar, anti-statische versie
- Anti-statische spray
- Aarden door een kogel lager geaard er tegenaan te laten lopen.
Wat is de beste optie? Wat is er verder nog te proberen?
Kortom.... HELP!!!!!!!!!!!!
Het was vorige week zo erg dat op 10m afstand op 2m hoogte tail in in hover hij met iets nick achterover al steeds in failsafe sloeg..... erg vreemd, steeds alleen dan weer. Antenne naar beneden en het was over.... maar dan wordt inverted wat lastig

Ik heb de bec vervangen door een accu -> geen effect
Staarbuis is geaard -> geen effect
Antenne 90graden gedraaid, dus niet in de lengte van het frame -> geen effect
Antenne langs de staartbuis -> VEEL effect, geen bereik meer......
Staartsnaar opgespannen -> geen effect
Ontvanger verlegd -> geen effect
Ontvanger is getest met ingeschoven antenne in een easystar en dat vloog ver zonder enige failsafe. Die is het dus niet als de heli op 10m al in failsafe slaat met uitgeschoven antenne.
Alles zit goed vast en ontvanger en regelaar zitten maximaal uitelkaar. Het kan maar 1 ding meer zijn: De staartsnaar wordt te statisch. Hoe dit op te lossen? Ik weet 3 mogelijkehden:
- Andere snaar, anti-statische versie
- Anti-statische spray
- Aarden door een kogel lager geaard er tegenaan te laten lopen.
Wat is de beste optie? Wat is er verder nog te proberen?
Kortom.... HELP!!!!!!!!!!!!