Ik heb sinds kort mijn Fourstar 60 klaar. Alleen veel plezier heb ik er nog niet van gehad. De eerste poging had ik een probleem met mijn motorrubbers. De rubberen diffusor kwispelde er lustig op los en het toestel trilde bijna uit elkaar. Daarna heb ik de motor star op de romp gemonteerd het kwispelen was over. Nu heb ik alleen nog een stationairprobleem. Ik kom niet onder de 3400 toeren stationair. Dat is niet vliegbaar, wel al gedaan toestel vliegt prima verder als een echte fourstar, met één tandje gas
. Ik heb toen met veel geklier een deadstick veroorzaakt en ben toen veilig geland. Vandaag de gewraakte motor in de teststand. Eerst de hoofdsproeier afgesteld, keurig 9400 toeren met een 14x6. Stationair blijft het boven de 3000 toeren, regel je het verder terug dan vertikt de motor om uit te gaan en gaat hij gewoon 4100 toeren draaien om dan plots ineens uit te gaan. Rijker zetten van stationairsproeier levert niets op alleen gedruppel uit de carburateur.
Wat data;
Motor, nieuwe ASP FS/AR 91 plus/minus 2 uur gedraaid nu.
Brandstof standaard hobbyinmix met klotz en 10% nitro.
Prop 14x6, ook 13x8 geprobeerd probleem blijft
Uitlaat Merker.
Propellor in balans.
Plug OS-f
2 Jaar viertakt ervaring met Saito 56, 70, 80, ASP FS 61.
Stationairsproeier is uiteraard ook versteld dus is niet meer fabrieksinstelling.
Wie het weet mag het zeggen.

Wat data;
Motor, nieuwe ASP FS/AR 91 plus/minus 2 uur gedraaid nu.
Brandstof standaard hobbyinmix met klotz en 10% nitro.
Prop 14x6, ook 13x8 geprobeerd probleem blijft
Uitlaat Merker.
Propellor in balans.
Plug OS-f
2 Jaar viertakt ervaring met Saito 56, 70, 80, ASP FS 61.
Stationairsproeier is uiteraard ook versteld dus is niet meer fabrieksinstelling.
Wie het weet mag het zeggen.
Laatst bewerkt: