Hallo Andre,
Kijk, daar doe je het voor, zo'n opknapverslag. Het doet me deugd dat je er wat aan hebt gehad, al was het alleen maar inspiratie
Ik wet niet of je al in de database hebt gekeken; daarin vind je een aantal combinaties die werken in 3m zwevers van rond de 1700 gram. Je zult dan zien dat je de motor erg licht gekozen hebt. De motor is opgegeven voor 260W. Dat is op zich genoeg maar...dat is het maximale vermogen. En dan zit je dus echt aan het maximum. Met jouw setup haal je dat niet. Je hebt 11,1V dus je moet 23A trekken als je 100% rendement zou hebben, bijna 30A als je 80% rendement rekent. En dat is te veel voor zo'n licht motortje.
Je kunt beter voor een motor van minstens 110, liefst rond de 120 gram gaan (zie ook weer de database).
Verder betwijfel ik je gewichtsberekening. Ik weet niet waar je de ontvangeraccu plaatst maar tenzij die precies evenveel weegt als je aandrijfaccu kun je hem niet zomaar weglaten.
Ik ben ook niet dol op opzetmotoren maar dat is persoonlijk. De constructie die ik nu heb (motor laten zitten en prop of neus monteren) bevalt mij eigenlijk heel erg goed. Het wisselen is 3 minuten werk.
De Vintage sticker staat een beetje stil. Ze maken zoals ik bedacht had gaat niet lukken, ik moet ze eigenlijk bij een bedrijf laten maken. Misschien doe ik dat nog wel.
De decals van de Cirrus heb ik in Photoshop gemaakt. Als je me je e-mail adres geeft kan ik je de jpg en/of het psp bestandje wel sturen, dan kun je ze zelf bewerken en afdrukken.