Opknap-verslag Graupner Cirrus (film eerste vlucht pagina 3)

Tijdens de meeting in Boxmeer was het zo gezellig en druk dat mijn Cirrus en Circe D-36 niet eens de auto zijn uitgekomen.
daarom nu een paar foto's van mijn Cirrus met speciale aandacht voor het kapje dat ik van Kees heb mogen ontvangen(nogmaals dank). tevens een Foto van het richtingroer dat ik iets aangepast heb om het bochtenwerk te verbeteren.

75044a20362c48b44.jpg

75044a20362c70bda.jpg

75044a20362c94622.jpg

Het effect van dit richtingsroer zal ik dit weekeind wel ervaren.

Het rode paneel in het kapje is een rode deksel van een spuitbus iets schuin afgesneden

Laatst bewerkt door een moderator:
Jullie maken mij helemaal jaloers met dit draadje.
Ik begin ook steeds meer naar een oude zwever te verlangen.
Wat was die cirrus vroeger al goed en hij kan nog steeds goed mee begrijp ik van jullie.
Echt geweldig.

Helaas was de sirrus lol van korte duur, hij is zoals jullie misschien al weten gecrashed. Oorzaak mogelijk de combinatie van een spectrum ontvanger met daarop de Sky Ass en/of FCO2 aangesloten. tot 3 maal toe is mij dit overkomen Tonga en ASW15. In Boxmeer nog met de Spectrum gevlogen zonder SA of FCO2 totaal geen problemen. En nu weer

Inmiddels begonnen met de reparatie en daar wil ik wel e.e.a. van laten zien zodat anderen daar ook ideeen door krijgen.

De ABS romp lag geheel in 3 stukken. deze heb ik inmiddels gelijmd en kan ik weer gaan spuiten.
Omdat het lijmen van ABS bijna ommogelijk is laat ik mijn methode even zien. De delen zijn eerst met Bisonlijm voor plastic(ook ABS) aan elkaar gelijmd, de naden dus.
Vervolgens heb ik met de zelfde lijm rond de las aan de binnenkant het oppervlak goed/voldoende ingesmeerd en vervolgens een glasmatje ingedrukt.
Zie foto's. Ik moet zeggen dat dit erg goed gelukt is en de delen niet meer los te krijgen zijn het zit echt muurvast en er is ook geen beweging of torsie meer. Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben.

75044a2e2f206226a.jpg

75044a2e2f203402c.jpg

Er is ook een vleugel stuk(ook hoofdligger) hier ga ik binnenkort mee aan de slag

wordt vervolgd

Laatst bewerkt door een moderator:
da's dus mooi klote! weet je of het aan de Sky Ass of FCO2 ligt? of gebeurt het zodra je 1 van de twee aan de ontvanger hangt? Is die spectrum 2.4Ghz?

Ik heb het idee dat het signaal van de Spectrum DX6i gestoord wordt door een ander apparaat dat er op aangesloten is. niet altijd maar incidenteel. raymond (Fotor) liet mij weten dat hij de zelfde ervaring heeft maar er is nog geen bewijs voor.
na de eerste crash heb ik de FCO2 en/of de AS aan een eigen accu gehangen zonder verdere problemen maar later weer aan de ontvanger zelf...met deze gevolgen. Voorlopig maar weer een apparte accu voor de AS en FCO2 die (laatste)ik tot overmaat van ramp in het weiland verloren ben(nieuwe kopen).

Met dank voor het medeleven

Laatst bewerkt:
Willem,
Heb je niet gewoon veel te veel verbruikers aangesloten op je BEC? Je hebt nu 4 servo's (toch?), een FCO2 en je SkyAssistant. Als je BEC 2A kan leveren kan dat wel eens teveel gevraagd zijn waardoor de BEC oververhit en zichzelf uitschakelt. Je zou niet de eerste zijn.....
Tevens trekken kleine goedkope servo's vaak erg veel stroom.

Kan het ook te maken hebben met de plaats waar je een apparaat zoals de SA of de FCO aanbrengt in je kist. Ik zou me kunnen voorstellen dat een vermogensbron (dat is een vario in principe toch altijd?) direct naast de ontvangerdraad invloed uitoefent op het te ontvangen signaal van je zender ook al zit het betreffende signaal op een andere frequentie. Ik had afgelopen weekend ook erg veel verstoring, gelukkig vooral toen mijn model op de grond lag (in de lucht gelukkig niet).

Dit zijn inderdaad mogelijkheden, ik heb nooit én de SA én de FCO2 tegelijk aangesloten.
Raymond heeft ook al zoiets meegemaakt en is nu een draadje gestart onder "electronica" daar staan de feiten en de vraag of anderen hier ook last van hebben.

Laatst bewerkt:
Hallo Kees,

Zo belachelijk si dat niet als je bedenkt dat een complete bouwdoos Euro 400 tot 500 kost.

Het reompje heb ik volgende week in huis :-)

Ruud

Ja, inderdaad!

Als ik voor Euro 50 hout koop heb ik de vleugels en staart erbij. Als je een nieuwe 3 meter zever koopt van die kwaliteit kost het je ook zoveel.

Ruud

Oohhhhhhhhh..................

ok!.....;)
Arjan, gaan de stickers lukken?
Vanmiddag en morgenmiddag vliegen Heren...........mooi weer!

Die tweede van mij wordt een aileron-conversie. En de derde...daar kan ik me nog niet over uit laten maar dat komt :-)

Back