Opknap verslag ''vintage'' Graupner LS6

. Het zijn van die rood en wit plastic dingen.

Dat zullen dan Landeklappen Best.-Nr. 93 zijn, die plastic deurtjes die omhoog draaien (en geen Teck-kleppen).

Zulke dus
080504011.jpg

080504005.jpg

Ja die ja, nog in doos. Heb zelf net gevlogen en nog geen tijd genomen voor foto's. komt morgen wel.

Remkleppen

Orginele remkleppen oorspronkelijke bestelnummer 1000/25
Remkleppen van Multiplex (bestelnummer 72 2644) passen ook.
Lengte van de kleppen moet in ieder geval 25 cm zijn.

Ben in het bezit van de oorspronkelijke tekeningen. Indien belangstelling kan ik kijken of ik tegen kostende prijs en verzendkosten kopieën kan maken en versturen.

Voor de echte liefhebbers: Ik heb nog een LS-6 nieuw in de doos liggen. Nog helemaal niets aan gedaan. Kit compleet (incl MPX remkleppen), stickervel beschadigd. Geen tijd om deze te bouwen.
Zonde om zo'n model op zolder te laten liggen.
Bij een geschikt bod ben ik bereid het model van eigenaar te laten wisselen.

Paul

Mooi dat er nog een opduikt!
Die tekeningen staat daar ook op dat ze ook bij de LS-4 horen?
En heeft u een link waar ik de orginele en de mpx kleppen kan kopen ik kan ze niet vinden.

bvd Rick

Tekeningenset is voor zowel LS-4 als LS-6.
Multiplex kleppen: te krijgen bij de modelbouwzaak (waag eens een telefoontje naar Hobby Inn in Waalwijk) of als je geluk hebt 2e hands via ebay of marktplaats.

Dit zijn ze dan. Voor verzendkosten mag je ze hebben. Ik weet niet zeker of alles erbij zit, kan nog even in de bak kiken of ik nog wat vind.

maten:
Aussenabmessung Rahmen: ca. 273x28 mm
Abmessung Klappe: ca. 260x14 mm
Einbauhoehe: ca. 4 mm

En inderdaad: Best.- Nr. 93

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
helaas, deze zijn te groot het is een styro ingedekte vleugel dus het gat groter maken is niet echt makkelijk. Bedankt voor de moeite.

mvg Rick

Ja hoor. En nog steeds hetzelfde bestelnummer. Ze zijn wel iets gewijzigd, ze zijn tegenwoordig dubbel vergrendelend maar de afmetingen zijn nog precies hetzelfde. En dit zijn ook de kleppen waarvan je alle stangetjes los kunt klikken van de kast en ze dus zo kunt vervangen. Dit in tegenstelling tot Multiplex kleppen. Als daar iets afbreekt moet je de hele kast uit je vleugel slopen om het te repareren.

Teck-Doppel-Landeklappen 250 mm

Rick, kijk eens wat ik in de stickerdoos vond toen ik op zoek was naar een zwarte ROBBE sticker voor mijn Phoenix:

63264a982e94ca780.jpg

De kentekenstickers zijn niet helemaal gaaf maar zeker te gebruiken. Als je er wat aan hebt zijn ze voor jou.

Hoi,
Ik ben van dat LS6 te koop op marktplaats en de video hier: Kzc6GOaLwQU[/media] - Slope soaring with Graupner LS6 R/C sailplane at Langevelderslag, Netherlands

De vorige eigenaar van jouw LS6 heeft echt een prutswerk van gemaakt zeg. Hij kon beter iets goedkopers kopen zoals een Gentle Lady oid ipv een schaal zwever en dan zo een pruts werk van maken.

Ik heb de bouw handleiding nog ergens liggen. Ik zal kijken of er wat tips zijn. Ik heb zelf alles volgens de handleiding gebouwd - dus rolroer servo in de romp. Ik heb wel een linear servo (als het zo heet) gekozen omdat de combinatie met rolroer horn een expo effect geeft.

Als ik dat gele ding had dan zou ik er niet eens aan beginnen met opknappen gezien er relatief goedkoop betere zwevers van GFK tegenwoordig beschikbaar zijn (maar geen LS6 als dat is wat je wil hebben).

en @rick R hoe staat het met je LS6 ik ben erg benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden:yes: dus waar blijven je updates :wink:

mvgr johan snijders

Hallo Johan,
Leuk dat je interesse hebt in mijn project! De LS-6 heb ik destijds gekocht met de gedachte om er met meer (bouw)ervaring wat aan te gaan doen. Want het is nog een aardige klus hem vliegwaardig te krijgen. Ook weet ik nog niet zo goed wat ik wil gaan doen met de aandrijving, slepen gaat niet lukken hoogstarten is niet ideaal, en een nose-job kan ik maar moeilijk over mijn hart krijgen. Wel heb ik gezien/gelezen dat het een geweldige hellingzwever is.
Maar heeft u ook een LS-6?

Groeten Rick

Laatst bewerkt:
Back