'Opknappertje' a la BosModelAir, XL Boomie exit, XL Velox exit).

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Haha, en jij er dan toch mee vliegen :roll:

Juist omdat het geen veelgeziend kissie is is het zo leuk (mooi) :yes:

En kan ik hem eindelijk eens vliegend bewonderen, heb hem pas 1x op de hei gezien maar toen was ie nog niet af.
Mocht ik alleen met de 160SX spelen :-)

ja dat is een mooie bak

Met spanning zit ik te wachten op het filmpje van de maiden.
Van bekende bronnen mocht ik weten om wat voor bijzondere kist het gaat.
veel vlieg plezier er mee.

Hehehe, langzaam maar zeker ;-)

Als Ger gaat maidenen willen er zeker wel een paar "bekenden" er bij zijn.

Meteen weer een goed excuus voor een Rozenburg jetdagje ;-)

Hoi

Het heeft even geduurd, maar gisteren heeft de Velox Xl eindelijk zn re-maiden gehad.
De Velox stond al een aantal maanden startklaar, maar door drukte en de vaak minder ideale weersomstandigheden kwam het er maar niet van.
De weersvoorspelling voor zondag was gunstig dus de Velox en nog wat andere speeltjes ingeladen ( handig zo een dikke station ;) ) en richting het veld.
Zacht briesje uit het westen stond cross op de baan.
Door de 2 meest ervaren jetvliegers van de club is de Velox geïnspecteerd en hebben we een reikwijdte test uitgevoerd.
Dit was allemaal dik in orde, dus de kist weer volgetankt en luchtsysteem weer netjes op druk gebracht.
En toen gewacht tot de testpiloot klaar was met zijn succesvolle maiden van zijn Ultra Flash.
De Jetcat P120 gestart, laatste flightcontrols check, volgas en daar ging ie, take off zonder flaps heeft de Velox iets meer dan de helft van ons veld nodig om los te komen. Wat een machtig vliegbeeld zo een Velox, goed zichtbaar in de lucht en super stabiel. Tijden de vlucht wat testen gedaan oa half/ full flaps , langzame vliegeigenschap etc. Met Full Flaps moet er nog iets meer hoogte meegemixt worden. Tijdens de vlucht de throtlle niet meer als halfgas gehad de P120 heeft power genoeg voor de kist.
Na ongeveer 7 min de landing in gezet en keurig aan de grond. Tijdens het uitrollen kwam de kist door een hobbel even weer los en de neuspoot ving de klap als eerste op waardoor deze uit zijn spant kwam.
Gelukkig niets ernstigs, deze week de neuspoot weer in zijn spant bevestigen en dan kan ie weer :)

Groeten Danny

Hey Muppet,

gefeliciteerd met je re-maiden van de Velox!
Ben benieuwd hoe die er uit ziet...

grtn

Arnold

Hey Annie,

Dank u. De velox is een 3e handsje en heeft al aardig wat vliegervaring bij Ger opgedaan.
Maar hij ziet er nog goed uit en vliegtechnisch is ie ook top. Planning is om er goed wat vlieguurtjes mee te maken de komende tijd. Kans is dus groot dat je um binnenkort wel op het veld ziet :)

Groeten Danny

Heee Danny,

en ik vroeg me al af wanneer zou ik nou weer eens wat horen van de kist waar ik m`n eerste turbinevluchtje heb mogen maken (en waardoor dat me heel veel tijd en geld heeft gekocht ;-) ).

Helemaal toen ik hoorde van Melvin hoe of wat en nu ineens ben ik were helemal op de hoogte ;-)

Veel plezier ermee en wie weet tot laters.

Grt,
Berto.

@ melvin, thnx ennuh woensdag ff jetcat kijken op de run up he :)

@ berto, het heeft idd buitensporig lang geduurd. Maar ben aardig druk geweest nadat ik in september de velox bij Ger heb opgehaald. Ik sta er versteld van hoeveel werk je nog kan hebben aan een nieuwbouw huis :s en in oktober de geboorte van onze 2e dochter en dan ook weer begonnen met een opleiding.
Vwb de velox, ik heb de kist helemaal gestript en voorzien van nieuwe DS servo's , powerbox sensor met dubbele lipo accu's, mn mx22 omgebouwd naar 2.4 dmv Fasst module. Dat was nogal een xtra kostenpost al met al. Maar ja ik hou nu eenmaal niet van half werk :) heb gelukkig de p120 2e hands kunnen overnemen van een collega jetvlieger, scheelt genoeg en de history van de turbine is bekend!
Zodra ik de velox goed onder de knie heb en in het bezit ben van mn jetbrevet, zal ik wel met melvin een datum prikken om een gezellig daggie te komen jetten :)
Ik zal de. vorderingen van mijn velox avontuur wel op het forum melden;)

Groeten danny.

Back