Opknapverslag Eismann HAI

Terence heeft gister op de Maasvlakte nog een poging gedaan vrienden te worden met de HAI maar het blijft een bijtertje (haha, leuke woordgrap...)
Uiteindelijk ben ik er maar zelf weer mee gaan vliegen en ik heb me uitstekend vermaakt. Dus ze is met mij mee naar huis gegaan.

Ik moet zeggen, van alle reparaties is helemaal niks te merken, het ding knalt er nog net zo strak en vrolijk op los als voorheen. Dus dat heb je uitstekend gedaan Terence!

SAM_1112.jpg

Graag gedaan hoor, en ik ben blij dat je raspaardje weer in zijn hangaar in Deventer is.

Ik kreeg er geen goed vlieggevoel bij en de spanning liep voor mij elke keer verder op, en daar wordt je dan niet relaxter van.

Ik heb van het herbouwen van de romp genoten en blijf dat erg leuk werk vinden.

Succes en many happy flying hours:D:D

groet

Terence

Zo...haakje gewoon weer naar achter gezet, dat start toch een heel stuk beter. Je hoort vaak over de risico's van een haak die te ver naar achter zit maar naar voren is ook niet goed. Dan gaat hij snoeihard vooruit maar niet omhoog en dat is misschien wel net zo link.
Nu start hij weer zoals ik gewend was; levendig maar zeker niet vervelend.

Het was een lekker avondje in de wei....ik ga iedere keer grijnzen van dit apparaat. En ik heb ook weer eens een keer wat onboard-beelden gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
:)ik ga iedere keer grijnzen van dit apparaat:)

Ik ben blij dat je er weer schik mee heb Arjan

Nog veel vliegplezier en de resterende spullen komen na mijn vakantie wel weer naar Deventer

groet

Terence

HAI nose-art

Om er voor te zorgen dat men wat meer uit de buurt blijft als het weer eens druk is op de Maasvlakte.....

141031_HAI2_zpsaf4a6d40.jpg

141031_HAI1_zps8e5e5ec2.jpg

toch maar weer proberen

Paar weken stond er weer een Hai te koop.

2 1/2 jaar geleden de gerepareerde Hai weer retour gedaan aan Arjan, ik was er toen zeker niet aan toe vond ik.

Inmiddels een beetje meer ervaring opgedaan en veel geoefend en geconcentreerder gaan vliegen.

Ik kon het niet laten en vrijdag opgehaald in Belgie, en gecombineerd met een bezoek aan de schoonfamilie in Zeeland.

full

Guy nogmaals bedankt voor de Hai.

bij een goede inspectie de volgend zaken geconstateerd:

-Romp is in voorzijde gebroken geweest en gerepareerd met polyester en vezelmatje.
-Rolroer aansturing vanuit de romp heeft erg veel speling.

-Stuurkabels (sullivan )
- vleugels zijn afgewerkt met kraftpapier? en verf, dit zit erg los.

Als eerste het servo frame gedemonteerd en romp op sterkte brengen aan de binnenzijde en daarna nog scheurtje aan buitenzijde repareren.

Vleugels kaal maken
Van de rolroeren de scharnieren vervangen en buis voorzijde opnieuw verlijmen.
Servo's voor de rolroeren in de vleugel bouwen.

Als er behoefte voor is zal ik hier weer een opknap verslagje met foto's maken.

Terence

Zo begin is gemaakt.

Romp aan de binnenzijde voorzien van glas weefsel versterking .
full

Net boven de romp liggen de oude aansturingen voor de rolroeren.

Een vleugel inmiddels kaal gemaakt en rolroer gedemonteerd
Het losse stuk was als een soort lagering gebouwd. omdat ik de servo's in de vleugel ga maken, maak ik de rolroeren weer origineel over de volle lengte.

full

wordt vervolgd

Groet

Terence

Allerlei projekten tussendoor gedaan, over 7 weken naar OOstenrijk dus.....

Verder met de Hai.

De vleugels zijn kaal , rolroeren weer gerepareerd en nieuw messing buisjes in de romp voor de vleugelpennen, de vleugels passen zo echt weer perfekt.
DSCN3187 - kopie.JPG

Niewe servo tray gemaakt voor de v-staart besturing.

DSCN3186 - kopie.JPG

Ik heb het plan om er qua uiterlijk een echte "great White"van te maken, dus nu eerst schuren, spuiten etc.

wordt vervolgd

Terence

Back